Moss popiera wyznaczenie Tilke na projektanta toru w Austin

"Tory, które on projektuje są tak dobre, jak można by się tego spodziewać"
03.06.1017:42
Mariusz Karolak
2347wyświetlenia

Stirling Moss popiera decyzję, aby to firma Hermanna Tilke zaprojektowała nowy tor Formuły 1, który ma powstać w Austin w Teksasie w Stanach Zjednoczonych.

Tilke jest projektantem torów w takich miejscach, jak: Abu Zabi, Turcja, Bahrajn czy Malezja. Fani F1 nie są jednak zachwyceni tym, że to Niemiec będzie odpowiedzialny za projekt nowego toru, jako że powszechnie panuje opinia, iż wyścigi na jego obiektach są zazwyczaj nudne.

Moss, legenda wyścigów samochodowych, jest innego zdania. Łatwo jest powiedzieć, że Hermann Tilke nie projektuje ekscytujących torów, ale musimy pamiętać, że nowoczesny tor wyścigowy musi powstać przy bardzo rygorystycznych przepisach bezpieczeństwa. Nie ma znaczenia, jak utalentowanym jesteś architektem - jeśli musisz zrobić naprawdę duże pobocza, to ciężko jest zadowolić zarówno widzów będących na torze, jak i tych siedzących w domu przed telewizorem.

W mojej opinii, z całym szacunkiem, tory które on projektuje są tak dobre, jak można by się tego spodziewać. On kładzie nacisk na to, by były strefy gwałtownego hamowania, co jest pomocne przy wyprzedzaniu, a trzeba pamiętać, że opóźnianie hamowania jest tak samo trudne do opanowania, jak jazda w szybkich zakrętach, szczególnie przy konstrukcji obecnych bolidów z całą tą aerodynamiką. Jeśli spojrzymy na kogoś takiego, jak Lewis Hamilton, to jest on bardzo ekscytującym kierowcą do oglądania, ponieważ hamuje przed zakrętami bardzo późno.

Źródło: Eurosport.Yahoo.com

KOMENTARZE

14
rofl
04.06.2010 08:38
fanom chodzi o to ze te tory po prostu nie maja jaj, nie maja ducha, nie maja czegos takiego co ma slynne spa czy wymienione wczesniej laguna seca. tam nie ma zakretow numer 1; 2; 3...tam zakrety maja swoja nazwe, sa legendarne i ich layout jest bardzo ciekawy dla widza i dla kierowcy. malezja ujdzie, turcja to zakret numer 8...reszty nie bd komentowal. wyscig w monaco rzeczywiście nie byl jakis super emocjonujący ale sama juz jazda na krawedzi i ujecia kamery robia wrazenie. przykladowo jak teraz patrze troche wyzej na stronie i widzę ze następny wyścig będzie w kanadzie to myślę sobie "oo i na pewno go musze zobaczyc". po nim jest valencia...juz nawet mi sie nie chce myslec. przepis na tor? no istnieje. tor musi byc na rożnych płaszczyznach, wzniesienia, zniesienia, 1/4 zakrętów z dużym do hamowaniem reszta szybsze luki.
witek2403
03.06.2010 08:23
Na "kuzynce Buemiego" widać przydatnośc tych poboczy w Abu Zabi
Huckleberry
03.06.2010 07:43
Oczywiście, że tak. Najbardziej ciekawe tory to te gdzie jeździ sie "po bandzie", wszystkie te ściany mistrzów, Monaka itp. Problem w tym że wg obecnych przepisów nie mogłyby teraz powstać... A już nie mówcie, że w Turcji nie było ostatnio wyprzedzań bo się ośmieszacie...
Misiak
03.06.2010 07:30
"Tory, które on projektuje są tak dobre, jak można by się tego spodziewać". Świetnie ujęte...
Adakar
03.06.2010 07:30
@Simi>>> A ile tych szans juz otrzymał ? W nastepnym sezonie zobaczymy kolejny compleksodrom u "babidibibi"
Arczyn
03.06.2010 07:28
Laguna Seca nie miałaby racji bytu w Formule 1. Nawet takie Eau Rouge prawdopodobnie nie przeszłoby na nowo projektowanym torze. Czego właściwie wymagacie od toru? Na każdym obiekcie projektowanym przez Tilke jest więcej miejsc do wyprzedzania niż większości pozostałych torów.
Kamikadze2000
03.06.2010 07:20
Więcej dohamowań i wolnych zakrętów - wówczas będzie więcej rywalizacji. W kolejnym sezonie dyfuzory będą "normalne", więc docisk też będzie mniejszy. Pasowałoby jeszcze zwężyc przednie skrzydło, aby nie było kontaktów. No ale zobaczymy.... ;))
Simi
03.06.2010 06:57
Tak, tak, Laguna Seca to jest coś! Ale ja, nie skreślałbym Tilkego. Dajmy gościowi szanse, może akurat zaprojektuje coś dobrego.
SkC
03.06.2010 06:27
Fajnie gdyby ten tor był podobny do Laguna Seca jest tam fajna sekwencja zakrętów które schodzą gwałtownie w dół
Sanki
03.06.2010 06:16
@robertunio Moim zdaniem ostatni wyścig w 2009 był jednym z najbardziej emocjonujących w sezonie, dużo walki, nawet nasz Robert walczył koło w koło, co nie zdarza mu się zbyt często, popisy Kobayashiego.
Maly-boy
03.06.2010 05:06
niech zmienią przepisy to będzie więcej wyprzedzania ,jakoś próbują ale nie wychodzi im to ;p
maciej
03.06.2010 05:03
Naprawdę nie ma żadnych innych bardziej utalentowanych projektantów prócz Tilke ?
Dasqez
03.06.2010 04:53
Tu nawet nie o pobocza chodzi, tylko o ogólną charakterystykę toru. Musi być więcej mocnych dohamowań a mniej szybkich łuków.
robertunio
03.06.2010 04:39
Ostatni jego wyczyn - tor w Abu Dhabi, mialbyc taki super hiper, architektura wokol toru owszem imponujaca, ale sam wyscig byl dretwy.