HRT - budżet, osiągi, sponsorzy, organizacja zespołu

Carabante udzielił wywiadu hiszpańskiemu radiu Cadena Ser, omawiając sytuację teamu
30.03.1119:29
Michał Respond
4050wyświetlenia

W wywiadzie udzielonym w ostatnich dniach hiszpańskiej rozgłośni Cadena Ser, Jose Ramon Carabante odniósł się do bieżącej sytuacji swojego zespołu - Hispania Racing.

Budżet
Rozwój samochodu rozpoczęliśmy dość późno (podobnie, jak w poprzednim sezonie), ze względu na brak funduszy. Nie udało nam się dojść do porozumienia finansowego z Toyotą (i musieliśmy tworzyć bolid samodzielnie - przyp. tłum.) ze względu na zbyt wygórowane oczekiwania Japończyków. W chwili obecnej operujemy budżetem 34 milionów.

Osiągi
Gdyby Liuzzi zrobił choćby 20 okrążeń w Australii zamiast 11, bylibyśmy lepiej przygotowani. Mimo to uważam, że bycie 1,7 sekundy poza limitem 107% bez żadnych testów to świetny wynik. Na Barcelonę szykujemy pakiet aerodynamiczny, który pozwoli nam znaleźć się przed Lotusem i Virgin; zresztą, jeśli chodzi o Virgin, to już w zeszłym roku ich pobiliśmy, operując o połowę mniejszym budżetem.

Sponsorzy
Liczę, że uda nam się pozyskać nowych sponsorów. Jesteśmy w kontakcie z El Corte Ingles (hiszpańska sieć handlowa - przyp. tłum.), ale póki co porozumienie nie zostało osiągnięte. Mamy nadzieję, że uda nam się domknąć założony budżet. Wprawdzie region Murcji przestał nas sponsorować, ale jesteśmy hiszpańskim zespołem i liczę, że uda nam się pozyskać hiszpańskich sponsorów. Niestety, w dotychczasowych negocjacjach kilku potencjalnych partnerów mnie zawiodło, ale mam nadzieję, że wreszcie osiągnę założony cel.

Zespół
Są ludzie (w Hiszpanii - przyp. tłum.), którzy lepiej ode mnie wiedzą, czym jest Formuła 1. Jest Adrian Campos, który miał możliwość pokazania, co potrafi; jest Joan Villadelprat, ale wygląda na to, że póki co bardziej interesują go inne kategorie wyścigowe. Buduję zatem ten zespół samodzielnie i mam nadzieję, że go rozwinę, pozyskam inwestorów. Nie chcę sprzedać teamu, nie chcę, żeby zniknął. Jest 12 zespołów Formuły 1 i my jesteśmy jednym z nich.

Źródło: tomorrownewsf1.com

KOMENTARZE

17
DirtyHarry
31.03.2011 07:59
Nie życzę im źle,ale mam jakieś dziwne wrażenie,że następny wywiad będzie dotyczył wycofania się zespołu ze stawki.
Dae
31.03.2011 07:36
Niech zatrudnią jeszcze z 3 gości od wizerunku i malowania to wtedy na pewno im wystarczy kasy na wszystko. Na ich miejscu wiedząc że krucho z kasą, to bym siedział cichutko składał taki czy inny bolid, a nie trąbią od zeszłego roku że wykoszą wszystkich. Gdyby ta krowa tak dużo nie ryczała, a zaczęła dawać mleko (nawet w niewielkiej ilości) to i sponsor by się znalazł.
mat_eyo
31.03.2011 07:18
W innym temacie napisałem, że HRT ciągle nie może wstać z kolan. Mam nadzieję, że w końcu się z nich dźwigną i zaczną przeć do przodu a zatrzymają się dopiero na mecie w Interlagos mając za plecami dziewiczą Marusię.
Aquos
31.03.2011 07:11
Po co Formule 1 takie zespoły? To zawsze był elitarny sport i taki powinien pozostać.
adnowseb
31.03.2011 06:32
''Topi''im się ten budżet, niedawno było ponad 40 milionów.
dziadu
30.03.2011 10:35
brawo za wole walki
gnt3c
30.03.2011 10:10
wg mnie już ich w Malezji nie zobaczymy. Sezon się rozpoczął a oni nie są w stanie wymienić ani jednego sponsora z którym podpisali kontrakt???
Mexi
30.03.2011 07:41
34 miliony to wcale nie jest mało. Aż dziwne, że maja takie problemy... EDIT: El Corte Ingles jest siecią sklepów ze wszystkim, jest to tylko podane w bardziej luksusowej firmie niż np. w Tesco. (coś na kształt butików, empików, media markt - w jednym budynku) :)
Pointrox
30.03.2011 07:14
Przydałby im się jakiś poważny sponsor, np. Telefónica albo Repsol (akurat te dwie firmy mają doświadczenie w sponsorowaniu zespołów z ogona stawki, więc czemu by nie?). W przeciwnym razie - mimo chęci - mogą nie doczłapać się do końca tego sezonu, nie mówiąc już o przyszłym.
Gie
30.03.2011 06:42
To nie z HRT trzeba się śmiać ale z Virgin i Lotusa. Budowali swoje samochody od połowy zeszłego sezonu przy stabilnej sytuacji finansowej. HRT późno zaczęło, bazowało na zeszłorocznym złomie, nie testowało i aż tak bardzo nie odstaje jak by się wydawało. Samochody przed Q ustawiali pewnie rzucając monetą bo potrzebnych danych mieli zero. Szkoda że nie pozwolono im wystartować w GP, choćby tylko do czasu zdublowania.
corey_taylor
30.03.2011 06:15
Optymiści. No cóż, zobaczymy. Źle im nie życzę.
Karol26
30.03.2011 06:03
107 procent mogą pokonać ale Virgin i Lotus? <śmiech> Virgin może... Lotu na pewno nie ;)
akkim
30.03.2011 05:42
1 i siedem dziesiątych lecz poza limitem, tak, to krok milowy, można piać z zachwytem.
krzysiek_aleks
30.03.2011 05:39
Ale trzeba powiedzieć, że w tym sezonie zaszaleli. Pakiet poprawek na Australię i ruchome tylne skrzydło :D
Maraz
30.03.2011 05:37
NAGRODĘ IM. HISPANIA RACING TEAM (ZA NADMIERNY OPTYMIZM) otrzymuje... Hispania za jeszcze bardziej nadmierny optymizm ;)
quickmick
30.03.2011 05:37
@lubczyk Wiesz, Timo Glock przyznał dzisiaj, że z autem w obecnym stanie są w głębokiej..... studni, więc to jest możliwe. Co do Lotusa - nękają go awarie, także, kto wie......
lubczyk
30.03.2011 05:34
[quote]Na Barcelonę szykujemy pakiet aerodynamiczny, który pozwoli nam znaleźć się przed Lotusem i Virgin[/quote] Optymista.. :D