Teraz McLaren, Mercedes i Renault skopiują wydech Red Bulla

Już podczas najbliższego wyścigu w Walencji niski wydech wprowadzi Ferrari
21.06.1014:47
Marek Roczniak
4366wyświetlenia

W ślad za Ferrari kolejne duże zespoły szykują się do zaadoptowania w swoich samochodach unikalnego układu rur wydechowych, z jakiego korzysta od początku tego sezonu Red Bull Racing.

Rywale stajni z Milton Keynes są zdania, że nisko umieszczone rury wydechowe pozwalają, aby powietrze było bardziej efektywnie kierowane do podwójnego dyfuzora, który dzięki temu wytwarza większy docisk aerodynamiczny. Sugeruje się, że można w ten sposób zyskać nawet do pół sekundy na okrążeniu.

Pionierskie rozwiązanie ekipy projektantów pod wodzą Adriana Neweya jest uważane za główny powód przewagi w osiągach, jaką na większości torów dysponował dotychczas bolid RB6. Ferrari przygotowało nowy wydech już na najbliższy wyścig w Walencji - przetestował go w ubiegłym tygodniu Fernando Alonso przy okazji kręcenia materiałów promocyjnych Ferrari na torze Fiorano.

Ze słów Martina Whitmarsha wynika, że McLaren planuje duży pakiet usprawnień na domowy wyścig na torze Silverstone i może one obejmować także nowy wydech. Francuski dziennikarz Jean-Louis Moncet napisał na blogu Auto Plus, że na lipcowe Grand Prix Wielkiej Brytanii w taki sam wydech może zostać wyposażony również bolid Mercedes GP W01.

Ostatnim z dużych zespołów, który także pracuje podobno nad takim rozwiązaniem jest Renault, jednak francuska stajnia wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie dorobiła się dotychczas nawet „kanału F”. Zespół Roberta Kubicy zapowiedział dzisiaj, że do Walencji przywiezie nowe przednie skrzydło i nową podłogę. Ma także pojawić się zmodyfikowane przednie zawieszenie w R30.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

