De la Rosa wraca do McLarena
Hiszpan znów został kierowcą testowym i rezerwowym stajni z Woking
09.03.1118:11
42352wyświetlenia
McLaren ogłosił dziś, że do roli kierowcy rezerwowego w ich zespole powrócił Pedro de la Rosa. Hiszpan ma za sobą siedem lat spędzonych w stajni z Woking, do której dołączył w sezonie 2003.
Ostatnio był kierowcą wyścigowym Saubera, ale na rzecz Nicka Heidfelda stracił posadę w połowie sezonu, po czym został testerem Pirelli - nowego dostawcy opon dla Formuły 1.
Biorąc pod uwagę wszystkie ekipy, których barwy reprezentowałem w swojej karierze, McLaren jest jedyną będącą dla mnie prawdziwym domem- powiedział de la Rosa.
W związku z tym bardzo cieszę się z powrotu do stajni, aby pomóc w dalszym rozwoju modelu MP4-26. Lewis i Jenson wytworzyli już między sobą niesamowicie pozytywne i przynoszące efekty relacje - więc budując na tych fundamentach i dodając coś od siebie, chcę zrobić wszystko co w mojej mocy, by pomóc im wycisnąć jeszcze więcej z naszego bolidu, inżynierów oraz zasobów technicznych znajdujących się w McLaren Technology Centre.
Pomimo przyjścia de la Rosy, dotychczasowy tester zespołu - Gary Paffett zachowa swoją posadę. Szef stajni Martin Whitmarsh dodał:
Wiem, że prezentuję zdanie wszystkich moich kolegów mówiąc, że jesteśmy zachwyceni decyzją Pedro o powrocie do Vodafone McLaren Mercedes. Teraz przynosi ze sobą jeszcze większe doświadczenie, a jego motywacja i dbanie o szczegóły jest wyraziste jak zawsze. Pozyskanie takiego zawodnika znacząco i dogłębnie wzmacnia nasz skład kierowców.
Z dwoma mistrzami świata w osobach Lewisa i Jensona oraz dwoma najbardziej doświadczonymi i zdolnymi do rozwijania samochodu kierowcami w osobach Pedro i Gary'ego czujemy, że posiadamy utalentowany kwartet, którego nie znajdziesz nigdzie indziej. W międzyczasie życzymy Gary'emu bardzo udanego sezonu w serii DTM za kierownicą auta zespołu Mercedes-Benz i jesteśmy uszczęśliwieni tym, iż z dala od światowych torów będzie on kontynuował dawanie nam korzyści w postaci swoich pokaźnych umiejętności w obszarach technicznym i rozwojowym.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE