Virgin ma zbyt mały zbiornik na paliwo?

Tymczasem dyfuzor nie jest podobno jedynym elementem MP4-25, który wymagał zmiany
25.03.1017:10
Marek Roczniak
4042wyświetlenia

Auto Motor und Sport twierdzi, że zespół Virgin ma zbyt mały zbiornik na paliwo i w związku z tym otrzymał zgodę od FIA na wprowadzenie znaczących poprawek do swojego podwozia, pomimo przepisów dotyczących homologacji, które mają na celu zmniejszenie wydatków.

Niemiecki magazyn napisał, że przy normalnych ustawieniach silnika Cosworth, bolid Virgin VR-01 nie jest w stanie przejechać całego dystansu wyścigu przy obecnym rozmiarze zbiornika na paliwo. Poprawione podwozie wymaga też innych zmian, jak choćby dłuższej podłogi, nowej pokrywy silnika i innych elementów karoserii.

Zmodyfikowany VR-01 ma być gotowy najwcześniej na pierwszy europejski wyścig sezonu 2010 - Grand Prix Hiszpanii, który odbędzie się 9 maja. Cała sytuacja oznacza niestety dla Virgin wstrzymanie do tego czasu innych usprawnień do samochodu, jako że byłyby one do wyrzucenia po zmodyfikowaniu podwozia i głównych elementów karoserii.

Auto Motor und Sport zasygnalizował ponadto, że dyfuzor nie jest jedynym zmienionym elementem w bolidach McLarena na weekend wyścigowy w Australii. FIA nakazała bowiem podobno także modyfikację pewnych elementów przedniego skrzydła w MP4-25.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

14
adept
26.03.2010 09:02
Kubicy pozwolili wymienić ostatnio jedno koło - też niezgodnie z regulaminem. Mi się podoba takie zdroworozsądkowe podejście.
Huckleberry
26.03.2010 06:51
Jak widać bolid Virgin jest zdecydowanie "zawodny" więc takie zmiany mają na celu wyrównanie szans, a przynajmniej stworzenie im szans na dotarcie do mety ;) Nie wiem czy to dobrze czy źle, że im pozwolili. To ich pierwszy sezon więc ja bym im dał jakąś taryfę ulgową. Pamiętajmy, że ta zgoda ma na celu również poprawę bezpieczeństwa - jeśli byliby dublowani kilka albo kilkanaście razy w trakcie wyścigu to dla innych zawodników również jest to niebezpieczne.
BlindWolf
25.03.2010 06:00
Pomyłki się zdarzają - inżynierowie policzyli pojemnośc kokpitu i wyszło im 175 litrów . mieli zapas . Po Bahrainie okazało się że kierowcom chlupie w butach po wyścigu ,a bak suchy :)
atb
25.03.2010 05:27
nie dojechanie do mety z powodu braku paliwa jest swego rodzaju "zawodnością" bolidu; usunięcie jej, poprzez zwiększenie zbiornika, jest więc działaniem mającym na celu poprawę niezawodności.
Kamikadze2000
25.03.2010 05:23
Ach, szkoda mi ich... Mam nadzieje, że nie będzie tak tragicznie, jakby się mogło wydawać... Powodzenia DZIEWICZKI!!! :))
blader
25.03.2010 05:20
to jest nowy zespół i mogą im się zdarzyć nawet takie wpadki jak ta. zamiast rzucać im kłody pod nogi (koła?) FIA trochę ułatwiła sprawę - i wg mnie, bardzo dobrze
akkim
25.03.2010 04:43
To zapytam Marek bo ja nie rozumiem jak głupota inżynierów związek zachowuje z poprawą bezpieczeństwa czy niezawodności ? Schrzanili od początku więc mnie zgoda złości.
Maraz
25.03.2010 04:39
Ok, przejrzałem regulamin i jest tam jasno napisane, że tzw. "survival cell", czyli konstrukcja skorupowa z kokpitem i zbiornikiem paliwa jest homologowana na cały rok. Zmiany są dopuszczalne jedynie za zgodą FIA, gdy w grę wchodzi poprawa bezpieczeństwa czy niezawodności. Regulamin sportowy, art. 28.7 a).
akkim
25.03.2010 04:35
I tak zrozumiałem treść tej informacji, nie na darmo tu mowa o homologacji ? Więc "Szyderco" to nie tylko budowa wersji "B" bolidu, FIA już po prostu za grosz nie ma wstydu.
Simi
25.03.2010 04:32
nadworny_szyderca - jeden poeta na stronie wystarczy. Poza tym Akkim jest mistrzem i nie potrzebuje następcy:D Co do Virgina - masakra. Na tym pozostanę.
Maraz
25.03.2010 04:29
Być może jest dozwolona tylko jedna zmiana monocoque w całym roku (nie znam dokładnie regulaminu technicznego) i być może dopiero za połową sezonu - w każdym razie na pewno chodzi o zrobienie czegoś, co normalnie nie byłoby dozwolone - inaczej po co musieliby pytać FIA o zgodę?
nadworny_szyderca
25.03.2010 04:23
akkim choć mam do Ciebie szacunek wielki, kompletnie nie pojmuje Twej udręki, Skoro Ferrari wersje B swego bolidu ma w planie, to czy musi prosić o zgodę na jego używanie? Jaki z tego morał? Chyba niewielki, każdy może wprowadzić wersję B bez udręki. Nie wiem jak napisano w obszernym regulaminie, bo tych prawniczych bełkotów nie kminie...
BlindWolf
25.03.2010 04:16
Gdyby to były newsy za tydzień to jak nic prima -aprilis :D
akkim
25.03.2010 04:16
No nie ja przepraszam, to już skandal mały zgodę na praktycznie nowy bolid dali, po jakiego diabła te regulaminy wszystkim oddać "WOLNOŚĆ" - wyścig zobaczymy. .