Nie tylko zakończenia skrzydła uginają się w Red Bullu?

Jenson Button: "Wygląda na to, że nie chodzi tylko o uginanie się skrzydeł"
05.08.1013:47
Marek Roczniak
5239wyświetlenia

Trwa zamieszanie wokół tajemnicy kryjącej się za szybkością bolidów Red Bull Racing, które zwłaszcza na torze Hungaroring były znacznie szybsze od reszty stawki. Obecnie uważa się, że to nie tylko uginające się zakończenia przedniego skrzydła powodują, że RB6 dysponuje większym dociskiem aerodynamicznym.

Podczas gdy FIA zapowiedziała już, że zaostrzy testy na elastyczność począwszy od rutynowej kontroli technicznej bolidów przed Grand Prix Belgii, rywale usilnie starają się zrozumieć, co dokładnie wymyślił Red Bull, aby móc u siebie wprowadzić jak najszybciej podobne rozwiązanie.

Nawet Ferrari, które wydawało się, że wpadło na podobne rozwiązanie z przednim skrzydłem na Hockenheim, odnosząc tam podwójne zwycięstwo, nie zna odpowiedzi na tak dużą przewagę Red Bulla tydzień później na Hungaroringu. Główny inżynier Ferrari - Chris Dyer powiedział na Węgrzech, że włoski zespół zamierza rozważyć kilka innych opcji dotyczących budowy przedniego skrzydła.

Jenson Button powiedział z kolei podczas swoich przygotowań do londyńskiego triatlonu, że to, co robi Red Bull jest bardzo zmyślne. Musimy to zrozumieć i to szybko. Wygląda na to, że nie chodzi tylko o uginanie się skrzydeł. W istocie, dalsza analiza zdjęć z Hockenheimringu i Hungaroringu zdaje się wskazywać na to, że to cały nos potrafi się odkształcać, przybliżając skrzydło do ziemi.

Podpowiedzią może być sposób, w jaki nastąpiła awaria mocowania nosa w bolidzie Sebastiana Vettela na Silverstone, kiedy Red Bull eksperymentował z nowym skrzydłem. Inna teoria jest taka, że przednia część podłogi samochodu ugina się do dołu, a tylna unosi do góry. Słyszałem wiele plotek , wliczając w to elastyczne podłogi - powiedział na Węgrzech Anthony Davidson, były kierowca testowy i wyścigowy F1, na antenie BBC Radio 5 Live.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

