Kolles: Chcemy wykorzystywać szanse

"Chcemy kończyć wyścigi z naszymi doświadczonymi kierowcami i korzystać z pewnych sytuacji".
12.03.1110:46
Nataniel Piórkowski
1586wyświetlenia

Wczorajsza prezentacja bolidu HRT F111 rozpoczęła okres właściwych, przedsezonowych przygotowań dla zespołu HRT. Przygotowań brutalnie przerwanych przez zatrzymanie na kontroli celnej części niezbędnych do pierwszego wyjazdu bolidu na tor.

Jednakże Colin Kolles nie zamierza się szybko poddawać i przedstawia tegoroczne cele zespołu z Murcji: Wiemy, że nie mamy najszybszego samochodu. To jest jasne. Możemy dyskutować teraz nad tym, w jaki sposób podjąć ryzyko i nadrobić jedną dziesiątą czy coś w tym stylu, ale to nie jest nasza strategia. Chcemy być niezawodni i kończyć wyścigi, aby nasi doświadczeni kierowcy mogli korzystać z pewnych sytuacji, które mają miejsce podczas wyścigów.

Mam nadzieję, że wyścigi będą bardzo interesujące przez wzgląd na opony. Może na jednym okrążeniu nie będziemy tak szybcy, jak inni, ale zobaczymy, jak sytuacja będzie się rozwijała przez cały wyścig. Ile pit-stopów będzie koniecznych? Ile postojów my będziemy potrzebować?

Kolles nie ma wątpliwości, że F111 jest szybszym bolidem od ubiegłorocznej, cudem uratowanej konstrukcji Dallary: Gdybym mówił o tym teraz za dużo, nie byłoby to dobre. Myślę, że nasz samochód jest szybszy, niż ten w ubiegłym sezonie. Mamy układ przeniesienia napędu od Williamsa, mamy silnik Coswortha. To pakiet, dzięki któremu można się dostać do czołowej dziesiątki w kwalifikacjach i zakończyć sezon na szóstym miejscu. Mamy lepszy pakiet aerodynamiczny, wiec wszystko wygląda bardziej obiecująco. Mamy kierowców z o wiele większym doświadczeniem, więc wszystko powinno działać lepiej. Na papierze też wygląda to lepiej. Tak myślę.

Zdaniem szefa HRT, zespół nie ma istotnych problemów finansowych, pomimo tego że na bolidzie umieszcza zachęty dla potencjalnych sponsorów: Mamy budżet, który zatwierdziliśmy i zgodnie z nim pracujemy. Planujemy nowe pakiety udoskonaleń, mamy określony program rozwoju. Zobaczymy więc, jak wszystko się rozwija. Oczywiście musisz pracować każdego dnia i każdej nocy nad pozyskaniem pieniędzy dla zespołu. Nie tylko my to robimy. Jeśli jakiś zespół powie, że nie potrzebuje pieniędzy, to po prostu skłamie.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
adnowseb
12.03.2011 03:00
Szkoda że nie przetestowali bolidu. Nikt chyba nie wieży że ten bolid będzie konkurencyjny od pierwszego wyścigu. @Anderis raczej się nie uśmiejesz. Optycznie podoba mi się ich bolid i będę trzymał kciuki za ten zespół,ale łatwo przewidzieć ich miejsce w stawce.
arahja
12.03.2011 02:59
niespecjalnie wierzę w problemy na granicy, chyba że sprowadzają części z Chin. nic co zostało wyprodukowane w UE i zrobione na zamówione i opłacone nie mogło być zatrzymane w urzędzie celnym. nikt do tej pory nie miał problemów z przewożeniem własnych części, nawet w bagażu podręcznym na inne kontynenty. ale może to tylko spisowa teoria...
Damian375
12.03.2011 11:59
Dragon, nic nie wiadomo. Ja bym poczekał. Myślę, że będą na granicy, ale dostaną się.
dragon92
12.03.2011 11:00
Oni w Australii na pewno się nie dostaną do wyścigu :P
Anderis
12.03.2011 10:21
Dajcie już spokój temu HRT. Nie wiem, na ile to ich wina, że te części zostały zatrzymane, być może nie byli w stanie tego bezpieczniej zaplanować. Ja tam mam dla nich nieco podziwu. Nie zapominajcie, że to nie jest zespół, który startował do rekrutacji w 2009 roku. To odratowany "trup" (Campos niechybnie nie dałby rady), który najpierw miał nie pojawić się na pierwszym wyścigu w 2010 roku, później miał nie dojeździć do końca sezonu, później miał nie dać rady zbudować bolidu na 2011, a oni ciągle się trzymają, na złość krytykom. W Australii może być sieczka na początku sezonu. Tam zawsze było dużo DNF. Teraz jeszcze dochodzą potencjalne problemy z KERS. Nie zdziwię się, jak do mety dojedzie mniej, niż 10 bolidów. Ale bym się śmiał, jakby HRT zapunktowało. :D
Simi
12.03.2011 10:11
No właśnie. Kolles jest doświadczony i kompetentny - spodziewałem się po nim czegoś więcej. Prawda jest też tak, że nie wszystko od niego zależy, no ale...
jpslotus72
12.03.2011 10:03
No to czemu nie wykorzystujecie?! (Ucieczka z jednych testów, odwołanie drugich... Przy takiej "organizacji" pracy następnym razem odwołacie start w GP. Czy wy w ogóle zasługujecie na to, żeby dawać wam szanse?) A "brutalna" to jest prawda o HRT.