Firma Philip Morris będzie sponsorem Ferrari do 2011 roku
05.09.0500:00
1113wyświetlenia
W czasie gdy reklama wyrobów tytoniowych zaczyna być zakazana w coraz większej ilości krajów i wkrótce powinna całkowicie zniknąć z Formuły 1, zespół Ferrari ogłosił przedwczoraj przedłużenie współpracy z właścicielem marki Marlboro, firmą Philip Morris, do 2011 roku.
Liczba wyścigów, podczas których reklama popierosów jest dozwolona, maleje w zastraszającym tempie i obecnie ogranicza się do kilku pozaeuropejskich Grand Prix. Nawet na torze Monza pomimo zapewnień włoskiego ministerstwa finansów o legalności reklamy papierosów tylko na bolidach Jordana w piątek pojawiły się napisy Sobraine, ale w sobotę nie było już po nich ani śladu.
"Umowa sponsorka będzie zgodna z zasadami i przepisami obowiązującymi wszędzie tam, gdzie prowadzimy interesy", powiedział w sobotę przedstawiciel Philip Morris International, Tommaso di Giovanni. "Są kraje, w których reklamowanie wyrobów tytoniowych jest oczywiście zabronionie. W tych krajach będziemy kontynuowali wspieranie Ferrari bez umieszczania naszych znaków firmowych".
Jednym z powodów, dla którego kontynuowanie współpracy z Philip Morris ma sens jest to, iż według nieoficjalnych doniesień firma ta ma wykupioną całą przestrzeń reklamową na bolidach włoskiej stajni i to właśnie jej firmy Shell i Vodafone płacą za możliwość umieszczenia swoich logo na Ferrari F2005 w tym roku.
Źródło: pitpass.com, GrandPrix.com
KOMENTARZE