15
paymey852
06.08.2010 11:13
Na szybkiego,tylko foto ale widać na nim że Robert już nie może patrzeć na niego :))) Co innego że Vettel tego paluszka to już chyba każdemu pokazał, śpieszy się bo za rok może już nie mieć okazji . http://img21.imageshack.us/img21/7443/vetfj.jpg
christoff.w
05.08.2010 09:05
benethor - Turbo Boost w Walencji,haha..dobre! Sie usmialem :) paolo- tez dobre,hehe.. ;-) paymay852- z tym "gamoniem" to tez dowaliles ;) p.s; powiedz mi kiedy "Gamoń" machal paluszkiem Kubicy? Na Wegrzech? Chyba cos przeoczylem(jak zreszta juz pisalem bo nie wiedziec ze Webber byl za Alonso to wtopa do konca sezonu) a bardzo chcialbym to zobaczyc! pleasee...Dzieki ;)
paolo
05.08.2010 08:44
Co im się ugina lub wygina albo co im staje lub nie to już ich prywatna sprawa:) Trzeba umieć zrobić tak żeby stał w odpowiednim momencie i opadał kiedy trzeba. Nos oczywiście:)
topor999
05.08.2010 08:09
Nie tylko zakończenia skrzydeł się uginają, ugina się cały bolid i to dosłownie ponieważ jest wykonany z kauczuku.
Dasqez
05.08.2010 07:47
zapewne RBR wykupił Alberta od BMW Sauber i dlatego instalują takie zmyślne rzeczy do bolidów, innego wytłumaczenia nie ma.
benethor
05.08.2010 05:48
@Iceman: a to co w Walencji było to Webber próbował Heikkiego wyprzedzić używając Turbo Boost?:)
Falarek
05.08.2010 05:20
Wcale przepisy nie są do d.. bo trudno przewidzieć pisząc przepisy co konstruktorzy wymyślą w przyszłości i odpowiednio wcześniej temu zaradzić.
paymey852
05.08.2010 04:08
T-1000 HAHAHA omg, no nie przebije tego, ale moze w baku coś ukryli jeszcze . A tak serio to nowe testy odpowiedzą nam na pytania dotyczące magicznej podłogi. Jeszcze raz brawa, bo klaps się należał starym zespołom, ale przewaga jakiego kolwiek zespołu nigdy nie była zdrowa i potrzebna w F1, to tylko rodzi sztuczne legendy(wiadomo o kogo chodzi :) i zarozumiałość u kierowców np. jak zobaczyłem jak Vettel wymachuje Kubicy tym swoim paluszkiem to ...(sceny drastyczne). To będzie jakiś skandal jak RBR nie zdobędzie mistrza konstruktorów, a Vettel i Weber nie zasługują bo 1 to gamoń a 2 za wolny(ale jak na koniec kariery to prezent jak znalazł), dlatego mi to lotto kto wygra. Nie wiem czy Newey i Brawn to geniusze, ale napewno udowadniają że przepisy w F1 są do ... Bernie Ecclestone ma racje niech sędziowaniem i przepisami zajmie się jakaś niezależna firma, a nie FIA kropka
christoff.w
05.08.2010 04:07
Iceman, dokoncze Twoja mysl! Otoz sadze ze RedBull jest sterowany zdalnie! Poprostu maja obliczona idealna trajektorie na kazdy tor i komputer jedzie a obaj kierowcy tylko trzymaja dla pozorow rece na kierownicy! ;-) Dodam ze w treningach komp zapamietuje kazdy szczegol toru,jazdy itp a w razie przeciwnika na torze,korku,SC i innych nie przewidzianych sytuacji to albo tempomat sie wlacza albo kierowca nie markuje juz ruchow kierownica i moze jednym przyciskiem czy tez ruchem kiery przejac prowadzenie.Chyba przy dzisiejszej technologi jest to mozliwe co?
quickmick
05.08.2010 04:03
Jeśli chcecie dowiedzieć się prawdy o Adrianie Newey'u, zapraszam Was tutaj: http://twitter.com/neweyfacts... zamieszczono wiele ważnych faktów na jego temat, jak choćby: "Some people have Superman pyjamas. Superman has Adrian Newey pyjama." czy "Adrian Newey was banned from his local supermarket for slipstreaming people.". Spodoba Wam się... :-)
IceMan11
05.08.2010 02:55
Coś Ty stary T-1000? To jest KITT! On mówi, ma autopilota i wyrzutnie rakiet. On prawdopodobnie oblicza wszystko podczas wyścigu i mówi Markowi oraz Sebowi gdzie i jak powinni jechać. W najgorszym wypadku on przejmuje stery i pewnie dlatego co chwilę mają PP
Dżejson
05.08.2010 01:39
Jeszcze się okaże, że RB6 to samochodowa wersja T-1000 i cały bolid zmienia kształty ;)
Kamikadze2000
05.08.2010 12:58
Zgadzam się! Adrian Newey to geniusz wszechczasów! Śmiało może aspirowac na tytuł "najwybitniejszego inżyniera w historii". Dobrze Sutil powiedział - ekipa RBR to najmądrzejszy team w stawce i na nic zdadzą się burczenia innych. Na ich miejscu za wszelką cenę walczyłbym o tego człowieka. Prawdą jest, że gdyby Toyota wydała na niego kasę, z takim zapleczem finansowym, dawno co najmniej dwukrotnym mistrzem świata. Ale jak nie zawalczyli, to i ostatecznie byli niczym, hehe... ;) I dlatego właśnie chce, aby zdobyli tytuł, gdyż taka praca powinna byc wynagrodzona! :))
kumien
05.08.2010 12:46
Newey zawstydził cały świat F1 :p Koleś to czyste złoto. Jak widzę innych inżynierów i szefów zespołów co tylko narzekają,, że RBR ma nielegalny bolid to robi mi się ich żal.
ICEman
05.08.2010 12:30
No właśnie dało sie zauważyć ze RBR zastosował trochę inny nos właśnie od Silverstone czy od Hoke ale żeby jakoś tam się odginał to już dla oka przez ekran Tv nie do stwierdzenia