FIA potwierdziła, że będą wydawane licencje pracownikom zespołów

"Wprowadzony zostanie nowy mechanizm, aby kontrolować obszary leżące pod jurysdykcją FIA"
08.09.1016:50
Marek Roczniak
1909wyświetlenia

Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) potwierdziła dzisiaj, że będzie dążyła do wprowadzenia licencji dla pracowników wszystkich zespołów zaangażowanych w mistrzostwa świata nadzorowane przez FIA.

Propozycja, która zostanie przedstawiona do rozważenia Walnemu Zgromadzeniu FIA, ma dotyczyć tego, aby wszystkie zespoły w F1, WRC, GT1 i WTCC musiały posiadać licencje dla minimum sześciu ważniejszych pracowników. Utworzony zostanie w tym celu nowy kodeks (FIA Code of Good Standing), który będzie określał standardy zachowania i postępowania, jakie będzie musiała przestrzegać osoba chcąca otrzymać licencję.

Wprowadzony zostanie nowy mechanizm, aby kontrolować obszary leżące pod jurysdykcją FIA i nie będzie wydawana żadnego rodzaju wejściówka dla osoby lub ciała, którego postawa nie będzie w zgodzie z Międzynarodowym Kodeksem Sportowym FIA. Zespoły staną się także odpowiedzialne za swoich pracowników, a konkretnie za jakiekolwiek osoby powiązane pośrednio lub bezpośrednio z zespołem w nawiązaniu do udziału w zawodach - czytamy w oświadczeniu FIA.

Pomysł wydawania indywidualnych licencji dla pracowników został wspomniany po raz pierwszy przez WMSC po aferze „crash-gate” związanej z wydarzeniami w Grand Prix Singapuru w 2008 roku, kiedy FIA wykluczyła głównodowodzące osoby w zespole Renault - Flavio Briatore (bezterminowo) i Pata Symondsa (na 5 lat) z możliwości angażowania się w międzynarodowe sporty motorowe.

Decyzje te unieważnił później francuski wymiar sprawiedliwości, który orzekł, że FIA nie posiada uprawnień, aby karać pracowników zespołów. Wprowadzenie licencji da WMSC większe pole manewru w zakresie przyznawania indywidualnych kar w podobnych sytuacjach.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

5
marrcus
08.09.2010 10:25
heh, aż ciężko skomentować, a kobiety to tylko dziewice mają być ;p
Lukas
08.09.2010 04:01
GT1 da sobie radę samo bo jest prawie całkowicie prywatne, WRC już jest trupem, WTCC... nie żartujmy sobie. F1 jako jedyna jakoś jeszcze zipie ale długo nie pozipie z takim odmóżdżeniem w FIA. Czekam na GP1, które nie będzie pod patronatem panów w niebieskich koszulach.
mielony
08.09.2010 03:54
A licencje dla członków WMSC będą? Czy może wystarczą zaświadczenia od psychiatry? Niech żyje biurokracja, prywatna też!...
Twarzer
08.09.2010 03:08
Lukas: mowisz o F1, GT1, WRC czy WTCC? Ups...
Lukas
08.09.2010 03:06
Czas uciekać z tego trupa i tworzyć własną serię...