Dixon odnosi pierwsze zwycięstwo w sezonie 2011
Franchitti korzysta z pecha Powera i powiększa prowadzenie w mistrzostwach
08.08.1109:43
3649wyświetlenia
Zespół Ganassi potwierdził dobrą dyspozycję w Mid-Ohio odnosząc podwójne zwycięstwo w rozegranym wczoraj wyścigu. Scott Dixon odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie, a Dario Franchitti dzięki zajęciu drugiego miejsca zwiększył swoją przewagę w mistrzostwach nad Willem Powerem.
Startujący z pole position Dixon od początku dyktował mocne tempo i już wtedy widać było, że jedynie niekorzystny wyjazd samochodu bezpieczeństwa może mu przeszkodzić w zdobyciu 50 punktów. Te obawy o mało się nie zrealizowały na 56. okrążeniu gdy pełny okres żółtej flagi dał prowadzenie Franchittiemu. Szkot zjechał do boksów jedno okrążenie później niż Dixon i wyjechał z boksów tuż przed Nowozelandczykiem. Jednak Dixon miał dużo większą prędkość i 100 metrów dalej wyprzedził swojego partnera, ale wtedy na torze obowiązywał już pełny okres żółtej flagi i Dixon musiał oddać pozycję lidera.
Wydawało się, że Dixonowi ciężko będzie powrócić na prowadzenie jako że tor w Mid-Ohio nie zbyt ułatwia wyprzedzanie. Ale tuż po restarcie Dixon zaatakował, a Franchitti nie przeszkadzał zbytnio w tym manewrze i Nowozelandczyk spokojnie kontrolował wyścig już do mety. W wywiadzie udzielonym po wyścigu Dixon podziękował swojemu koledze, że nie walczył zbyt ostro.
Drugie miejsce dla Franchittiego było bardzo korzystnym rozwiązaniem, jako że jego najgroźniejszy rywal w walce o tytuł Will Power miał pecha związanego z wyjazdem samochodu bezpieczeństwa po wypadku Danicy Patrick i Grahama Rahala. Australijczyk chciał zjechać do boksów okrążenie później niż Franchitti, jednak na okrążeniu zjazdowym Szkota pojawił się samochód bezpieczeństwa i Power stracił mnóstwo czasu na skutek zjazdu dopiero na następnym okrążeniu i spadł na koniec stawki. Ostatecznie kierowca Penske zdołał przebić się na 14. miejsce, jednak jego strata do lidera mistrzostw wynosi już 62 punkty.
Pech Powera pozwolił zająć ostatnie miejsce na podium Ryanowi Hunter-Reay, który próbował przez ostatnie 15 okrążeń naciskać na Franchittiego, jednak nie udało mu się znaleźć sposobu na wyprzedzenie rywala. Takuma Sato zajął czwarte miejsce pomimo tego, że był uwikłany w kolizję trzech kierowców podczas pierwszego z dwóch restartów, a jego partner z zespołu KV Racing - Tony Kanaan pokazał po raz kolejny świetną jazdę z końca stawki finiszując na 5. miejscu.
Alex Tagliani, który był pod nadzorem sędziów w ten weekendu, znów został uwikłany w kolizję na początku wyścigu z Jamesem Hinchcliffem, jednak nie został uznany winnym tego wypadku i zdołał dojechać na szóstym miejscu. Kanadyjczyk po tym wypadku spadł na koniec stawki, jednak idealnie wybrał moment na pierwszy zjazd do boksu (tuż przed pierwszym okresem żółtej flagi) i prowadził od 22. okrążenia. Po drugiej serii postojów był wymieniany jako jeden z kandydatów do podium, jednak obrót w drugim zakręcie spowodował kolejny spadek na koniec stawki i ostatecznie Hinchcliffe dojechał na 20. miejscu.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 85 | 1h48m46,951 | 50 | |
2 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 85 | +0:07,651 | 40 | |
3 | Ryan Hunter-Reay (28) | Dallara Honda | 85 | +0:09,078 | 35 | |
4 | Takuma Sato (5) | Dallara Honda | 85 | +0:12,306 | 32 | |
5 | Tony Kanaan (82) | Dallara Honda | 85 | +0:19,975 | 30 | |
6 | Alex Tagliani (77) | Dallara Honda | 85 | +0:20,627 | 28 | |
7 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 85 | +0:20,909 | 26 | |
8 | Oriol Servia (2) | Dallara Honda | 85 | +0:23,025 | 24 | |
9 | Sebastien Bourdais (19) | Dallara Honda | 85 | +0:23,641 | 22 | |
10 | Vitor Meira (14) | Dallara Honda | 85 | +0:26,258 | 20 | |
11 | Charlie Kimball (83) | Dallara Honda | 85 | +0:27,455 | 19 | |
12 | Simona de Silvestro (78) | Dallara Honda | 85 | +0:29,044 | 18 | |
13 | Simon Pagenaud (22) | Dallara Honda | 85 | +0:29,788 | 17 | |
14 | Will Power (12) | Dallara Honda | 85 | +0:42,567 | 16 | |
15 | Ernesto Viso (59) | Dallara Honda | 85 | +0:45,325 | 15 | |
16 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 85 | +0:45,714 | 14 | |
17 | Ana Beatriz (24) | Dallara Honda | 85 | +0:47,094 | 13 | |
18 | Martin Plowman (17) | Dallara Honda | 85 | +0:48,370 | 12 | |
19 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 85 | +0:48,868 | 12 | |
20 | James Hinchcliffe (06) | Dallara Honda | 85 | +0:49,409 | 12 | |
21 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 85 | +0:59,985 | 12 | |
22 | Ed Carpenter (67) | Dallara Honda | 85 | +1:09,291 | 12 | |
23 | James Jakes (18) | Dallara Honda | 85 | +1:09,530 | 12 | |
24 | Graham Rahal (38) | Dallara Honda | 83 | +2 okr. | 12 | |
25 | John R. Hildebrand (4) | Dallara Honda | 81 | +4 okr. | 10 | |
26 | Mike Conway (27) | Dallara Honda | 63 | +22 okr. | 10 | |
27 | Sebastian Saavedra (34) | Dallara Honda | 20 | +65 okr. | 10 |
Pole position: Scott Dixon - 1:08,078 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Scott Dixon - 1:09,127 na 76 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Scott Dixon (+2 pkt.)
KOMENTARZE