Tylko jedna strefa pomiaru dla DRS w Walencji
Pierwsza strefa aktywacji będzie zaczynała się za zakrętem nr 10, a druga za zakrętem nr 14
20.06.1114:25
3320wyświetlenia
FIA pozostanie przy tylko jednej strefie pomiaru czasu dla dwóch stref aktywacji systemu DRS podczas Grand Prix Europy w ten weekend - podążając za udanym debiutem takiej koncepcji podczas ostatniego wyścigu w Kanadzie.
Podczas gdy system regulacji tylnego skrzydła był używany w dwóch miejscach w Montrealu, FIA potwierdziła ponownie takie same plany na ustalenie dwóch stref aktywacji DRS w Hiszpanii - choć żadna z nich nie będzie znajdowała się na prostej start/meta.
Pierwsza strefa aktywacji w Walencji będzie zaczynała się 285 metrów za zakrętem numer 10, a druga rozpocznie się już 35 metrów za zakrętem numer 14. Tylko jedna strefa pomiaru odległości między samochodami będzie natomiast mieściła się 130 metrów przed zakrętem numer 8.
&,tory/valencia.jpg,,
Użycie tylko jednej strefy pomiaru czasu będzie oznaczało, że kierowca, który znajdzie się mniej niż jedną sekundę za rywalem w tym miejscu będzie mógł użyć swojego systemu DRS zarówno do wyprzedzenia w pierwszej strefie, a potem do odjechania na większy dystans w drugiej. Choć taka strategia wywołała pewne kontrowersje w Kanadzie, to jednak kierowca Lotus Renault GP - Nick Heidfeld był jednym z kilku kierowców, którzy poparli eksperyment FIA.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE