Wywiad z Samem Michaelem

Szef techniczny Williamsa wyjasnia przyczyny wypadków Rubensa i Nico w Monako i mówi o Turcji
18.05.1012:07
owca
1832wyświetlenia

Obydwaj kierowcy zespołu Williams - Nico Hulkenberg i Rubens Barrichello odpadli z ostatniego wyścigi o Grand Prix Monako, Nico już na samym początku, natomiast Rubens w dalszej jego części. Dyrektor techniczny zespołu z Grove - Sam Michael wspomina przebieg weekendu w Monte Carlo i wyjaśnia, co poszło nie tak w przypadku jego kierowców.

Czy możesz powiedzieć, co spowodowało wypadki Rubensa i Nico, które wyeliminowały ich z wyścigu?

Rubens miał awarię tylnego zawieszenia. Mamy pewne podejrzenia, która część zawiodła, ale żeby mieć 100% pewność musimy poczekać na rezultaty testów materiałoznawczych przeprowadzonych w fabryce. W każdym bądź razie ten problem już się więcej nie powtórzy. Natomiast Nico ustawiając się na starcie miał awarie czujnika łopatki sprzęgła w swoim bolidzie. Następnie po starcie miał kontakt z tyłem któregoś z bolidów HRT w zakręcie numer 1 i to uszkodziło kolumny mocujące jego przednie skrzydło. Kiedy wjechał do tunelu skrzydło oderwało się, w efekcie czego Nico wpadł w podsterowność i uderzył w ścianę.

Czy elementy, które zawiodły były nowe?

W rzeczywistości elementy które uległy awarii w tym wyścigu nie były nowo zaprojektowanymi częściami i znajdowały się w bolidach od początku sezonu.

Jak bardzo te wypadki zakłóciły przygotowania zespołu do następnego wyścigu?

Oczywiście mamy przed sobą znaczną ilość pracy, aby wymienić zniszczone części, takie jak dyfuzor czy przednie skrzydło. Jednakże obydwa podwozia nie zostały uszkodzone, co jest pozytywne.

Rubens zmierzał po punkty, zanim ostatecznie odpadł z wyścigu. Jak bardzo bolid FW32 był konkurencyjny w Monako?

FW32 był dobry w Monako, z pewnością nastąpiła poprawa w stosunku do poprzedniego wyścigu. Jednakże zdajemy sobie sprawę, że wciąż mamy wiele pracy do wykonania, aby stać się bardziej konkurencyjni.

Żaden z zespołów nie narzekał na nadmierne zużywanie się opon. Czy uważasz, że Bridgestone prezentuje zbyt konserwatywne podejście w kwestii doboru mieszanek, jakie przywożą na wyścigi?

Wszystkie opony Bridgestone są niezwykle wytrzymałe, tak więc w żadnym momencie nie spodziewaliśmy się problemów z ich zużyciem.

Jak myślisz, jakie osiągi zaprezentuje w Turcji bolid FW32?

Jestem pewien, że nasze tempo wyścigowe poprawi się w stosunku do tego z Barcelony, ale jak zawsze wiele zależy od tego, jakie postępy zrobią inne zespoły. Jednakże mogę być pewien, że nasz kierunek rozwoju zmierza we właściwą stronę.

Czy przywieziecie jakieś poprawki na ten wyścig?

Tak, mamy plan udoskonaleń przygotowany na Stambuł, jednak naszym pierwszym priorytetem w tej chwili jest naprawa naszych obydwu zniszczonych bolidów.

Źródło: WilliamsF1.com

KOMENTARZE

2
Ollie
18.05.2010 12:52
Coś tak czuję, że Williams nie wróci już do dawnej świetności, od odejścia BMW wyraźnie nie mogą się pozbierać - mają za mały budżet, a wielu ludzi którzy tworzyli ich dawne sukcesy już tam nie pracuje. Naprawdę smutno oglądać Williamsy dojeżdżające w połowie drugiej dziesiątki, nawet za Force India i STR (dawne Jordan i Minardi :P), kiedy pamięta się formę tego teamu z lat 90, czy nawet z okresu dominacji Ferrari (solidny drugi - trzeci team).
maciej
18.05.2010 10:36
"Jednakże mogę być pewien, że nasz kierunek rozwoju zmierza we właściwą stronę”. Tak tak , co sezon zmierzacie w dobrą stronę i większych postępów nie widać , może zacznijcie rozwijać bolid w niewłaściwą stronę , może to efekty przyniesie : D