Senna i Grosjean nowymi kierowcami rezerwowymi Renault

Stajnia z Enstone poza kierowcami wyścigowymi ma tym samym dodatkowo pięciu testerów
31.01.1114:38
Grzegorz Filiks
3510wyświetlenia

Bruno Senna i Romain Grosjean podczas dzisiejszej prezentacji nowego bolidu Lotus Renault GP zostali przedstawieni jako kierowcy testowi i rezerwowi zespołu na sezon 2011.

Grosjean w wyścigu Formuły 1 zadebiutował właśnie za kierownicą auta stajni z Enstone podczas GP Europy 2009, ale jego udział w 7 rundach nie przyniósł żadnej zdobyczy punktowej, dlatego też Francuz stracił swoją posadę wraz z końcem sezonu.

W minionym roku ścigał się między innymi w mistrzostwach GT1 i GP2 oraz wygrał inauguracyjne mistrzostwa Auto GP. Karierą 24-latka kieruje organizacja menedżerska Gravity, podporządkowana pod spółkę Genii Capital - właściciela ekipy Renault. Grosjean rolę testera w Renault będzie łączył z aktywnym uczestnictwem w GP2 jako kierowca zespołu DAMS. Na dzisiejszej prezentacji R31, Romain powiedział: Oczywiście to wspaniałe uczucie. Uważam, że to dla mnie najlepsza opcja, by powrócić do wyścigowego bolidu F1 w 2012 roku.

Senna z kolei zasilił szeregi Renault po debiutanckim sezonie w F1 jako zawodnik stajni HRT, dysponującej w 2010 roku najwolniejszym bolidem w stawce. Dostałem od nich wielki zastrzyk wiary we mnie dzięki pozyskaniu tej posady, tak więc jestem bardzo szczęśliwy - wyznał Brazylijczyk. Jestem również bardzo podekscytowany. Mam nadzieję, że w tym roku będzie coraz lepiej.

Renault w swoim składzie testerów pozostawiło Ho-Pin Tunga i Jana Charouza - obaj w 2010 roku byli członkami programu rozwoju kierowców prowadzonego przez Gravity - oraz dodało Fairuza Fauzy'ego, zeszłorocznego rezerwowego Team Lotus.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
Aquos
01.02.2011 08:33
Zamiast tylu rezerwowych i testerów, wolałbym chyba zobaczyć jednego więcej dobrego inżyniera, no ale może jest w tym jakaś metoda...
MairJ23
31.01.2011 04:14
no i teraz jestem ciekaw jak bedzie senna wypadal na tle innych kierowcow jezdzac R31 podczas piatkowych treningow.
sneer
31.01.2011 04:11
Po czwartej kraksie Witalija Bruno dostanie szanse... Ehh... jedno się nie zmieniło w Renault: drugi kierowca ma przechlapane....
quickmick
31.01.2011 02:26
@Adakar To samo sobie pomyślałem... A przy okazji, jaka "wartość dodana" dla Lotus Cars - już mogą drukować plakaty "może chcesz pojeździć Lotusem z Senną"? (a to, że to inny Lotus i inny Senna tylko malutką czcionką)... Myślę sobie, że jest tak, jak napisał @Maraz, że Lotus Cars wzmacnia wizerunek przed potyczką z Fernandesem... Przeczytałem również taką opinię, że obecność Bruno ma być "batem" na Witalija... uważaj kolego, mamy faceta, który jest gotów w każdej chwili Cię zastąpić, przejeździł cały zeszły sezon...
mlechowicz
31.01.2011 02:24
w piatek bedzie mogl sobie najwyzej pomykac cywilnym autem, w monako testy sa w czwartek :)
olexy
31.01.2011 02:18
@Adakar W piątek taka przejażdżka chyba nie będzie do końca legalna. ;)
Adakar
31.01.2011 02:11
quicknick to chyba oczywiste. przejechal cały sezon, jest najbardziej "wjeżdzony" z tego składu. Ludzie ... SENNA ... ten kask ... W TYM MALOWANIU ... bolidu prosze, niech mu dadzą przejechać nawet 1 okrązenie na Monako w piątek ...
quickmick
31.01.2011 01:58
Wedle tego, co pisze Senna, będzie on ""pierwszym rezerwowym" (czyli trzecim kierowcą) na każdym wyścigu, jak również będzie prowadził program testowy na starym bolidzie". Dodatkowo, będzie również pracownikiem Lotus Cars.
Anderis
31.01.2011 01:58
Ja bym na ich miejscu rozważył zatrudnienie większej liczby testerów. 7 kierowców (2 wyścigowych + 5 testowych) może nie podołać tym ogromnym obciążeniom, jakie mają miejsce w świetle obecnych przepisów.
lukizc
31.01.2011 01:57
Heh tylu testerów, kto wie czy nie pojeżdżą sobie w piątki :p