Boullier nie wyobraża sobie jednoczesnego stosowania silników V8 i 1,6

Z takim pomysłem wyszedł niedawno szef FIA - Jean Todt.
26.05.1113:12
Nataniel Piórkowski
2169wyświetlenia

Eric Boullier uważa, że pomysł, wedle którego w roku 2013 dopuszczalne byłoby używanie zarówno obecnie obowiązujących jednostek V8, jak i forsowanych przez FIA turbodoładowanych silników o pojemności 1,6 litra, jest nie do zrealizowania.

Szef FIA - Jean Todt zadeklarował w Hiszpanii, iż jest gotowy osiągnąć kompromis poprzez dopuszczenie do użytku w roku 2013 zupełnie różniących się typów jednostek napędowych, aby załagodzić powszechne niezadowolenie producentów silników.

Ruch ten nie wpłynąłby na ograniczenie wydatków, a wprost przeciwnie - wywindowałby je na jeszcze wyższy poziom, gdyż pociągnąłby za sobą konieczność wyrównania osiągów obu silników. Boullier, który uważa, że ostateczna decyzja powinna być podjęta najszybciej jak to możliwe, aby nie dopuścić do niepewności dotyczącej przyszłych regulaminów, dołączył do grona sceptyków, krytykujących ideę Todta.

Nie widzę tego szczerze mówiąc, aby V8 były stosowane w tym samym czasie, co silniki czterocylindrowe - powiedział Francuz portalowi AUTOSPORT. To jest zbyt skrajne działanie i byłby koszmarem dla FIA w zakresie równowagi i osiągów. Wydaje mi się, że jak to ujął Bernie (Ecclestone), dobrą ofertą od Jeana (Todta) jest próba osiągnięcia kompromisu, ale myślę, że producenci silników muszą dostrzec, co tak naprawdę chcą zrobić. Na pewnym etapie musimy też podjąć decyzje techniczne, gdyż dla każdego sytuacja ta może być trochę myląca - dodał szef zespołu Lotus Renault GP.

Firma Renault twardo opowiada się za nową formułą silników, występując tym samym w opozycji do innych dostawców jednostek napędowych, czyli Ferrari, Mercedesa oraz firmy Cosworth. Uważa się, że trójka ta wysłała do FIA list, w którym wyraziła swoje zaniepokojenie dotyczące planów związanych z rokiem 2013.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

5
Adakar
26.05.2011 12:33
@fitipaldi666 FIA nie potrafiła tego zrobić w saloon cars w WTCC to z F1 mają sobie poradzić? bulszit
fitipaldi666
26.05.2011 11:47
A jak niby wyrównają moc obu silników ?
Lukas
26.05.2011 11:26
Mit 30KM dalej żywy.
Adakar
26.05.2011 11:24
a ja bym połączył oba slniki w jedno i zróbmy silniki W12 TURBO :-D
robsonhein
26.05.2011 11:20
Jeżeli V8 miałby pozostać to tylko pod warunkiem wyrównania ich osiągów ,bo to jest irytujące że w przypadku gdy silniki są zamrożone różnica może wynosić nawet 30 KM.