Permane podsumowuje piątkowe treningi Renault w Abu Zabi

"To był dla nas normalny piątek, który przebiegł bez większych zakłóceń"
12.11.1018:57
Inf. prasowa
2294wyświetlenia

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault F1 Team, podsumowuje piątkowe treningi na torze Yas Marina w wykonaniu francuskiego zespołu.

Jak oceniasz dzisiejszą sesję treningową?

To był dla nas normalny piątek, który przebiegł bez większych zakłóceń. Zgodnie z wcześniejszym planem, podczas pierwszej sesji pracowaliśmy nad ustawieniami bolidu, a w drugim treningu oceniliśmy zachowanie opon oraz okrążenia pokonywane z pełnym obciążeniem paliwa.

Treningi odbywają się przy świetle dziennym, a kwalifikacje i wyścig o zmroku. Jak sobie z tym radzicie?

To dziwna sytuacja, bo na innych torach jest zazwyczaj odwrotnie - temperatura nawierzchni zwykle rośnie, a nie spada podczas drugiej sesji treningowej. W drugiej części treningu, temperatura była o około dziewięć stopni niższa, co przełożyło się na lepszą przyczepność nawierzchni. Zdajemy sobie jednak sprawę, że musimy zachować dużą ostrożność podczas prognozowania temperatury pod kątem ustawień bolidu.

Jak sprawiają się oba rodzaje opon?

Dość dobrze. Tak jak przewidywaliśmy, opony opcjonalne (bardziej miękkie) zużywają się w bardzo szybkim tempie, ale po starciu kilku warstw gumy proces spowalnia tempa. Nie mieliśmy żadnych problemów z rozgrzaniem obu typów ogumienia.

Nad czym będziecie pracować dzisiejszej nocy?

Na torze w Abu Zabi bardzo ważna jest ochrona tylnych opon, ale jeśli ustawimy bolid pod tym kątem i sprawimy, że będzie zbyt komfortowo się prowadził, to stracimy szanse na dobry czas okrążenia. Jesteśmy dość zadowoleni z dzisiejszego ustawienia, ale będziemy nadal pracować nad tym w sobotę, aby znaleźć optymalne rozwiązanie, które sprawdzi się zarówno podczas kwalifikacji, jak i samego wyścigu.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com

KOMENTARZE

5
LowR
12.11.2010 10:03
degradacja opon jest szybka na początku, natomiast po starciu pierwszych warstw ten proces zachodzi wolniej.
piotrn
12.11.2010 08:39
@Ben-adar W wersji angielskiej jest coś takiego: "As we anti***ted, the degradation on the option looks pretty high, but this situation will improve as more rubber goes down"
jpslotus72
12.11.2010 08:24
No właśnie - jeśli oni między sobą rozmawiają takim komunikatywnym językiem, to nic dziwnego że tempo procesu gumy spowolniło warstwy kilku ich osiągnięć...
Tom_Bombadil
12.11.2010 06:21
"...ale po starciu kilku warstw gumy proces spowalnia tempa..." Ale o co chodzi?
Kristofuros
12.11.2010 06:11
lepiej za dużo nie kombinujcie z tymi ustawieniami, bo znowu bedzie jak na Interlagos.