WTCC: Monza - konferencja prasowa

11.11.1018:20
Master
1543wyświetlenia

Kaczy, Unikalny.Nick, LUKE i Olexy byli jednymi z najbardziej wyróżniających się kierowców ostatniego weekendu rozgrywanego na słynnym torze Monza.

LUKE wygrał pierwszy wyścig po zdobyciu piątek pola startowego dojeżdżając tylko cztery dziesiąte sekundy przed Olexym, Unikalny.Nick zwyciężył w wyścigu numer dwa, a tuż za nim dojechał przybyły z serii F1 kaczy. W wyścigu numer trzy zwycięstwo odniósł zdobywca pole position - Olexy. Niestety Unikalny.Nick z przyczyn nam nieznanych nie przybył na konferencję prasową. Na pytania dziennikarzy pierwszy odpowiadał LUKE.

LUKE, wygrałeś pierwszy wyścig tutaj, na Monzy. Opowiedz nam o jego przebiegu.
Tak wygrałem tutaj pierwszy wyścig i w planach miałem pozostałe jednak jak się później okazało nie dane było mi to. Dobry start pozwolił mi objąć prowadzenie do t1 i tylko przez chwilę czułem oddech Olexego na plecach. Głównie skupiłem się na utrzymywaniu przewagi nad rywalem i równym tempem i się udało.

Musiałeś ostro walczyć z Olexym, który ukończył wyścig drugi ze stratą czterech dziesiątych sekundy do Ciebie?
Hmm, czy tak ostro walczyłem z Olexym? Aż takiej walki nie było, na pierwszych lapach musiałem się bronic przed jego atakami na prostej start meta, gdyż osiągał znacznie lepszą prędkość maksymalną co wprawiało mnie to o ból głowy, po kilku okrążeniach zamotał się w walce z Unikalny.Nick`iem i odskoczyłem na około 3 sekund. W samej końcówce zacząłem walczyć z autem i naprawdę zbliżył się do mnie, ale zwycięstwa już nie oddałem.

Jak oceniasz swój samochód po czterech wyścigach sezonu? Możesz nam przedstawić wady i zalety swojego BMW?
Znaczy powiem tak, jest to niezłe auto, chodź tutaj był jednak nie tak szybki jak zazwyczaj. Jeżdżę trzeci sezon w bmw i mniej więcej wiem jak zmieniał się co roku i w tym naprawdę ciężko jest mi się przyzwyczaić i ogarnąć go, gdyż zmieniło się sporo jego zachowanie. Mam nadzieję, że wydobędę z tej bmki jeszcze coś, bo konkurencyjna jest.

Seria WTCC jak co roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Co wyścig utrzymujemy frekwencję ponad 15 osób. Co możesz nam powiedzieć o sile obecnej stawki WTCC?
Cieszę się, że w każdym wyścigu stawia się tak liczne grono co czyni naprawdę wyśmienitą zabawę i element ciekawej rywalizacji. Stawka jest wyrównana, może poza Figo i walka jest przednia na każdym wyścigu i mam nadzieje, iż tak zostanie.

Gdybyś był administratorem, jakich zmian byś dokonał?
Co bym dokonał, gdybym był adminem? Trudno powiedzieć, może szybsze podsumowania rundy, chodź to zależy od nad samych- jeżdżących. Wywiady to dobry pomysł, zawsze jakoś urozmaici to ligę. Dobrze by było gdyby jednak były te filmiki z każdej rundy, wiem, to czasochłonna sprawa, lecz sądzę, iż warta poświęcenia.

Kolej na Olexego. Olexy, gratulacje za odniesienie zwycięstwa w trzecim wyścigu. Jaki przebieg miał wyścig w Twoim wykonaniu?
Dzięki. Co do wyścigu, to był dla mnie nudny, nawet bardzo. Jedynym ciekawym jego elementem był start, w czasie którego wyprzedziłem dwa startujące przede mną samochody. Ruszyłem idealnie, kierowcy przede mną chyba trochę zaspali i musiałem zachować się trochę jak Kubica na tym samym torze rok temu. Poszedłem połową samochodu po trawie na prostej i wyprzedziłem Hondę i Chevroleta. Potem tylko budowałem swoją przewagę

Dojechałeś pierwszy z przewagą ośmiu sekund nad drugim zawodnikiem. Twój samochód musiał spisywać się rewelacyjnie. Opowiedz nam o nim.
Tak, dziś mój Chevrolet był naprawdę świetny. Trochę w tym zasługi balastu, a właściwie jego braku, ale przypomnę, że Unikalny także miał lekkie auto, a mimo to byłem od niego cały czas odrobinę szybszy. Nie wiem, jak samochód będzie się spisywał na kolejnych torach, ale od tego wyścigu nabrałem pewności siebie i jeszcze bardziej przywykłem do Chevroleta, poznałem kilka jego atutów. To naprawdę dobre auto.

Jesteś szósty w klasyfikacji, z minimalną stratą do trzeciego Kojota. Jak są Twoje cale na nadchodzące wyścigi?
Chcę utrzymać tę pozycję. Jeśli forma i samochód pozwolą, to może powalczę o coś więcej.

Co byś zmienił w lidze, gdybyś był administratorem?
Powiem krótko: nic.

Kaczy, teraz Ty. Na wstępie gratuluję świetnego wyścigu numer dwa, w którym zająłeś drugie miejsce. Jak wyglądał Twój wyścig?
Wystartowałem z 4 pola,na dojeździe do 1 szykany wyprzedził mnie Figo,na tym samym okrążeniu wyprzedzając Luke odzyskałem pozycję. Później jechałem za Figo i przed Misiakowem który mocno naciskał. Około 6 okrążenia na prostej start/meta zbliżyłem się do Figo na tyle że można było spróbować ataku,atak na pozycję 2 udany.Przez następne chyba 2 okrążenia Figo mocno naciskał,najbardziej zbliżał się na szykanach,sporo wcześniej hamowałem i dlatego tak się dział,zaś na prostych odrabiałem co mi umożliwiało lekkie auto.I tak dojechałem na P2

Walka z Unikalnym musiała być dość zażarta, skoro dojechałeś drugi ze stratą 1.3 sek. do zwycięzcy?
Tak naprawdę walki Unikalnym nie miałem,po wyprzedzeniu Figo miałem straty ok 4 sek,Jak pamiętam na początku odrabiałem do Unikalnego bardzo mało.Później gdy zostało 2 czy 3 okrążenia przewaga malała,aż na mecie wyniosła 1.3 sek.Nie wiem może jak by było jeszcze z 2,3 lap to udało by się dojechać do Unikalnego.Ale myślę że Unikalny kontrolował to co się działo,tym bardziej żę to była końcówka wyścigu.

W ostatniej chwili zmieniłeś zdanie i przeszedłeś tutaj, do WTCC z F1. Jak możesz ocenić ligę po czterech wyścigach?
Tak zmieniłem zdanie,i z perspektywy czasu nie żałuję tej decyzji.Wyścigi są emocjonujące,sporo się dzieje i nie ważne jest na której pozycji jedziesz,walka jest wszędzie.Na każdym zakręcie czy prostej możesz stracić lub zyskać,i to jest fajne.Po za tym nie ma potrzeby ślęczenia nad autem żeby go ustawić.W tym przypadku zmieniłem skrzynie i to było tyle.

Za tydzień wyścig na Anderstorp. Czego Twoi kibice mogą się po Tobie spodziewać?
Na pewno wynik z Włoch nie będzie możliwy do powtórzenia,zapewne nie będę miał już tak lekkiego auta,tor Anderstorp jest mi obcy i to też mi nie pomoże,po prostu chcę wystartować i się dobrze bawić.