VERVA Racing przed pierwszą rundą sezonu Supercup

Za kierownicami Porsche polskiego zespołu zasiądą w Turcji Kuba Giermaziak oraz Stefan Rosina
04.05.1116:03
Inf. prasowa
4165wyświetlenia

W najbliższy weekend, podczas Grand Prix Turcji Formuły 1 odbędzie się pierwszy tegoroczny wyścig serii Porsche Supercup. Podobnie jak w zeszłym roku na starcie staną dwa Porsche GT3 Cup polskiego zespołu VERVA Racing Team. Za ich kierownicami zasiądą Kuba Giermaziak oraz Stefan Rosina.

Dla polskiej ekipy, a zarazem dla Kuby Giermaziaka będzie to drugi rok startów w koronnej kategorii wyścigów Porsche. Słowak Stefan Rosina ma już za sobą cztery sezony w tej prestiżowej serii. Razem będą starali się wykorzystać te doświadczenia, aby dołączyć do czołowych zespołów w Porsche Supercup.

Pierwszy tegoroczny wyścig odbędzie się na tureckim torze Istanbul Park. Lubiana przez większość kierowców trasa składa się z różnych typów zakrętów oraz szybkich łuków, przez co jest trudna technicznie. Jednym z najbardziej znanych fragmentów jest bardzo długi i szybki łuk numer 8, gdzie kierowcy oraz ich samochody przez długi czas poddawani są wysokim przeciążeniom.

Kuba Giermaziak



Przed nami pierwszy wyścig nowego sezonu Porsche Supercup. W najbliższy weekend będziemy ścigali się w Stambule. Bardzo się cieszę, ponieważ stęskniłem się już trochę za Porsche. Przed wyjazdem do Turcji odbyliśmy testy na starej pętli toru Nurburgring, dzięki czemu miałem okazję pojeździć po tej słynnej trasie za kierownicą Porsche, a ponadto po weekendzie w Formule 3 mogłem przyzwyczaić się do innego typu samochodu. Mam nadzieję, że to pomoże mi w Stambule, gdzie czasu na trening będzie mało.

Jestem chyba jedynym kierowcą z pierwszej dziesiątki, który jeszcze nigdy nie jeździł na Istanbul Park, więc na pewno będę miał troszkę utrudnione zadanie, ale w Porsche nauka nowych torów przychodzi mi łatwiej. Jeśli dobrze wykorzystamy trening, to już w kwalifikacji pokażemy, na co nas stać. Mamy w samochodzie kilka ulepszeń, a zimowe testy pokazały, że jesteśmy szybcy. Zarówno Stefan jak i ja kręciliśmy dobre czasy, więc myślę, że możemy liczyć na niezłe rezultaty. Nie będę jednak podawał liczb, bo jeszcze nie wiem, co mnie spotka na nieznanej mi trasie
.

Stefan Rosina



Cieszę się, że mamy za sobą sporą liczbę kilometrów testowych w nowych samochodach Supercupowych i wszystko wskazuje na to, że jesteśmy dobrze przygotowani do pierwszego wyścigu. Nie mogę się więc doczekać startu w Turcji. Jestem bardzo ciekawy, jak ułoży się dla nas początek sezonu. Ostatnio ścigałem się w Stambule dwa lata temu i jazda po tym torze daje mi dużą frajdę.

O wskazanie kluczowych fragmentów toru w Stambule poprosiliśmy Stefana Rosinę.

&,news/inneserie/porsche/istanbul_mapka.jpg,,

Zakręt numer 3

To bardzo interesujący fragment, ponieważ kierowca zbliża się do niego z dużą prędkością, ale hamując nie widzi zakrętu, który znajduje się za wzniesieniem. Bardzo ważne jest znalezienie optymalnej linii przejazdu, aby móc płynnie wjechać w zakręt numer 4.

Zakręt numer 8

Bardzo fajna sekcja szybkich i ostrych łuków, w której kierowca może poczuć przeciążenia boczne w samochodzie Porsche. Wjeżdżamy w nią z prędkością około 160 km/h, a ostatni punkt szczytowy pokonujemy przy 190 km/h. Kierowca musi bacznie pilnować toru jazdy, aby jak najszybciej wyjechać na długą prostą, która znajduje się za nim.

Zakręt numer 11

Przejeżdżamy go z gazem w podłodze i prędkością ponad 240 km/h. Trzeba trafić we właściwy punkt szczytowy, bo jeśli obierzesz zły tor jazdy, wyrzuci cię poza obręb toru.

Transmisja wyścigu o Grand Prix Turcji na żywo o 11:45 w TV 4, Eurosport 2 i Eurosport 2 HD.

^kalendarz,20,2011
Źródło: Informacja prasowa

KOMENTARZE

14
vojtas
05.05.2011 07:57
powodzenia chlopcy licze na sporo punktow i moze podium :-)
renegade
04.05.2011 09:38
Adas jezdzil wieloma mega autami, maciejas512.
Kojag
04.05.2011 05:18
Będą w tym roku jechali na Nordschleife? Czyli teraz kalendarz nie pokrywa się w pełni z F1. To może być najciekawszy wyścig w tym sezonie... inne serie Porsche Cup też chyba tam będą...
Maraz
04.05.2011 05:14
Kalendarz poprawiony - zamiast Walencji będzie w czerwcu Nordschleife. @sas - ja tylko mówię, że Rosina raczej nie jest idiotą, który nie jeździł nigdy pucharowym Porsche lub w Turcji :)
maciejas512
04.05.2011 05:13
@ Adakar w Porsche Super Cup widzę też jeździłeś. A w czym jeszcze nie jeździłeś? Porsche to nie F1 a po drugie jak sobie w rfactorze jedziesz nr 8 na pełnym gazie a w realu w F1 nie dadzą rady to pozdro...
sas
04.05.2011 04:05
no dokładnie Adakar :) Maraz, to że trzeba trafić w apex, bo inaczej cię wypluje na wyjściu to charakteryzuje tak na prawdę każdy zakręt na każdym torze. Jak dodasz do tego fakt, że nie ma tam hamowania, a łuk przechodzisz bez odjęcia to o jakim kluczowym miejscu jest tu mowa? Śmiem twierdzić, że kluczowe są miejsca gdzie się trzeba trochę bardziej namęczyć niż tylko mieć jaja nie odjąć i skręcić w odpowiednim momencie. Takim miejscem jest z pewnością turn8, z tym się chyba zgodzi każdy. Jeśli zakręt 11 w którym źle można zrobić tylko jedną rzecz (w złym momencie wejść w zakręt) jest kluczowy to mamy na tym torze ze 13 innych kluczowych miejsc.
Karol26
04.05.2011 03:54
Obiecujący skład sukcesów chłopaki :D
Adakar
04.05.2011 03:52
@Maraz dla mnie ten cytat idealnie pasuje do słynnego Turn 8 a nie do jedenastki, której nawet zakrętem bym nie określił ;-)
Maraz
04.05.2011 03:27
I dodaje: "trzeba trafić we właściwy punkt szczytowy, bo jeśli obierzesz zły tor jazdy, wyrzuci cię poza obręb toru", więc najwyraźniej w Porsche pucharowym nie jest to takie do końca łatwe.
sas
04.05.2011 03:12
zakręt nr.11 jako jedno z kluczowych miejsc? To chyba jakaś pomyłka. Miejsce to przechodzi się z pełnym gazem we wszystkich chyba seriach wyścigowych o czym zresztą mówi sam Rosina.
Lukas
04.05.2011 03:03
Ale na polskiej licencji miał jeździć.
rentonB
04.05.2011 02:54
Slowak oczywiscie
Ferrarif1
04.05.2011 02:25
@dxx91 a co ma obywatelstwo polskie ? z tego co wiem to nie więc słowak
dxx91
04.05.2011 02:13
Rosina będzie w końcu startował jako Polak, czy jako Słowak?