Tandy na pole position, Polacy na P12 i P14 w kwalifikacjach Supercup (akt.)
Brytyjczyk pokonał swojego rywala w walce o tytuł - Rene Rasta o 0,134 sekundy
11.09.1020:59
2923wyświetlenia
Nick Tandy zdobył pole position do finałowego wyścigu Porsche Supercup w sezonie 2010, uzyskując rekordowy czas 1:50,991 w końcówce kwalifikacji na torze Monza.
Brytyjczyk pokonał swojego rywala w walce o tytuł - Rene Rasta o 0,134 sekundy i odrobił do niego dwa punkty za zdobycie pole position. Przewaga Rasta jest jednak nadal wyraźna i wynosi 12 punktów przed jutrzejszym wyścigiem, co stawia Niemca w komfortowym położeniu.
Kuba Giermaziak zakwalifikował się tuż za pierwszą dziesiątką, plasując się na dwunastej pozycji ze stratą 0,6 sekundy do Tandy'ego. Robert Lukas stracił do kolegi z zespołu VERVA Racing 0,3 sekundy i wystartuje z 14 pozycji. W sumie w jednej sekundzie zmieściło się aż siedemnastu kierowców.
Komunikat prasowy VERVA Racing Team
W ostatnich w tym roku kwalifikacjach Porsche Supercup Kuba Giermaziak zajął 12., a Robert Lukas 14. miejsce. O ustawieniu na starcie decydowały ułamki sekund. W jednej sekundzie zmieściło się aż 17. samochodów. Większość kierowców swoje przejazdy na torze Monza podzieliła na trzy etapy, ale w ogólnym zarysie kolejność na starcie do jutrzejszego wyścigu została ustalona na początku sesji. Wówczas na torze panowały lepsze warunki, dzięki świeżej gumie zostawionej przez bolidy Formuły 1.
Kolejne serie wyjazdów przynosiły jedynie drobne korekty w tabeli wyników. Kuba spadł z 11. na 12. pole, a Robert utrzymał swoje 14. miejsce. Co prawda Giermaziak poprawił swój czas jeszcze w ostatniej próbie. Niestety nie wystarczyło to na awans, choć do 9. pozycji brakowało mu zaledwie 0.03 sekundy, a do dziesiątej 0.012! Pasjonujący pojedynek o pole position stoczyli kandydaci do tytułu. Ostatecznie lepszy był Nicolas Tandy, ale Rene Rast, lider tabeli, uplasował się tuż za nim. Obaj poprawili swoje czasy w ostatnich minutach sesji, wyprzedzając Alessandro Balzana.
Obaj kierowcy VERVA Racing Team będą atakowali w jutrzejszym wyścigu, aby ostatni wyścig sezonu 2010 zakończyć w pierwszej dziesiątce.
Kuba Giermaziak:
Do pierwszej dziesiątki zabrakło bardzo mało, ale mój najlepszy czas przyszedł trochę za późno. Na drugim okrążeniu, które moim zdaniem powinno być najlepsze, popełniłem dosyć duży błąd, kosztujący mnie dwie lub trzy dziesiąte sekundy straty. To był środkowy sektor. Na drugiej szykanie chciałem zmienić tor jazdy, bo wszyscy jechali tam trochę inaczej, no i przedobrzyłem. Złapałem dosyć duży ślizg i musiałem odpuścić gaz na wyjściu na prostą, co było kosztowne. Na ostatnim okrążeniu pojechałem bardzo dobrze dwa pierwsze sektory, ale w ostatnim Sean Edwards i grupka innych kierowców nie za bardzo chcieli mi pomóc w ukończeniu czystego kółka i musiałem ich wymijać po wewnętrznej. Przez to nie udało się dokończyć dobrego przejazdu. A stawka jest bardzo ciasna. Jedna dziesiąta sekundy dałaby nam miejsce w pierwszej ósemce, które byłoby ok, a zaledwie trzy setne dawały skok o trzy pozycje. Jutro zdecydowanie powinniśmy mieć tempo na pierwszą dziesiątkę, bo ja tutaj walczę o dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej oraz drugie w rankingu debiutantów. Dlatego wyścig trzeba będzie pojechać na sto procent.
Robert Lukas:
Jestem czternasty, ale mimo to zadowolony, bo w piątkowym treningu byłem o siedem pozycji niżej. Przeanalizowaliśmy moje wczorajsze błędy, których trochę było i na pierwszym komplecie opon udało się je wyeliminować. Wciąż jednak strata do pierwszego wynosi dziewięć dziesiątych sekundy. Miałem to szczęście, że kiedy jechałem po raz drugi na tym samym ogumieniu dosyć długo pokazywali mnie na ekranie, dzięki czemu kilka osób w padoku zauważyło, gdzie jeszcze mogę się poprawić. Tak naprawdę była to tylko jedna szykana, gdzie zostawiałem trzy dziesiąte. Na ostatnim wyjeździe z nowymi oponami chciałem to poprawić, ale przedobrzyłem, bo zauważyłem jeszcze kilka innych rzeczy, które można było zrobić lepiej. Niestety nie udało mi się złożyć takiej rundy, jaką chciałem. Za każdym razem gdzieś był błąd i chłodziły się gumy. Dlatego nie wyszło tak, jak mogło. W jutrzejszym wyścigu powinno być dobrze. Niestety musimy zmienić skrzynię biegów, bo przez nią na pewno gdzieś z jedną dziesiątą sekundy zgubiłem. Nie działała prawidłowo. Czasem lewarek zostawał w miejscu po wbiciu biegu i musiałem sam go cofać. Sądzę, że po wymianie przekładni będę mógł atakować kierowców z przodu.
Wyniki kwalifikacji | ||||
Kierowca | Nar. | Zespół | Czas okr. | |
---|---|---|---|---|
1 | Nick Tandy | Konrad Motorsport | 1:50.991 | |
1 | René Rast | Al Faisal Lechner Racing | 1:51.125 | |
1 | Alessandro Balzan | Ebimotors | 1:51.168 | |
1 | Jeroen Bleekemolen | Al Faisal Lechner Racing | 1:51.223 | |
1 | Sean Edwards | Team Abu Dhabi by tolimit | 1:51.368 | |
1 | Norbert Siedler | VELTINS MRS Racing | 1:51.439 | |
1 | Jaap van Lagen | Bleekemolen Harders Plaza | 1:51.458 | |
1 | Patrick Huisman | Konrad Motorsport | 1:51.532 | |
1 | Jan Seyffarth | VELTINS MRS Racing | 1:51.633 | |
1 | Nicolas Armindo | Al Faisal Lechner Racing | 1:51.651 | |
1 | Sebastiaan Bleekemolen | Bleekemolen Harders Plaza | 1:51.654 | |
1 | Kuba Giermaziak | VERVA Racing | 1:51.663 | |
1 | Christian Passuti | Antonelli Motorsport | 1:51.888 | |
1 | Robert Lukas | VERVA Racing | 1:51.928 | |
1 | Vito Postiglione | Petricorse Motorsport | 1:51.934 | |
1 | Sascha Maassen | Team Abu Dhabi by tolimit | 1:51.958 | |
1 | Christian Engelhart | SANITEC / GILTRAP Racing | 1:51.991 | |
1 | Stefan Rosina | Lechner Racing | 1:52.048 | |
1 | Alex Frassineti | Ebimotors | 1:52.151 | |
1 | Jono Lester | Porsche AG | 1:52.348 | |
1 | William Langhorne | SANITEC / GILTRAP Racing | 1:52.393 | |
1 | Alessandro Zampedri | Lechner Racing | 1:52.433 | |
1 | Brian Wong | Schnabl Engineering Parker Racing | 1:52.573 | |
1 | Robert van den Berg | Bleekemolen Harders Plaza | 1:52.649 | |
1 | Tim Bridgman | Schnabl Engineering Parker Racing | 1:52.814 | |
1 | Francesco Castellacci | SANITEC / GILTRAP Racing | 1:52.873 | |
1 | Khaled Al Qubaisi | Team Abu Dhabi by tolimit | 1:52.963 | |
1 | Fabrizio Delmonte | Konrad Motorsport | 1:53.432 | |
1 | Angelo Proietti | Antonelli Motorsport | 1:53.440 | |
1 | Lorenzo Bontempelli | Petricorse Motorsport | 1:53.491 | |
1 | Davide Roda | Antonelli Motorsport | 1:53.515 | |
1 | Thomas Messer | Schnabl Engineering Parker Racing | 1:53.912 | |
KOMENTARZE