Zespoły chcą silników V6, ale na wyższych obrotach

Oczekuje się zwiększenia ograniczenia prędkości obrotowej z pierwotnych 12000 do 15000 obr/min
27.06.1111:47
Michał Roszczyn
3552wyświetlenia

Szefowie techniczni zespołów Formuły 1 poparli oficjalnie plany wprowadzenia od 2014 roku turbodoładowanych silników V6 o pojemności 1,6 litra, lecz domagają się oni zwiększenia limitu obrotów na minutę w nowych jednostkach napędowych.

Podczas spotkania na padoku w Walencji wczorajszego poranka, przedstawiciele ekip przystali na nowe plany, które zatwierdziła Komisja Formuły 1 w ubiegłym tygodniu. Zgoda ta była niezbędna jako część oficjalnego procesu wymaganego do wdrożenia nowych przepisów, co FIA chce uczynić jeszcze w tym miesiącu.

Choć spotkanie to nie było formalnym zebraniem Technicznej Grupy Roboczej, to można przyjąć, że zespoły wysłały pismo do Charliego Whitinga, wyrażając w nim swoje poparcie dla planów związanych z silnikami V6 - z kilkoma drobnymi zmianami, które obejmują zwiększenie ograniczenia prędkości obrotowej z pierwotnych 12 000 do 15 000 obr/min.

Oczekuje się, że - podobnie jak w przypadku przesunięcia debiutu nowych jednostek na sezon 2014 - teamy żądają także rocznej korekty terminu wprowadzenia nowych regulacji dotyczących nadwozia, by weszły one w życie jednocześnie z nową generacją silników. Sprawa zostanie teraz prawdopodobnie poddana oficjalnemu głosowaniu Światowej Radzie Sportów Motorowych drogą faksową, co może oznaczać zatwierdzenie zmian już w tym tygodniu.

Dyrektor Mercedes-Benz ds. sportów motorowych - Norbert Haug wyraził swoje zadowolenie z zamiarów wprowadzenia silników V6, po wcześniejszych sporach między dostawcami jednostek napędowych w sprawie pierwotnie planowanych czterocylindrowych motorów. Ważne, że koszty zostaną w przyszłości jeszcze bardziej obniżone. Jest to wyraźny sygnał, iż wszystkie zespoły głosowały identycznie, a producenci doszli do porozumienia w dość krótkim czasie. To pozytywny obrót spraw.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

