Lotus Renault GP inwestuje w przyszłość

Zespół dokonał w tym roku trzech poważnych inwestycji na terenie swojej fabryki w Enstone
05.06.1110:36
Inf. prasowa
2661wyświetlenia

Pomimo, iż sezon wyścigowy bardzo wysoko ustawia poprzeczkę, każdy team Formuły 1, który ma ambitne plany na przyszłość musi systematycznie dokonywać długofalowych inwestycji, aby stworzyć zaplecze techniczne z myślą o kolejnych sezonach. Ponieważ ekipa Lotus Renault GP chce wrócić do czołówki stawki i być w przyszłości konkurencyjnym zespołem, dokonaliśmy w tym roku trzech poważnych inwestycji na terenie naszej fabryki w Enstone.

Symulator jazdy



Wszystkie zespoły biorą udział w sesjach testowych, które są jednak zbyt krótkie, by same w sobie zapewnić na torze dobry wynik. Dlatego właśnie stworzono wirtualne środowisko testowe, które opiera się na zaawansowanych technologicznie symulatorach jazdy. Prace nad odpowiednią technologią były olbrzymim wyzwaniem technicznym - podczas realizacji projektu inżynierowie kilkakrotnie popełniali falstart i wiele razy brnęli w ślepy zaułek, próbując zbudować środowisko zdolne precyzyjnie odtworzyć wszystkie zachowania pojazdu na torze. Po wielu próbach, członkowie teamu LRGP uznali, że opracowana technologia jest już odpowiednio zaawansowana, by zakupić najnowocześniejszy symulator. Jego funkcje zostaną udostępnione w trybie on-line pod koniec 2011 roku i z pewnością staną się cennym narzędziem służącym do doskonalenia wyników w kolejnych sezonach.

Zmodernizowany tunel aerodynamiczny



Zbudowany w 1998 roku w Enstone tunel aerodynamiczny był jednym z najnowszych urządzeń tego typu stosowanych w Formule 1. W tamtym czasie był uważany za najnowsze osiągnięcie techniki. Po 12 latach od uruchomienia zapadła decyzja o jego modernizacji. Pierwsze prace nad unowocześnieniem tunelu związane z montażem nowej bieżni rozpoczęły się pod koniec 2009 roku. W pierwszym kwartale 2011 roku rozbudowano tunel, aby umożliwić w nim testowanie większych modeli bolidów i zainstalowano w jego środku makietę samochodu w skali 60%. Termin „makieta” nie oddaje w pełni zaawansowanej technologii, jaką wykorzystujemy podczas badań w tunelu aerodynamicznym. Nasza nowa makieta jest efektem wieloletnich prac projektowych i inwestycji liczonych w tysiącach funtów. Model jest wyposażony w nowe czujniki oraz urządzenia, które pozwolą nam na przeprowadzanie dużo bardziej precyzyjnych eksperymentów niż wcześniejsza makieta w skali 1:2. Bardzo liczymy na wymierne efekty naszej inwestycji, których spodziewamy się już za kilka miesięcy, a następnie w perspektywie najbliższych lat.

Super-szybki komputer CFD



Obliczeniowa Mechanika Płynów jest w Formule 1 jednym z kluczowych narzędzi, które umożliwia prowadzenie testów w tradycyjnych tunelach aerodynamicznych. LRGP było jednym z pierwszych zespołów, który bardzo dużo zainwestował w zakup tej zaawansowanej technologii. Przy wsparciu rozbudowanej sieci partnerów technicznych i dostawców, nasz Ośrodek CFD w pełni wykorzystuje wszystkie możliwości dostępnej technologii, włącznie z niezwykle precyzyjną symulacją warunków na torze i określaniem założeń programu rozwoju właściwości aerodynamicznych. Czas płynie szybciej w świecie technologii informatycznej - nasz super komputer w Ośrodku CFD ma tylko dwa lata, ale nadszedł czas, by wymienić go na nowszy sprzęt.

W styczniu zainstalowano w Ośrodku klaster nowych super-komputerów wyposażonych w układy scalone najnowszej generacji. Nowy klaster komputerowy uwzględnia wszystkie ograniczenia dot. aerodynamiki określone przez FOTA, zapewnić nam bardziej wydajną moc obliczeniową i zużywać mniej energii elektrycznej. Energooszczędność jest miłym dodatkiem, ale prawdziwa walka toczy się o podniesienie skuteczności aerodynamicznej bolidu. Siła dociskowa ma kluczowe znaczenie w Formule 1, co sprawia, że nasza inwestycja zwróci się nam w postaci znacznej poprawy wyników na torze.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com

KOMENTARZE

2
SirKamil
05.06.2011 10:10
"ale czy na pewno jest na nie pokrycie w budżecie?" Nie no, pewnie zapłacili w kalafiorach. Skończcie już te majaki o problemach powtarzane za jakimś brukowcem. Kwestie hipoteki i kredytów dotyczą dilów na poziomie kupna udziałów w zespole.
jpslotus72
05.06.2011 09:17
Mam wrażenie, że - po udanym starcie do sezonu oryginalnego R31 - w ostatnich wyścigach Heidfeld i Pietrow testowali właśnie wspomniany symulator jazdy. :) No dobrze, inwestycje są - ale czy na pewno jest na nie pokrycie w budżecie? Może to wszystko robione jest na "hipotekę" i stąd plotki/przecieki* (*niepotrzebne skreślić) o problemach finansowych zespołu?