GP Wielkiej Brytanii: trening 3 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Silverstone
09.07.1112:10
Konrad Házi
7114wyświetlenia

Najszybszym kierowcą trzeciego treningu - pierwszej suchej sesji tego weekendu okazał się Sebastian Vettel. Za kierowcą Red Bull Racing uplasował się Fernando Alonso z Ferrari ze stratą 0,063s, a czołową trójkę uzupełnił Mark Webber ze stratą ponad 0,4s. Sesja przebiegała pod znakiem dużego zachmurzenia i przelotnych opadów deszczu, które nie miały jednak większego wpływu na aktywność zespołów.

Po dwóch mokrych sesjach w piątek, sobotni trening rozpoczął się na suchej nawierzchni, jednak niebo było zachmurzone i pojawiały się doniesienia o opadach wokół toru. Zespoły nie zwlekały więc z rozpoczęciem pracy w tej sesji i wszyscy kierowcy po upływie dziesięciu minut mieli już za sobą okrążenia instalacyjne. W tym czasie pierwsze problemy zaliczył Vitantonio Liuzzi z HRT, który na wyjściu z jednego z zakrętów, na okrążeniu instalacyjnym, wpadł w poślizg i zaliczył drobną wizytę na poboczu, bez konsekwencji.

Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Jaime Alguersuari z Toro Rosso, w czasie 1:38,936, lecz wkrótce na prowadzenie wysunął się Michael Schumacher (1:36,228), który podczas swojego przejazdu również obracał się, po tym, jak najechał na mokry krawężnik na wyjściu z jednego z zakrętów. Także w jego przypadku skończyło się to bez konsekwencji. Rezultat Niemca został wkrótce poprawiony przez Marka Webbera, który przejechał okrążenie w czasie 1:34,699, po czym ruch na torze zaczął stopniowo maleć, ze względu na opady deszczu, które nie były jednak zbyt intensywne i ustały po kilku minutach.

Z tego względu po upływie 25 minut sesji, ruch na torze ustał zupełnie, lecz tuż po półmetku sesji kierowcy kontynuowali pracę i zajęli się zbieraniem informacji na temat obu mieszanek ogumienia przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Na tor nie powrócili jednak wszyscy - problemy ze swoimi bolidami mieli Mark Webber, u którego doszło do wycieku w silniku, oraz Michael Schumacher, którego bolid został rozebrany ze względu na problemy ze skrzynią biegów. Obaj powrócili jednak w końcówce, by wykonać jeszcze kilka okrążeń.

Na kwadrans przed końcem na czele klasyfikacji był Fernando Alonso z rezultatem 1:32,843, a tuż za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Nico Rosberg. W tym czasie kolejną próbę rozmów z Charlie Whitingiem na temat dmuchanych dyfuzorów podjęli Christian Horner i Adrian Newey. Wyszli jednak ze spotkania wyraźnie niezadowoleni, odmawiając komentarza. Ciekawą obserwacją na swoim Twitterze podzielił się Craig Scarborough, pytając sugestywnie: Dlaczego Christian Horner walczy z FIA w imieniu Renault, a nie zajmuje się tym Rob White z Renault Sport?