19
biCampeon
21.06.2010 09:58
"http://i69.servimg.com/u/f69/14/79/55/26/djm10211.jpg tutaj SS tego wydechu ogrzewającego opony na górze z 09 na dole z 10" Po pierwsze, obie fotki pochodzą z tego roku - RB5 miał wyżej wydech, na wysokości pomiędzy wahaczami. Po drugie, gdzie Ty widzisz dodatkowy wydech? "Oni kręcili filmiki reklamowe i jeździli zeszłorocznym modelem :)" Tegorocznym bolidem :)
A.S.
21.06.2010 08:58
Czyli już bez owijania w bawełnę, czerwoni zrobili sobie teścik, w czasie zakazu testów, pod pozorem kręcenia filmiku reklamowego. Żałosne przepisy, które zostawiają takie furtki zespołom. Właściwie to nie można winić czerwonych tylko FIA za kolejny martwy przepis.
SirKamil
21.06.2010 07:10
"moim skromnym zdaniem Renault jest chyba stac tylko na nowe przednie skrzydła i nic więcej." Ocena tyleż subiektywnie niesprawiedliwa co całkowicie obiektywnie nieprawdziwa. Nie pisz, że stać ich tylko na poprawki skrzydeł, jeśli systematycznie przywożą też nowe wersje cholernie drogiej i skomplikowanej w budowie podłogi, mają już ulepszone zawieszenie, pracują nad "eFką" i niskim wydechem... Poza tym jest masa mniejszych części, o których się nie mówi... Samo pogardzane przednie skrzydło jest natomiast kluczem do aerodynamiki całego poszycia, więc intensywny rozwój go teraz będzie przynosił korzyści również w przyszłości, gdy takie sztandarowe gadżety na których intensywnie skupia się konkurencja jak Fduct polecą na śmietnik historii. To dobrze wydawane funty.
Byczek
21.06.2010 04:55
@up Panie Sobczak, jezeli glownym problemem Renault jest podsterownosc to nad czym wg Ciebie maja pracowac? Jezeli poprawią docisk na obu osiach to problem podsterownosci dalej bedzie wystepowal, chyba wiedza co robia...
DamianF1
21.06.2010 03:13
http://i69.servimg.com/u/f69/14/79/55/26/djm10211.jpg tutaj SS tego wydechu ogrzewającego opony na górze z 09 na dole z 10
Patryk777
21.06.2010 02:59
Ferrari i ma widziałem fotki
SoBcZaK
21.06.2010 02:34
Bez urazy dla wszystkich Reno-fanów ale moim skromnym zdaniem Renault jest chyba stac tylko na nowe przednie skrzydła i nic więcej... nei potrafią sie wykazać niczym znaczącym i pewnie w połowie sezonu powiedzą, że koncentrują sie na nowym sezonie...
Lolkoski
21.06.2010 02:32
W F1 zrobiło się bardzo ciekawie pod względem rozwoju bolidów, a że w czołówce jest coraz ciaśniej układ sił może się wkrótce niespodziewanie zmienić. Jak dojdzie zapowiadana przez Bridgestone agresywna polityka opon to sezon będzie jeszcze ciekawszy.
Leo_kr
21.06.2010 02:31
""Ferrari przygotowało nowy wydech już na najbliższy wyścig w Walencji – przetestował go w ubiegłym tygodniu Fernando Alonso przy okazji kręcenia materiałów promocyjnych Ferrari na torze Fiorano." – a gdzie tu zakaz testów?" Oni kręcili filmiki reklamowe i jeździli zeszłorocznym modelem :)
publius
21.06.2010 02:07
Jeżeli by tak było jak pisze DamianF1 to by się to mogło zgadzać! RBR na fazę kwalifikacji ustawia auto na większę zużycie paliwa (bo nie ma to znaczenia w kwalifikacjach). Dzięki temu okrążenie kwalifikacyjne robią na bardzo dobrze rozgrzanych oponach. Może nawet mogą sterować strumieniem spalin kierując je czy to na opony czy przed dyfuzor. Stąd ta przewaga w kwalifikacjach. W wyścigu muszą już oszczędzać paliwo więc przewaga znika a poza tym każdy w trakcie wyścigu ma już odpowiednią temperaturę opon. Może, może??
DamianF1
21.06.2010 01:50
RBR ma jeszcze jeden wydech podgrzewający opony właśnie przed tylnia oponą
biCampeon
21.06.2010 01:40
"Czy może nadchodzą jakieś duże zmiany aero np w szerokości skrzydeł w 2011? Czy to już w przyszłym sezonie nie będzie regulacji przedniego skrzydła? Bo jeśli tak, to bez sensu :/" Nic mi nie wiadomo odnośnie zmiany szerokości skrzydeł. Co do regulacji przedniego skrzydła, to owszem, zespoły uzgodniły rezygnację z tego rozwiązania od przyszłego roku, jednak przerzucając się na regulowane tylne skrzydło.
bukuć
21.06.2010 01:37
Tak , tak McLaren,Ferrari,Renault,Mercedes później FI , STR,Williams,Sauber.Zakażą tego za rok , ponieważ z powodu kosztów Mała Trójca będzie pokrzywdzona. Biedny McL - kanał F Biedny RBR - wydech.
StachuLBN
21.06.2010 01:31
"Ferrari przygotowało nowy wydech już na najbliższy wyścig w Walencji – przetestował go w ubiegłym tygodniu Fernando Alonso przy okazji kręcenia materiałów promocyjnych Ferrari na torze Fiorano." - a gdzie tu zakaz testów?
jewriej
21.06.2010 01:22
RedBull będzie bardzo żałować wpadek i pecha z początku sezonu...
Simi
21.06.2010 01:21
Ojoj... Może być nieźle ciasno...
jewriej
21.06.2010 01:14
Dla Renault jest szansa na dobry przyszły sezon, gdzie nie będzie podwójnych dyfuzorów i F-ducta. Może uda im się wystarczająco przetestować aerodynamikę, żeby mieć naprawdę dobre osiągi. Czy może nadchodzą jakieś duże zmiany aero np w szerokości skrzydeł w 2011? Czy to już w przyszłym sezonie nie będzie regulacji przedniego skrzydła? Bo jeśli tak, to bez sensu :/
benethor
21.06.2010 01:10
Podgrzewany dyfuzor :) No i sprawa mocy Red Bulli rozwiązana :)
Master
21.06.2010 01:07
No nie dorobiła się f-ducta i jak na razie najlepiej na tym wychodzi :P