Priaulx zdobył pierwsze pole position w WTCC od czterech lat
Brytyjczyk wykorzystał w pełni przewagę z przejścia na sekwencyjną skrzynię biegów
30.10.1010:57
3042wyświetlenia

Andy Priaulx zakończył czteroletnią „posuchę”, zdobywając pole position w WTCC po wygraniu kwalifikacji na torze Okayama. Trzykrotny mistrz świata wykorzystał w pełni przewagę z przejścia na sekwencyjną skrzynię biegów - co dało redukcję wagi o 30 kg - i był najszybszy podczas czasówki, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:36,972, co było najlepszym wynikiem weekendu.
Priaulx, który jest obecnie drugi w mistrzostwach, pokonał swojego partnera zespołowego z BMW - Augusto Farfusa o 0,4 sekundy. Robert Huff był najszybszy z kierowców Chevroleta, plasując się na trzecim miejscu. Powracający do serii Colin Turkingston, który przed piątkowymi testami nigdy nie jeździł po torze Okayama, sensacyjnie uzyskał najlepszy czas w Q1 w swoim BMW zespołu WSR, jednak w Q2 uplasował się na czwartej pozycji.
Za nim Norbert Michelisz uzyskał najlepszy wynik w karierze, zdobywając piąte pole w swoim Seacie i plasując się jedno miejsce przed mistrzem świata Gabriele Tarquinim. Tarquini dostał się do Q2 tylko dzięki świetnemu ostatniemu okrążeniu, które pozwoliło mu awansować z trzynastego na szóste miejsce w Q1, jednak w decydującej fazie czasówki zdołał pokonać Yvana Mullera, a pomiędzy nimi ustawi się Alain Menu.
Michael Rossi zajął niespodziewane dziewiąte miejsce w debiucie w mistrzostwach, jadąc samochodem SR-Sport SEAT, należącym dotychczas do Jordiego Gene, natomiast Franz Engstler okazał się najlepszym zawodnikiem niezależnym, plasując się na 10 miejscu, trzy pozycje przed swoim najbliższym rywalem Darrylem O'Youngiem i dziewięć lokat przed liderem punktacji Sergio Hernandezem.
Tom Coronel, najszybszy w ostatnim treningu, był bardzo rozczarowany, ponieważ zakończył sesję kwalifikacyjną w Japonii na 17 pozycji.
Wyniki kwalifikacji | ||||
Kierowca | Samochód | Czas Q1 | Czas Q2 | |
---|---|---|---|---|
1 | Andy Priaulx | BMW | 1:37,623 | 1:36,972 |
1 | Augusto Farfus | BMW | 1:37,455 | 1:37,408 |
1 | Rob Huff | Chevrolet | 1:38,000 | 1:37,441 |
1 | Colin Turkington | BMW | 1:37,000 | 1:37,495 |
1 | Norbert Michelisz | SEAT | 1:37,707 | 1:37,577 |
1 | Gabriele Tarquini | SEAT | 1:37,725 | 1:37,727 |
1 | Alain Menu | Chevrolet | 1:37,805 | 1:37,844 |
1 | Yvan Muller | Chevrolet | 1:37,767 | 1:37,913 |
1 | Michael Rossi | SEAT | 1:37,809 | 1:38,387 |
1 | Franz Engstler | BMW | 1:37,786 | 1:38,605 |
1 | Tiago Monteiro | SEAT | 1:37,904 | |
1 | Michel Nykjaer | SEAT | 1:37,904 | |
1 | Darryl O'Young | Chevrolet | 1:38,056 | |
1 | Robert Dahlgren | Volvo | 1:38,128 | |
1 | Kristian Poulsen | BMW | 1:38,156 | |
1 | Fredy Barth | SEAT | 1:38,171 | |
1 | Tom Coronel | SEAT | 1:38,190 | |
1 | Stefano D'Aste | BMW | 1:38,540 | |
1 | Sergio Hernandez | BMW | 1:38,728 | |
1 | Yukinori Taniguchi | Chevrolet | 1:38,747 | |
1 | Andrei Romanov | BMW | 1:39,098 | |
1 | Yoshihiro Ito | BMW | 1:39,584 | |
1 | Mehdi Bennani | BMW | 1:39,883 | |
1 | Nobuteru Taniguchi | BMW | 1:39,891 | |
1 | Masataka Yanagida | BMW | 1:39,927 | |
1 | Kevin Chen | BMW | 1:39,997 | |
1 | Henry Ho | BMW | 1:40,681 | |
KOMENTARZE