W końcówce sesji zespoły nie zdecydowały się na typowe symulacje kwalifikacji, a większość kierowców kończyło swe długie przejazdy. Jedynym kierowcą, który wykonał kilka szybkich kółek w końcówce był Sebastian Vettel, który wyszedł na szczyt tabelu, śrubując czas do poziomu 1:31,401. Różnice w stawce były tym razem spore, jednak większość zespołów zdecydowała się na pracę nad balansem bolidu pod kątem wyścigu. Warto odnotować też przyzwoitą jazdę Daniela Ricciardo, który podczas swojego pierwszego weekendu w F1 po raz kolejny pokonał swojego kolegę z zespołu. Przed nami więc kwalifikację, które z pewnością pokażą, jaki wpływ na kolejność w stawce będą miały nowe regulacje dotyczące dmuchanych dyfuzorów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,3m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:31,40117
2Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:31,4640,0630,06320
3Mark Webber (2)Red Bull RB71:31,8290,4280,36512
4Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:32,1690,7680,34020
5Pastor Maldonado (12)Williams FW331:32,4961,0950,32720
6Jenson Button (4)McLaren MP4-261:32,9561,5550,46018
7Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:33,0141,6130,05820
8Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:33,0441,6430,03023
9Sergio Perez (17)Sauber C301:33,2641,8630,22021
10Paul di Resta (15)Force India VJM041:33,4232,0220,15922
11Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:33,5512,1500,12811
12Adrian Sutil (14)Force India VJM041:33,6602,2590,10922
13Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:33,8422,4410,18216
14Rubens Barrichello (11)Williams FW331:33,9052,5040,06321
15Witalij Pietrow (10)Renault R311:34,0422,6410,13722
16Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:34,3292,9280,28720
17Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:34,7993,3980,47020
18Nick Heidfeld (9)Renault R311:34,8223,4210,02321
19Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:35,2253,8240,40321
20Jarno Trulli (21)Lotus T1281:36,9055,5041,68021
21Timo Glock (24)Virgin MVR-021:37,6146,2130,70918
22Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:38,0686,6670,45420
23Daniel Ricciardo (22)HRT F1111:38,2896,8880,22119
24Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:38,5687,1670,27917
107% najlepszego czasu: 1:37,799

KOMENTARZE

26
leni93
09.07.2011 11:36
@rocketman03 Fernando też w końcówce szybkie kółka jeździł na miękkich gumach, no i tak jakby zaczęło troche pokrapywać na sam koniec sesji
FelipeF1.
09.07.2011 11:32
nawet jak by LIU RIC DAM nie zmiescili siie w 107% znajac FIA przepuscili by ich do wyscigu
francorchamps
09.07.2011 11:28
A możeby tak zdjąć Vettela z Q? Niech kierowcy walczą o P2...
rocketman03
09.07.2011 11:22
Nie wiecie, nie wiecie, ale jednak w tekście (nie oglądałem treningu) jak wół stoi, że Vettel jako jedyny robił szybkie kółka w końcówce. Nie mówię, że Ferrari byłyby szybsze na 100%, ale raczej wyraźnie jest napisane, że jeżeli ktoś przykładał się do pojedynczych kółek, to był to właśnie Seb.
Adakar
09.07.2011 11:19
@Lysy yeah right ...
benethor
09.07.2011 11:19
no i proszę, trzy treningi i Ricciardo już przed Liuzzim:)
Karol26
09.07.2011 11:12
Sauber zanotował plus. Być może sprawa szybkiego toru. Widać, że ta zmiana chyba wpłynęła na renówki.
jpslotus72
09.07.2011 11:03
To całe zamieszanie z dmuchanym dyfuzorem tak mnie skołowało, że oglądałem ostatni trening jak w jakimś letargu - dzięki Bogu (a właściwie - Redakcji) można zajrzeć do opisu i tabelki - inaczej nie wiedziałbym za bardzo, co się działo na torze (myśląc o tym, co się dzieje w gabinetach)...
MarcinPuz
09.07.2011 10:59
To trening nie wiecie na ile % moznliwosci jechał Vet, wątpie ze na 100 czy nawet 90. Jezeli bedzie padac, będzie ciekawie, jesli nie to Vettelowi mozemy pogratulowac kolejnego PP
Jacobss
09.07.2011 10:54
Zoolwik - Napisz jeszcze cos w tym stylu, chetnie sie troche posmieje :). Trening jak to trening, niewiele mowi. Wedlug BBC bedzie padac deszcz, wiec moze byc naprawde ciekawy qual. Szanse bede o wiele bardziej wyrownane, niz w normalnym, suchym qualu.
adnowseb
09.07.2011 10:47
@Yurek Wiadomo,że nie wiemy tylko typujemy kolejność. Powiedz ,że oglądając trening lub wyniki po treningu, nie zastanawiasz się kto ma jakie szanse w kwalifikacjach.? Pozdrawiam:)
nij0
09.07.2011 10:43
Ja myślę, że wszyscy się zakwalifikują ze względu na to, iż czołówka nie założy miękkich.
rentonB
09.07.2011 10:41
@Sgt Pepper Bylo 10% dla wszystkich co zreszta widac w Tabeli.. Zal mi Renault...
zoolwik
09.07.2011 10:40
FIA mogła wprowadzić zakaz 50% dla renault od kwalifikacji, więc RB moze wylądować tam gdzie jego miejsce czyli pod koniec pierwszej dziesiątki. Najwyższa pora i może wszyscy vettelomaniacy wreszcie zweryfikują swoje opinie na temat genialności tego kierowcy. Chociaż nie bo wtedy będzie płacz, że FIA znerfowała jego talent (czytaj bolid).
Kamikadze2000
09.07.2011 10:40
McL daleko i to nie żadna zasłona - myślę, że stracili dużo, w końcu dużo zyskali na "dymanym dyfuzorze". ;) Seba po PP!!! :))
KaeRZet
09.07.2011 10:36
Jeszcze nic nie wiadomo jakie są możliwości RBR .A co do Mclarena to ściemniają bo nie wydaje mi się żeby byli tak nisko.Chociaż może to wkońcu ferrari będzie na czele ;-D .
Yurek
09.07.2011 10:35
Aha, trening, a już wszyscy wiedzą, jak wypadnie Vettel, Alonso, HRT... Litości...
Sgt Pepper
09.07.2011 10:31
Czy 3 trening był już z ograniczeniem do 10% dla wszystkich czy jeszcze nie ? FIA tak często zmienia zdanie, że się pogubiłem. Jeszcze wczoraj wszyscy oprócz aut napędzanych silnikami Renault mieli pozwolenie na 10% otwarcia przepustnicy w zakrętach, silniki Renault zaś- 50%. I to w majestacie "prawa" made by FIA. Dziś już ponoć 10% jest dla wszystkich. Nie wiem jednak czy FIA zmieniła to przed czy już po 3 treningu. Wie ktoś ?
redman2
09.07.2011 10:29
widać, że Ferrari przygotowało duży pakiet poprawek na Silverstone
flyz1
09.07.2011 10:28
DAM, RIC i LIU poza wyścigiem, jeśli takie byłyby wyniki qualu... ładnie Maldonado, Renault kiepsko, widocznie zaszkodziła im zmiana przepisów...
Lysy
09.07.2011 10:27
@Adakar to tylko trening
Adakar
09.07.2011 10:26
w kwalifikacjach oba Virginy i oba HRT nie wejdą na 107%
robertunio
09.07.2011 10:26
Z jednej strony ciesze sie ze Sebastian wykrecil najlepszy czas, a z drugiej jestem troche zaniepokojony faktem ze Newey i Horner byli u Whiting'a i wrocili z kwasnymi minami, wiec cos poszlo im nie tak. W czasie kwalifikacji mozliwe sa krotkotrwale lecz intensywne opady deszczu, wiec jesli tak sie zdarzy to bedzie loteria. Poki co widac ze dzieki nowym regulacjom FIA Ferrari zyskalo najbardziej bo zdecydowanie zmniejszyli strate do Red Bulla. Tylko 0.06 sekundy roznicy miedzy Seba a Fernando. Mimo wszystko mam nadzieje na PP dla Seby i Jego zwyciestwo w jutrzejszym wyscigu.
adnowseb
09.07.2011 10:26
Renault okropnie słabo,McLareny poniżej moich oczekiwań. Całe szczęście ,że Ferrari powraca do ''gry' '@leni93 nie mają już tak wielkiej przewagi.W kwalifikacjach Alonso może być szybszy od Vettela.
leni93
09.07.2011 10:24
No i już jest pierwszy obraz tego, jak bardzo spowolnione są RBR :] a wszyscy tak płakali
Lysy
09.07.2011 10:23
Pokaż im Seb że FiA robi błąd jeden za drugim