Virgin będzie nadal polegać wyłącznie na CFD
Szef zespołu John Booth ciągle wierzy w skuteczność obliczeniowej mechaniki płynów
05.12.1016:21
3039wyświetlenia
Szef zespołu Virgin Racing - John Booth przyznał, że ciągle wierzy w skuteczność obliczeniowej mechaniki płynów po pierwszym sezonie startów z samochodem Formuły 1 zaprojektowanym tylko w oparciu o CFD. VR-01 zostało stworzony przez firmę Wirth Research należącą do Nicka Wirtha, który jest szefem technicznym zespołu Virgin.
Booth potwierdził, że na sezon 2011 również zostanie zastosowana identyczna technologia przy projektowaniu. Dodał, że CFD obniża koszty utrzymania zespołu, i że dzięki temu możliwe stało się w ogóle wprowadzenie zespołu do F1 po tym, jak odrzucony został pomysł Maxa Mosleya o ograniczeniu budżetów.
Podjęliśmy decyzję o kontynuacji, ale przy ramach finansowych, jakie wyznaczyliśmy sobie dla pierwotnych regulacji i mogliśmy to zrobić tylko dzięki zasobom CFD, jakimi dysponuje Nick- wyjaśnił Booth.
Późniejsze ulepszenia, jakie wprowadziliśmy do samochodu na wyścig w Silverstone, mogły nas kosztować sześć, może nawet osiem razy więcej, gdyby zostały opracowane w konwencjonalny sposób.
Hydraulika i powiązane z nią części - mieliśmy sporo problemów z dyferencjałem - sprawiły nam trochę kłopotów w tym roku, ale nie byłem zaniepokojony, jeśli chodzi o pomysł projektowania samochodu wyłącznie w oparciu o obliczeniową mechanikę płynów. Zawsze wierzyłem w ten pomysł. Wszystkie zespoły wydają coraz więcej na CFD. W moim przekonaniu wkrótce tunele aerodynamiczne będą już reliktem przeszłości i gdy zespół Malasia1 (Lotus) zbuduje własny tunel, to będzie on już zbędny.
Jeśli spojrzymy na tempo rozwoju, szczególnie w obszarze przednich skrzydeł, to nie wystarczy godzin w dniu, aby sprawdzić to w tunelu aerodynamicznym. Ludzie zaczną dzielić swoje zasoby, przenosząc coraz więcej na CFD. Nick Wirth to wielki entuzjasta, którego ta technologia stymuluje do działania i uwielbia ulepszać ją, wynosić na nowy poziom. Jest wielkim fanem symulatorów i w istocie mamy dwa takie w Wirth Research, z których całkiem sporo korzystamy.
Wirth na początku lat 90. zeszłego wieku kierował firmą Simtek Research, która budowała na potrzeby zespołów wyścigowych - w tym F1 - różne samochody i projektowała nowe rozwiązania.
Źródło: grandprix.com
KOMENTARZE