GP Wielkiej Brytanii: trening 3 - Vettel najszybszy
Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Silverstone
09.07.1112:10
7114wyświetlenia

Najszybszym kierowcą trzeciego treningu - pierwszej suchej sesji tego weekendu okazał się Sebastian Vettel. Za kierowcą Red Bull Racing uplasował się Fernando Alonso z Ferrari ze stratą 0,063s, a czołową trójkę uzupełnił Mark Webber ze stratą ponad 0,4s. Sesja przebiegała pod znakiem dużego zachmurzenia i przelotnych opadów deszczu, które nie miały jednak większego wpływu na aktywność zespołów.
Po dwóch mokrych sesjach w piątek, sobotni trening rozpoczął się na suchej nawierzchni, jednak niebo było zachmurzone i pojawiały się doniesienia o opadach wokół toru. Zespoły nie zwlekały więc z rozpoczęciem pracy w tej sesji i wszyscy kierowcy po upływie dziesięciu minut mieli już za sobą okrążenia instalacyjne. W tym czasie pierwsze problemy zaliczył Vitantonio Liuzzi z HRT, który na wyjściu z jednego z zakrętów, na okrążeniu instalacyjnym, wpadł w poślizg i zaliczył drobną wizytę na poboczu, bez konsekwencji.
Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Jaime Alguersuari z Toro Rosso, w czasie 1:38,936, lecz wkrótce na prowadzenie wysunął się Michael Schumacher (1:36,228), który podczas swojego przejazdu również obracał się, po tym, jak najechał na mokry krawężnik na wyjściu z jednego z zakrętów. Także w jego przypadku skończyło się to bez konsekwencji. Rezultat Niemca został wkrótce poprawiony przez Marka Webbera, który przejechał okrążenie w czasie 1:34,699, po czym ruch na torze zaczął stopniowo maleć, ze względu na opady deszczu, które nie były jednak zbyt intensywne i ustały po kilku minutach.
Z tego względu po upływie 25 minut sesji, ruch na torze ustał zupełnie, lecz tuż po półmetku sesji kierowcy kontynuowali pracę i zajęli się zbieraniem informacji na temat obu mieszanek ogumienia przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Na tor nie powrócili jednak wszyscy - problemy ze swoimi bolidami mieli Mark Webber, u którego doszło do wycieku w silniku, oraz Michael Schumacher, którego bolid został rozebrany ze względu na problemy ze skrzynią biegów. Obaj powrócili jednak w końcówce, by wykonać jeszcze kilka okrążeń.
Na kwadrans przed końcem na czele klasyfikacji był Fernando Alonso z rezultatem 1:32,843, a tuż za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Nico Rosberg. W tym czasie kolejną próbę rozmów z Charlie Whitingiem na temat dmuchanych dyfuzorów podjęli Christian Horner i Adrian Newey. Wyszli jednak ze spotkania wyraźnie niezadowoleni, odmawiając komentarza. Ciekawą obserwacją na swoim Twitterze podzielił się Craig Scarborough, pytając sugestywnie:
Dlaczego Christian Horner walczy z FIA w imieniu Renault, a nie zajmuje się tym Rob White z Renault Sport?
W końcówce sesji zespoły nie zdecydowały się na typowe symulacje kwalifikacji, a większość kierowców kończyło swe długie przejazdy. Jedynym kierowcą, który wykonał kilka szybkich kółek w końcówce był Sebastian Vettel, który wyszedł na szczyt tabelu, śrubując czas do poziomu 1:31,401. Różnice w stawce były tym razem spore, jednak większość zespołów zdecydowała się na pracę nad balansem bolidu pod kątem wyścigu. Warto odnotować też przyzwoitą jazdę Daniela Ricciardo, który podczas swojego pierwszego weekendu w F1 po raz kolejny pokonał swojego kolegę z zespołu. Przed nami więc kwalifikację, które z pewnością pokażą, jaki wpływ na kolejność w stawce będą miały nowe regulacje dotyczące dmuchanych dyfuzorów.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,3m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB7 | 1:31,401 | 17 | |||
2 | Fernando Alonso (5) | Ferrari 150° Italia | 1:31,464 | 0,063 | 0,063 | 20 | |
3 | Mark Webber (2) | Red Bull RB7 | 1:31,829 | 0,428 | 0,365 | 12 | |
4 | Felipe Massa (6) | Ferrari 150° Italia | 1:32,169 | 0,768 | 0,340 | 20 | |
5 | Pastor Maldonado (12) | Williams FW33 | 1:32,496 | 1,095 | 0,327 | 20 | |
6 | Jenson Button (4) | McLaren MP4-26 | 1:32,956 | 1,555 | 0,460 | 18 | |
7 | Kamui Kobayashi (16) | Sauber C30 | 1:33,014 | 1,613 | 0,058 | 20 | |
8 | Nico Rosberg (8) | Mercedes GP W02 | 1:33,044 | 1,643 | 0,030 | 23 | |
9 | Sergio Perez (17) | Sauber C30 | 1:33,264 | 1,863 | 0,220 | 21 | |
10 | Paul di Resta (15) | Force India VJM04 | 1:33,423 | 2,022 | 0,159 | 22 | |
11 | Michael Schumacher (7) | Mercedes GP W02 | 1:33,551 | 2,150 | 0,128 | 11 | |
12 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM04 | 1:33,660 | 2,259 | 0,109 | 22 | |
13 | Lewis Hamilton (3) | McLaren MP4-26 | 1:33,842 | 2,441 | 0,182 | 16 | |
14 | Rubens Barrichello (11) | Williams FW33 | 1:33,905 | 2,504 | 0,063 | 21 | |
15 | Witalij Pietrow (10) | Renault R31 | 1:34,042 | 2,641 | 0,137 | 22 | |
16 | Jaime Alguersuari (19) | Toro Rosso STR6 | 1:34,329 | 2,928 | 0,287 | 20 | |
17 | Sebastien Buemi (18) | Toro Rosso STR6 | 1:34,799 | 3,398 | 0,470 | 20 | |
18 | Nick Heidfeld (9) | Renault R31 | 1:34,822 | 3,421 | 0,023 | 21 | |
19 | Heikki Kovalainen (20) | Lotus T128 | 1:35,225 | 3,824 | 0,403 | 21 | |
20 | Jarno Trulli (21) | Lotus T128 | 1:36,905 | 5,504 | 1,680 | 21 | |
21 | Timo Glock (24) | Virgin MVR-02 | 1:37,614 | 6,213 | 0,709 | 18 | |
22 | Jerome d'Ambrosio (25) | Virgin MVR-02 | 1:38,068 | 6,667 | 0,454 | 20 | |
23 | Daniel Ricciardo (22) | HRT F111 | 1:38,289 | 6,888 | 0,221 | 19 | |
24 | Vitantonio Liuzzi (23) | HRT F111 | 1:38,568 | 7,167 | 0,279 | 17 |
107% najlepszego czasu: 1:37,799
KOMENTARZE