GP Stanów Zjednoczonych w Teksasie od 2012 roku
Umowa obejmuje 10 lat i została podpisana z firmą Full Throttle Productions
25.05.1020:02
10444wyświetlenia
Zupełnie niespodziewanie władze Formuły 1 ogłosiły dziś wieczorem podpisanie umowy na organizację Grand Prix Stanów Zjednoczonych z Austin w Teksasie począwszy od roku 2012.
Po tygodniach spekulacji z potencjalnymi miejscami mogącymi gościć amerykańską rundę F1, szef Formula One Management - Bernie Ecclestone zawarł 10-letnią umowę na organizację wyścigu na mającym dopiero powstać torze w Austin. Umowa została podpisana z firmą Full Throttle Productions, która zajmuje się promocją i zarządzaniem imprez sportowych.
Po raz pierwszy w historii Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych, wybudowany zostanie światowej klasy permanentny tor wyścigowy specjalnie dla tej imprezy- powiedział Ecclestone.
Po raz ostatni wyścig F1 w USA został rozegrany na permanentnym torze drogowym Watkins Glen w stanie Nowy York (1961-1980), gdzie grand prix cieszyło się dużym powodzeniem.
Od tamtej pory F1 gościła w Long Beach, Las Vegas, Detroit, Dallas i Phoenix, a wszystko to były tymczasowe tory uliczne. Indianapolis dołączyło do miast goszczących grand prix w 2000 roku, kiedy dodali drogową sekcję wewnątrz słynnego owalu. Lewis Hamilton wygrał ostatnie Grand Prix Stanów Zjednoczonych w 2007 roku, które zasygnalizowało koniec ośmioletniego goszczenia F1 na Indianapolis Motor Speedway. Teraz jednak po raz pierwszy wybudowany zostanie od zera obiekt specjalnie dla F1 w USA.
Tavo Hellmund z Full Throttle Productions dodał:
To dobry przykład bycia we właściwym miejscu o odpowiednim czasie. Jesteśmy niezwykle zaszczyceni i dumni z osiągnięcia porozumienia z Właścicielem Praw Komercyjnych F1. Ciężko pracowaliśmy razem przez kilka lat nad sprowadzeniem tej wspaniałej imprezy do Austin w stanie Teksas i z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Wszystkie zaangażowane strony wykazały dużą dozę wzajemnego zaufania i są zdecydowane, aby uczynić z Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Teksasie prestiżową imprezą globalną.
Żadne detale na temat układu toru, jego projektanta czy dokładnego umiejscowienia w Austin nie są jeszcze znane.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE