Horner: Nie mamy systemu zmiany wysokości zawieszenia
Brawn dodaje: "Musimy uporządkować sprawy w związku z oskarżeniami wobec Red Bulla"
27.03.1013:59
4697wyświetlenia
Szef zespołu Red Bull Racing - Christian Horner zapewnił wieczorem w Melbourne, że bolidy RB6 nie są wyposażone w system pozwalający na zmianę wysokości zawieszenia. Istnienie takiego systemu zasugerował wcześniej Martin Whitmarsh z McLarena.
Horner powiedział BBC, że może
absolutnie zagwarantować, iż RB6 nie posiada systemu, który pozwalałby na bardzo niskie zawieszenie samochodu na kwalifikacje, kiedy jeździ się z minimalną ilością paliwa, a potem na podniesienie go pomimo obowiązywania zasad „parku zamkniętego”, by na starcie wyścigu z pełnym bakiem podłoga nie ocierała cały czas o tor.
Szef stajni z Milton Keynes zasugerował ponadto, że McLaren może prowadzić swoistą wendetę na Red Bullu za to, iż to właśnie oni zwrócili uwagę na „kanał F” w MP4-25 i domagali się inspekcji tego systemu, gdyż ich zdaniem był on niezgodny z duchem przepisów.
W McLarenie dzieją się zabawne rzeczy - Lewis doradza Markowi w kwestii emerytury, Ron twierdzi, że mamy problemy z paliwem, a teraz Martin uważa, że mamy system regulacji wysokości zawieszenia- dodał Horner.
Głos w sprawie zmiany wysokości zawieszenia zabrał też dzisiaj Ross Brawn. Szef zespołu Mercedes GP powiedział, że jeśli pojawiły się oskarżenia o stosowanie takiego systemu, to FIA i jej delegat techniczny Charlie Whiting powinni rozstrzygnąć, co jest dozwolone a co nie.
Musimy uporządkować sprawy w związku z oskarżeniami wobec Red Bulla. To bardzo nieuczciwe w stosunku do nich, bo mają bardzo dobry samochód, a nie ma dowodów, że robią coś niestosownego- przyznał Brawn.
Można zmieniać ciśnienie w oponach pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem, co jest prostym sposobem na radzenie sobie z wysokością zawieszenia. FIA powinna jednak wyjaśnić, na czym stoimy. W naszym mniemaniu - nie pamiętam konkretnego artykułu - nie można dokonywać żadnych zmian w ustawieniach zawieszenia pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem. Cokolwiek mające wpływ na zawieszenie, czy to ciśnienie gazu, celowa manipulacja temperatury, miałoby taki efekt. Potrzebujemy rozstrzygnięcia ze strony Charliego, aby wyeliminować kontrowersje.
Źródło: Motorsport.com, Autosport.com
KOMENTARZE