Priaulx zdobył pierwsze pole position w WTCC od czterech lat

Brytyjczyk wykorzystał w pełni przewagę z przejścia na sekwencyjną skrzynię biegów
30.10.1010:57
Michal2_F1
3042wyświetlenia

Andy Priaulx zakończył czteroletnią „posuchę”, zdobywając pole position w WTCC po wygraniu kwalifikacji na torze Okayama. Trzykrotny mistrz świata wykorzystał w pełni przewagę z przejścia na sekwencyjną skrzynię biegów - co dało redukcję wagi o 30 kg - i był najszybszy podczas czasówki, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:36,972, co było najlepszym wynikiem weekendu.

Priaulx, który jest obecnie drugi w mistrzostwach, pokonał swojego partnera zespołowego z BMW - Augusto Farfusa o 0,4 sekundy. Robert Huff był najszybszy z kierowców Chevroleta, plasując się na trzecim miejscu. Powracający do serii Colin Turkingston, który przed piątkowymi testami nigdy nie jeździł po torze Okayama, sensacyjnie uzyskał najlepszy czas w Q1 w swoim BMW zespołu WSR, jednak w Q2 uplasował się na czwartej pozycji.

Za nim Norbert Michelisz uzyskał najlepszy wynik w karierze, zdobywając piąte pole w swoim Seacie i plasując się jedno miejsce przed mistrzem świata Gabriele Tarquinim. Tarquini dostał się do Q2 tylko dzięki świetnemu ostatniemu okrążeniu, które pozwoliło mu awansować z trzynastego na szóste miejsce w Q1, jednak w decydującej fazie czasówki zdołał pokonać Yvana Mullera, a pomiędzy nimi ustawi się Alain Menu.

Michael Rossi zajął niespodziewane dziewiąte miejsce w debiucie w mistrzostwach, jadąc samochodem SR-Sport SEAT, należącym dotychczas do Jordiego Gene, natomiast Franz Engstler okazał się najlepszym zawodnikiem niezależnym, plasując się na 10 miejscu, trzy pozycje przed swoim najbliższym rywalem Darrylem O'Youngiem i dziewięć lokat przed liderem punktacji Sergio Hernandezem.

Tom Coronel, najszybszy w ostatnim treningu, był bardzo rozczarowany, ponieważ zakończył sesję kwalifikacyjną w Japonii na 17 pozycji.

Wyniki kwalifikacji
KierowcaSamochódCzas Q1Czas Q2
1Andy PriaulxBMW1:37,6231:36,972
1Augusto FarfusBMW1:37,4551:37,408
1Rob HuffChevrolet1:38,0001:37,441
1Colin TurkingtonBMW1:37,0001:37,495
1Norbert MicheliszSEAT1:37,7071:37,577
1Gabriele TarquiniSEAT1:37,7251:37,727
1Alain MenuChevrolet1:37,8051:37,844
1Yvan MullerChevrolet1:37,7671:37,913
1Michael RossiSEAT1:37,8091:38,387
1Franz EngstlerBMW1:37,7861:38,605
1Tiago MonteiroSEAT1:37,904
1Michel NykjaerSEAT1:37,904
1Darryl O'YoungChevrolet1:38,056
1Robert DahlgrenVolvo1:38,128
1Kristian PoulsenBMW1:38,156
1Fredy BarthSEAT1:38,171
1Tom CoronelSEAT1:38,190
1Stefano D'AsteBMW1:38,540
1Sergio HernandezBMW1:38,728
1Yukinori TaniguchiChevrolet1:38,747
1Andrei RomanovBMW1:39,098
1Yoshihiro ItoBMW1:39,584
1Mehdi BennaniBMW1:39,883
1Nobuteru TaniguchiBMW1:39,891
1Masataka YanagidaBMW1:39,927
1Kevin ChenBMW1:39,997
1Henry HoBMW1:40,681
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

13
drajwer
30.10.2010 05:05
A nie wiecie może co z Sawickim? Czytałem jakąś wypowiedź jego menadżera i mówił, że idą gdzieś wyżej ale na pewno nie WTCC. A po drodze jest chyba tylko Eurocup albo ETCC?
tomekf248
30.10.2010 03:00
Polacy celują w WTCC, ale to jeszcze trochę potrwa. Warto dodać, że wynik Andy'ego to nowy rekord toru dla aut S2000.
Arczyn
30.10.2010 01:19
@jan5 - dlaczego martwiłoby Cię, gdyby np. Sawicki jeździł tam a nie w Supercopie?
tomekf248
30.10.2010 12:47
Decyzja w sprawie przyszłości wspieranego fabrycznie zespołu BMW będzie ogłoszona w grudniu. GO ANDY!
jan5
30.10.2010 12:38
cesc123 Szkoda że żaden polak nie jeździ w tej serii ..... to pewnie byś se obejrzał z jednen wyścig. Jak ja się ciesze że żaden polak nie jeździ w tej serii, kowalska będzie w jakiś tam testach chyba wtcc jeździć ale to nic nie znaczy.
cesc123
30.10.2010 12:20
Szkoda że żaden polak nie jeździ w tej serii .
BARBP
30.10.2010 11:49
A jak to będzie wyglądać w przyszłym sezonie w WTCC? BMW zostaje? Farfus i Priaulx także? Wiem że fabrycznego temu BMW już nie ma ale czy dalej BMW Team RBM będzie w mistrzostwach?
SkC
30.10.2010 11:08
Bardzo ładnie, Andy kroczy po 4 tytuł w karierze. Choć jeszcze za wcześnie aby przesądzać sprawę bo Muller pewnie pociśnie z wyścigu no i oczywiście w 2 starcie w niedziele może odrobić dużo punktów które straci w pierwszym wyścigu. Czyli BMW mają teraz łopatki przy kierownicy, czy nie wolno mieć tak??
AleQ
30.10.2010 10:12
Na tytuł zasługuję Yvan fakt ,ale nie wiadomo czy szczęście się od niego odwróci. Wolałbym aby Francuz zdobył tytuł niż dziadek Tarquini . Ale ważniejsze jest to,że BMW jest najszybsze na tym torze i kto wie może Andy zbliży się do Mullera w WDC :)
Kamikadze2000
30.10.2010 09:59
Popieram! Andy nie za bardzo zasłużył na tytuł, a punktacja to wręcz kompromitacja!!! Na tytuł zasługuje Yvan i tylko ON!!! :))
Maraz
30.10.2010 09:38
Ręcznej (w układzie H), pięciobiegowej. Sekwencyjna ma 6 przełożeń.
Rubiq
30.10.2010 09:31
To na jakiej on skrzyni jeździł wcześniej.
mbg
30.10.2010 09:22
W końcu Andy może zdominuje pierwszy wyścig. Nie chcę by wygrał majstra (chociaż bardzo go lubię). Wszystko przez punktację. Jest beznadziejna. Najlepiej nie przemęczać się w Qualu. Andy jest drugi w klasyfikacji generalnej, a większość weekendów wyglądała w ten sposób że pierwszy wyścig P6/7 w drugim startujemy z P2/3 wyprzedzamy jednego kierowcę i mamy sporo punkcików. Jednak tym razem BMW pokazało klasę. Chłopaki z BMW powinni dać etatowe miejsce za kierownicą dla Colina Turkingtona.