Lotus ogłasza budowę własnego tunelu aerodynamicznego

Mike Gascoyne: "Tego typu inwestycje przekazują jasny sygnał dotyczący przyszłości zespołu"
24.10.1018:29
Piotr Bogucki
3213wyświetlenia

Lotus zdecydował się na wybudowanie własnego tunelu aerodynamicznego w Hingham w ramach kolejnej części programu ekspansji, który planowany jest na następne parę lat.

Zespół już teraz podłożył dość mocne fundamenty, podpisując umowy z Renault (jeszcze niepotwierdzona) i Red Bull Racing na dostawę odpowiednio silników i skrzyń biegów na rok 2011. Teraz natomiast ogłoszone zostały plany dotyczące rozwoju bazy w Hingham.

Oprócz wybudowania własnego tunelu aerodynamicznego, zespół potwierdził również plany stworzenia bazy swojego nowego zespołu z GP2 - Team Air Asia zaraz obok swojej fabryki F1. Szef techniczny Lotusa - Mike Gascoyne powiedział: Rywalizacja na najwyższym poziomie w Formule 1 wymaga wszystkich kluczowych elementów związanych z projektowaniem, produkcją, testowaniem i rozwojem naszych samochodów pod naszą bezpośrednią kontrolą i na tym samym terenie.

Dzisiejsze oświadczenie dotyczące tunelu aerodynamicznego, który będzie połączony z dodatkowymi elementami produkcyjnymi, biurami i administracją, daje nam zarówno potrzebne narzędzia do budowania długoterminowego sukcesu i jest jasnym sygnałem, że jesteśmy bardzo poważni w naszych planach dotyczących walki z przodu stawki, jak najszybciej się da.

Już teraz osiągnęliśmy fenomenalną szybkość rozwoju zespołu i obecnie dysponujemy wszystkimi ważnymi elementami by zrobić kolejny krok do przodu, jednak sądzę, że ważnym jest również efektywne zarządzanie naszym budżetem i skupienie wydatków tam, gdzie są one potrzebne. Inwestycja we własny tunel, który będzie współpracował z naszymi narzędziami CFD, jest kluczowym elementem w staraniach o zapewnienie pełnej kontroli nad jednym z najważniejszych aspektów projektowania i produkcji w naszym sporcie i jest jasnym, że tego typu inwestycje przekazują jasny sygnał dotyczący przyszłości zespołu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
francorchamps
25.10.2010 09:58
Super!
SnookiF1
25.10.2010 09:27
Miło będzie jak sprawią niespodziankę. Widać że narazie jest zespół z przyszłością.
General
25.10.2010 08:19
Nie ma sie co dziwic skoro dyr. tech. jest tam Gascoyne, a on nie daje sobie w kasze dmuchac. Pracuje tam nie tylko dla jakiejs kasy, ale ze sa perspektywy i realne pieniadze na rozwoj.
kkacper
24.10.2010 09:56
no i jak można nie lubić takiego zespołu? To jest właśnie profesjonalizm. Nie żadne CFD na całej lini(czytaj Dziewice) tylko porządny tunel aero. Oni mają tą iskrę z lat świetności lotusa. Musicie przyznać że mentalność maja zwycięzcy :)
Lolkoski
24.10.2010 07:00
Mają rozmach - kończyć nie będę.
BartekSt
24.10.2010 05:56
Super! Mam nadzieję, że Lotus sprawi kibicom miłą niespodziankę :).
IJTKPZZ7
24.10.2010 05:55
Szykujmy się na sezon2011, w którym F India, Williamsy, Renówka i Merc będą miały o jednego konkurenta więcej ;] Mike Gascoyne wie co robi i jest najlepszą osobą, jaką mogli znaleźć do siebie.
Arczyn
24.10.2010 05:50
Trzeba przyznać, że ten projekt jest prowadzony pod względem technicznym od samego początku wzorowo i nic dziwnego że łapią tyle plusów u kibiców. Doprawdy dziwnym byłoby teraz odebranie im praw do korzystania z marki, kiedy stawia to Lotusa w tak dobrym świetle. Mam nadzieję, że te przepychanki prawne to jedynie część gry negocjacyjnej, tak samo jak w wypadku Berniego z reguły grożenie wyrzuceniem tego czy tamtego toru z kalendarza.
Dasqez
24.10.2010 05:35
Coś wspaniałego! Umowa z RBR na skrzynie biegów, z Renault na silniki a teraz tunel aero. Mój ulubiony zespół odwala kawał porządnej roboty! Mam nadzieję, że ta inwestycja pozwoli im zostać w F1 na lata i powalczyć w niedalekiej przyszłości na równi z McLarenem, Ferrari i innymi.
SirKamil
24.10.2010 05:08
SQUZ, warto dodać jeszcze, że z punktu widzenia organizacji, nazwy i źródeł finansowania żaden z wybranych zespołów nie zjawił się na gridzie;) Właściwie jedynie Manor Motorsport... znany teraz jednakowoż jako Virgin Racing na podstawach pierwotnej organizacji w zamyśle nowego zespołu przetrwał. HRT to na kolanie sklecone szczątki po projekcie Campos przez nowych właścicieli a USF1?... no cóż. Gorąco kibicuje Lotusowi. Nowoczesny wydajny tunel w 60% skali z mam nadzieję wszystkimi współczesnymi bajerami może się okazać o ironio lepszy od odnowionego aero-dziada Red Bulla z Bedford. Nie spodziewam się nagłego awansu w walkę o 10tkę, ale miejscu obecnego STR powinni być. I hope.
Damian375
24.10.2010 05:03
Zostaje Ich fanem... to co robią jest wprost niesamowite - ten zespół ma rok.
Karol26
24.10.2010 05:01
Ja też chciałbym widzieć zielone auta w top 10 w przyszłym sezonie. Świetnie się rozwijają :)
Simi
24.10.2010 04:58
Tak trzymać Lotus! Mam wielką nadzieję, że w przyszłym sezonie będą mogli powalczyć o punkty!
SQUZ
24.10.2010 04:51
i pomyśleć ze ten team doszedł jako ostatni... a cała 3 z pierwszej tury wyglada w ten sposób... 1) nie zdołał zbudować bolidu 2) ich jedyny upgrade mial miejsce w pierwszym wyścigu.. 3) miał tak potężny bak że nie mieścił benzyny na cały wyścig... co tylko pokazuje jak trafnie federacja dobrała nowe zespoły ze potencjalnie najlepszy z nowych musiał czekać na swoją szansę w postaci desantu BMW...
eTekamote
24.10.2010 04:41
Bardzo, bardzo dobrze. Mam nadzieję, że mój ulubiony zespół będzie w przyszłym roku punktował, pozwalając Virginowi i HRT wąchać swoje spaliny.
sneer
24.10.2010 04:35
Brawo. To się nazywa poważny zespół, tak trzymać!