27
RY2N
29.06.2011 07:10
@Schumacher Popierasz że nie są zainteresowani czy że nic nie daje samochodom?
Schumacher
28.06.2011 05:10
Subaru czy Porsche nie wejdą do F1 tym bardziej że Porsche należy podobnie jak 11 innych marek do grupy VW a jak powiedział dr. Ulrich oni nie są zainteresowani F1 bo nic nie daje samochodom i popieram te myślenie
RY2N
28.06.2011 07:52
Im więcej cylindrów i im większe obroty tym wyższy dźwięk silnika na pełnym gazie. Mi tam wszystkie konstrukcje się podobają. Jak będą chcieli wprowadzić 2 cylindrowe, też mogą być. Nigdy nie zapomnę dźwięku jaki wydawały A grupowe maluchy gdy wychodziły na pełnym gwizdku pod górę z tunelu na Karowej (na warszawskiej Barbórce). A co do mocy to przy silniku z turbo wszystko zależy od tego czy będą zwęzki i jakie. Bo bez zwężki to spokojnie 1000KM się wykręci z takiego silnika.
ICEman
27.06.2011 09:04
V10-18600 rpm ryło ucho
Aeromis
27.06.2011 07:23
@omen10 Choć V12 ładniejsze niż V8, to jednak to V10 było dla mnie jak teksańska masakra piłą mechaniczną, takie "bardziej wściekłe".
omen10
27.06.2011 06:53
Fernandof1- A V12 Ferrari? http://www.youtube.com/watch?v=M1InrgZiv30 Też bosko brzmią :) Powiedzmy sobie szczerze. F1 zawsze brzmiała ostro, zaczynając już od BRM (już wtedy było słychać charakterystycznie, hmm, "WNIIIIIAAAAAŁŁŁŁŁŁ" xD). Teraz od V8 zaczęło być trochę gorzej. Ale można się pocieszyć, że skoro teraz wracają do lat '80 to potem będą V10 (nadzieja :/)
Aeromis
27.06.2011 06:50
Przyznam szczerze, że temat silników mało mnie interesuje, bowiem czasy krzyczących v10 są już dawno za nami i nigdy nie wrócą, a moim zdaniem było to najlepsze co mogło być. Co będzie po kolejnej zmianie to będzie, zawsze można rozkoszować się pyrkaniem Syreny, też było ładne.
fernandof1
27.06.2011 06:27
Ja chce takich silników http://www.youtube.com/watch?v=H9IY20-r8Bg&feature=related albo http://www.youtube.com/watch?v=zZ0dfbTgfRw&feature=related :P
rno2
27.06.2011 06:23
@omen10 Nie będe przeczył - ładny dźwięk. Ja interesuje się F1 od debiutu Kubicy, od tamtej pory miałem okazję być na kilku gp i tak jak wyżej napisałem dla mnie współczesna F1 jednoznacznie kojarzy się z trudnym do zniesienia hałasem i wolałbym, żeby tak zostało, a ładnie brzmiące silniki występowały w innych seriach wyścigowych :-)
redman2
27.06.2011 05:18
Nie jest źle, choć mogłoby być lepiej.
omen10
27.06.2011 04:51
[quote="rno2"]Niesłyszałem V10, ale V8 robi naprawdę niesamowite wrażenie i szkoda, że zostanie to zamienione na jakieś buczenie, popierdywanie czy tam świszczenie. [/quote] Obejrzyj i posłuchaj http://www.youtube.com/watch?v=nNDrUIWp09g na przykład :)
Iceman_US
27.06.2011 04:48
Moim zdaniem powinni wprowadzić sześciocylindrowe silniki typu boxer (H6) - lepszy dźwięk, niżej położony środek ciężkości, może nawet Subaru i Porsche by się skusiły :P
Makintosz_HD
27.06.2011 03:02
optymalnym było by dać 3 litrowy motor V6 i do tego turbo i 20 tyś obrotów... Wiem wiem co ja gadam bo choć na wyścigu F1 nigdy nie byłem to słyszałem jak brzmi R29 rok temu na torze Poznań i jak pierwszy raz usłyszałem ryk silnika z odległości kilometra to stanąłem jak wryty. To było jak zobaczenie pierwszej gry na PlayStation w 3D 15 lat temu:) Coś nieprawdopodobnego i naprawdę wielką stratą było by coś takiego zabić. Respekt dla mocnych silników F1. Od kosiarek jest Obi i Praktiker:)
sas
27.06.2011 01:13
@SirKamil - również o pomyśle 1,4 V4 nie slyszłałem. Zapewne Norbiemu chodzi o silniki 1.6 R4.
Schumacher
27.06.2011 01:13
[quote="rno2"][/quote] W DTM masz V8 o pojemności aż 4 litrów i co da się? da się! Żywotność silników bardzo ale to bardzo długa
Iceman94
27.06.2011 01:12
mogli by dać V10. z ograniczonymi obrotami. tak jak to było kiedyś. V6 będą za łatwe do prowadzenia nawet przy zwiększonych obrotach...
Dante
27.06.2011 11:46
@RaceMaster - Zobaczymy w późniejszych GP sezonu , kiedy skończą się fabrycznie nowe silniki i będą musieli sięgać po te z poprzednich rund .
RaceMaster
27.06.2011 11:04
Na pewno te silniki beda na poczatku awaryjne - pamietacie co bylo na poczatku jak wprowadzili limity na silniki uzywane w wyscigach? Teraz po paru latach to podejrzewam ze niektorym by jeden silnik starczyl na pol sezonu a usterek silnikowych juz prawie sie w wyscigach nie widuje. BTW - troche niefortunny podtytul tego newsa - zwiekszenie ograniczenia obrotow to cos przeciwnego do zwiekszenia (limitu) obrotow ;)
SirKamil
27.06.2011 11:01
"najpierw miało być 1.4 V4" Kiedy?
rno2
27.06.2011 10:51
@C64 Z jednej strony masz rację, ale dla kibiców, zwłaszcza tych co jeżdżą na wyścigi ograniczenie strat to całkiem dobre rozwiązanie. Pisałem w jakimś wcześniejszym newsie, że wg mnie silnik powinien mieć ładne brzmienie, ale w seriach typu Porsche Supercup, DTM itp., natomiast w F1 powinien być ryk, który ciężko wytrzymać bez stoperów, ponieważ jest to znak rozpoznawczy współczesnej F1. Niesłyszałem V10, ale V8 robi naprawdę niesamowite wrażenie i szkoda, że zostanie to zamienione na jakieś buczenie, popierdywanie czy tam świszczenie. Liczę, że nowe silniki będą osiągać podobną moc co obecne.
Karol26
27.06.2011 10:47
To lepiej niż pierwotnie ;)
bartek199874
27.06.2011 10:29
I dobrze,choć najlepiej gdyby obroty nie były limitowane. Ciekawe co z wytrzymałością uzgodnią.
C64
27.06.2011 10:16
Teraz to wg mnie zmiana zupełnie na siłę... R4 to dosyć radykalny pomysł i w mojej opinii miał jakiś sens, ale przejście z V8 na V6 turbo to miliony zmarnowanych pieniędzy w zasadzie nie wiadomo w jakim celu.
Ralph1537
27.06.2011 10:15
[quote]V6 turbo @ 15krpm to przypadkiem nie będzie produkować więcej mocy i momentu od dzisiejszych silników? Chyba, że wprowadzą zwężkę o średnicy ołówka.[/quote] to chyba dobrze jak moc będzie większa
hemicuda1984
27.06.2011 10:09
V6 turbo @ 15krpm to przypadkiem nie będzie produkować więcej mocy i momentu od dzisiejszych silników? Chyba, że wprowadzą zwężkę o średnicy ołówka.
jpslotus72
27.06.2011 10:08
Będą tak - w kolejnych rundach negocjacji - dodawać kolejne cylindry i tysiące obrotów, aż dojdą do tego, co mamy dzisiaj... :) Nie miałbym nic przeciwko temu! Postulat oczywiście słuszny - trzeba w tej sprawie wycisnąć z FIA ile się tylko da.
Norbi123
27.06.2011 10:04
najpierw miało być 1.4 V4, teraz ma być 1.6 V6, a jeżeli uda im się jeszcze przepchnąć zwiększenie limitu obrotów do 15 tyś rpm to będę naprawdę szczęsliwy