Bridgestone decyduje się na agresywny wybór opon na GP Niemiec

Japoński producent opon ogłosił dzisiaj mieszanki wybrane na wyścigi 11-15
21.06.1013:30
Marek Roczniak
2585wyświetlenia

Firma Bridgestone ogłosiła dzisiaj mieszanki opon wybrane na wyścigi od 11 do 15. Zgodnie z komentarzami po Grand Prix Kanady, japoński producent zdecydował się na bardziej agresywny dobór opon, aby spróbować poprawić widowiskowość wyścigów, choć dotyczy to na razie tylko Grand Prix Niemiec.

Na torze Hockenheimring pod koniec lipca w użyciu będą dwie najbardziej skrajne mieszanki pod względem twardości w czterostopniowej skali oferowanej zespołom F1 przez Bridgestone: supermiękka i twarda. Dotychczas wybierane były tylko opony supermiękkie i średnie lub miękkie i twarde.

Charakterystyka toru w Hockenheim pozwala nam na przywiezienie tam skrajnych mieszanek z naszej rodziny opon - powiedział Hirohide Hamashima, szef ds. rozwoju opon sportowych w firmie Bridgestone. To da nam bardzo użyteczne dane do analizy i będzie to ciekawa rzecz dla tych, którzy domagali się większej różnicy w dobieranych oponach.

Na pozostałe z czterech ogłoszonych dzisiaj wyścigów wyłączny dostawca opon dla F1 powróci jednak do mniejszego odstępu w stopniu twardości: Hungaroring wymaga bardziej miękkich mieszanek, jako że znalezienie przyczepności jest tutaj zawsze celem. Spa i Monza to szybkie próby dla samochodów i opon, wymagające twardszych mieszanek z powodu potrzebnej wytrzymałości na wysoką temperaturę. Singapur to z kolei szybki tor uliczny, gdzie wskazane są bardziej miękkie opony.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2010
Grand Prix Tor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda
1BahrajnuSakhir
1AustraliiAlbert Park
1MalezjiSepang
1ChinShanghai
1HiszpaniiCatalunya
1MonakoMonte Carlo
1TurcjiIstanbul Park
1KanadyGilles Villeneuve
1EuropyValencia
1Wielkiej BrytaniiSilverstone
1NiemiecHockenheim
1WęgierHungaroring
1BelgiiSpa
1WłochMonza
1SingapuruMarina Bay
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
gnodeb
22.06.2010 12:08
Może się okazać, że supermiękkie będą o tyle szybsze od twardych że opłacalne będą np 2 stinty na s.miękkich i 1 na twardych. Szczególnie podczas ataku świeże miękkie mogą się przydać :) Tyle, że jeśli będzie padać to nie zobaczymy czy taki 'rozstrzał' coś da. A gdyby tak na każde gp przywozić tylko s.miękkie i miękkie? ;)
B4ndit
21.06.2010 09:42
Sir Wolf: zanim cos napiszesz to sprawdz czy to prawda. Szczegolnie jak masz zamiar kogos krytykowac, bo inaczej wychodzi "żal.pl"
MairJ23
21.06.2010 04:15
opony powinny starczac na jakies 30 kolek i wtedy bedzie ok :) pozatym jak wszyscy beda mieli takei same opony to jak to ma cos zmienic - chyba tylko dlatego ze sa inne bolidy i inaczej na te opony beda reagowaly... w kazdym razie - zobaczymy. Hocke dzieki prostej budowie toru i niezlemu zakretowi nr4 moze przyniesc w powiazaniu z tym oponami wspanialy wyscig... oby tak bylo..... w czesci toru zwanej stadion - tez sie moga przydac opony do poprawy widowiska... :) ciakwe jak bedzie :) pozdrawiam.
bukuć
21.06.2010 01:34
o , ale fajnie ;) Nie mogę już uwierzyć , że zaplanowali opony do Marina Bay.Już prawie koniec sezonu się wydaje , a jeszcze nie ma półmetka...
StachuLBN
21.06.2010 01:26
no to będzie ciekawie :)
Kid
21.06.2010 01:01
Ciekawe ile będzie wynosiła różnica w czasie na 1 okrążeniu na zużytych supermiękkich oponach tuż przed pit-stopem a świeżymi twardymi po zmianie.
Maraz
21.06.2010 12:59
To samo pomyślałem niestety - rzecz w tym, że główna opona też musi szybko tracić osiągi, inaczej nie ma szans na powtórkę z Kanady.
noofaq
21.06.2010 12:45
jedno okrążenie na supermiękkich i do końca wyścigu na twardych :] ale będzie strategii ;)
monako
21.06.2010 12:30
Nic z tego nie wyjdzie, będzie jak we wszystkich dotychczasowych wyścigach sezonu za wyjątkiem Kanady. Pojadą na jednego stopa, qual na super miękkich na 10-15 kółku zmiana na twardą gumę i tak do końca wyścigu, bo prawdopodobnie twarde będą nie do zdarcia Imo jeżeli dali by super miękką i miękką to może mielibyśmy widowisko zbliżone do tego w Kanadzie z różnymi strategiami, ale w tym wypadku podsuwają zespołom pod nos tylko jedno rozwiązanie.
B4ndit
21.06.2010 11:45
Tyle sie mowi o poprawie widowiska, a mozliwe ze najskuteczniejszy sposob zostal znaleziony calkiem przypadkiem. Ciekawe co z tego wyjdzie