James Allison: Musimy się pozbierać
"Wygląda na to, że duży wpływ na nasz wynik miała zmiana zasad dotyczących regulacji silnika"
09.07.1121:16
2147wyświetlenia
Przedstawiamy krótki wywiad z dyrektorem technicznym Lotus Renault GP - Jamesem Allisonem po dzisiejszych kwalifikacjach na torze Silverstone.
Co Twoim zdaniem było przyczyną słabego występu ekipy LRGP podczas kwalifikacji w Silverstone?
Wygląda na to, że duży wpływ na nasz wynik miała zmiana zasad dotyczących regulacji silnika, ale nie jest to głównym powodem niepowodzenia. Słabą formę pokazujemy już od trzech lub czterech wyścigów, a podczas dzisiejszych kwalifikacji uzyskaliśmy czas dużo poniżej możliwości naszego bolidu oraz nakładu pracy całego zespołu i jego partnerów..
Musimy się pozbierać i wprowadzić do naszego samochodu wiele udoskonaleń, bo miejsca 14 i 16 to stanowczo za mało. Niewiele zabrakło nam podczas kwalifikacji, by znaleźć się w pierwszej dziesiątce. Mamy już przygotowane udoskonalenia na GP Niemiec, które dadzą nam trzy-dziesiąte sekundy przewagi podczas kwalifikacji i kilka setnych więcej podczas wyścigu. Musimy je w pełni wykorzystać, by uzyskać czas odzwierciedlający rzeczywisty potencjał bolidu
W Anglii panowała dzisiaj deszczowa pogoda. Czy miało to znaczenie dla oceny wpływu zmian w mapowaniu silnika?
Pogoda na pewno nie ułatwiła nam zadania, ale podobne problemy miały też wszystkie inne zespoły - nie jest to wytłumaczenie naszych rozczarowujących wyników z piątku i soboty.
Co można jeszcze zrobić jutro?
Jedyna korzyść, jaką odnieśliśmy podczas dzisiejszych kwalifikacji to dwa zaoszczędzone komplety opon - jest więc szansa, że los będzie dla nas jutro bardziej łaskawy! Podczas wyścigu ogumienie będzie na cenę złota, jestem tego pewien. Miękkie opcjonalne opony doskonale sprawdzają się na torze Silverstone. Podobnie jak w Hiszpanii i na innych obiektach, na których jeździliśmy w tym roku, ogumienie będzie szybko ulegać degradacji, dobrze więc mieć w odwodzie nowy komplet. Musimy dobrze rozpocząć wyścig, a potem wykorzystać wszystkie nasze atuty, włącznie z dodatkowymi oponami.
Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
KOMENTARZE