Wymarzona Formuła 1 - Bruno Senna

Brazylijczyk chciałby się ścigać z turbodoładowanym silnikiem V10 napędzanym wodorem
11.12.1112:58
Mateusz Szymkiewicz
2552wyświetlenia

To był ważny rok dla Bruno Senny, powierzono mu fotel wyścigowy w Renault od połowy sezonu, po tym jak ekipa postawiła na młodość, a nie doświadczenie, zwalniając Nicka Heidfelda. Utrzymanie takiej passy jest teraz dla Senny na czele życzeń świątecznych, jednak co jeszcze lubi? Z pewnością chciałby się ścigać Williamsem FW15 u boku wujka Ayrtona na torze ulicznym w Santa Monica, a później zjeść stek w Sao Paulo...

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
Ulokowałbym go w Santa Monica w Los Angeles. Tamtejsze wzgórza mają niesamowite zakręty, wymagających dobrych umiejętności za kierownicą.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
Wybrałbym mojego wujka Ayrtona i spróbowałbym nauczyć się od niego jak najwięcej. Z zaciekawieniem obserwowałbym, co mógłby zrobić w kwalifikacjach.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
To byłoby turbodoładowanie, ponieważ samochody z nim miały mnóstwo mocy i wymagały pełnej koncentracji, zwłaszcza w kwalifikacjach i mokrych wyścigach.

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
Chciałbym zobaczyć samochody, które mają tyle mocy, co te w erze silnika V10, ale żeby działały na wodór lub inny rodzaj paliwa, aby nie zanieczyszczały atmosfery.

Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
To byłoby Spa-Francorchamps. To niesamowity tor w każdych warunkach.


Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
W Lotusie... jestem szczęściarzem, ponieważ ścigam się dla czarno-złotego Lotusa!

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
Eau Rouge przejeżdżane odwrotnie, „eski” na torze Suzuka i Copse z Silverstone, ponieważ są to jedne z najbardziej ekscytujących zakrętów w dzisiejszych czasach.

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie lata byś wybrał i dlaczego?
Lata osiemdziesiąte, ponieważ nie było ogromnej ilości innowacji, a samochody prowadziły się jak potwory.

Co w obecnych przepisach chciałbyś zmienić i dlaczego?
Chciałbym zmienić przepisy dotyczące testowania, aby zezwalały na więcej testów w trakcie sezonu, by zespoły mogły rozwinąć swoje bolidy, a młodzi kierowcy mieli możliwość poprowadzenia bolidu Formuły 1.

Gdybyś miał wybrać dwóch mistrzów świata Formuły 1 z różnych epok, aby obejrzeć ich ścigających się między sobą, to kto by to był?
Wybrałbym Juana Manuela Fangio i Ayrtona Sennę. Dwaj różni kierowcy, ale absolutni mistrzowie w tym co robili.

Gdybyś był szefem zespołu, kogo z obecnej stawki kierowców F1 wybrałbyś na pierwszego w swojej ekipie?
Chciałbym wybrać Fernando Alonso, jako, że ma doświadczenie w byciu liderem zespołu oraz szybkość, by odnosić zwycięstwa.

Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
Dodałbym Magny-Cours, ponieważ to bardzo szybki i wymagający tor, oraz lubiany przez większość kierowców.


Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
Zaprosiłbym Berniego Ecclestone'a, Jean-Marie Balestre'a, Nelsona Piqueta i Jamesa Hunta.

Masz szansę poprowadzenia dowolnego legendarnego samochodu Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
To byłby Williams z 1993 roku, który miał aktywne zawieszenie.

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
Fajnie by było dodać kilka symulatorów, abym mógł pojeździć z gośćmi obecnymi bolidami na aktualnych torach.

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
Na pewno wróciłbym do Sao Paulo i zamówiłbym dużą porcje churrasco (mięso z grilla) z pao de queijo (serowe bułki) w restauracji Fogo de Chao!

Źródło: formula1.com

KOMENTARZE

10
Ranguren
11.12.2011 07:40
szkoda by było może za trulego wskoczy pamiętam jak w Gp 2 w słabym zespole Ardenem potrafił wygrać z doświadczonym Glockiem Glock miał wtedy epizod w Formule 1 i jeździł w Formule cart Na pewno potrafi jeździć Rodzina popsuła mu trochę karierę tym zakazem jazdy na pewno jest szybszy od trulego i marketingowy i wnosi z 10-12 mln tak że by się opłacał zwłaszcza że zespół niema żadnych sponsorów Brakuje w Formule 1 ludzi od marketingu mało przez to sponsorów mają Lotus zyska na ściągnięciu mistrza będzie pokazywany powrót fina często
katinka
11.12.2011 06:58
Ranguren, ja tam na marketingu sie nie znam i chyba nie chce :) Ale no wlasnie, mi tez szkoda Bruno Senny, bo jak nie znajdzie miejsca w F1 na 2012, to moze juz tu wcale nie wrocic, jakos tak dziwnie ta jego kariera sie toczy jak na tak wielkie nazwisko, szkoda. Chociaz nie ma raczej takiego talentu jak Ayrton i takiej elektryzujacej osobowosci, to nadal chyba nie wiadomo jakim jest kierowca i fajnie by bylo sie dowiedziec, a sam jego Wujek kiedys powiedzial, ze Bruno ma wiekszy talent niz on sam. W slabym HRT nie mogl nic pokazac, a potem w LR jezdzil tak na co pozwalal ten niezbyt dobry bolid, poczatek ok, potem roznie bylo. Szkoda by bylo, aby tak zniknal z F1, najpierw dali mu szanse na kilka wyscigow, a potem podpisali kontrakt z Grosjeanem, bo Francuz, bo podobno bardzo zdolny i ma CV jak Schumi, Ayrton i Vettel razem wzieci ;)
Ranguren
11.12.2011 04:33
Ja nie wiem czemu on nie jeździ w Formule 1 jest bardzo marketingowy i to nie to że wnosi z 10-12 mln Euro ale jest często pokazywany i jest dużo chętnych na wywiady z nim dziwie się że nie znalazł się zespól co tego nie wykorzystuje a taki słaby to on nie jest w HRT pod koniec sezonu to on nie chciał jeździć i nie miał perspektyw temu zaczął jeździć słabiej temu w Formule powinno być więcej bolidów bo jest kilku kierowców co jest popularnych i przyciąga kibiców i nowych sponsorów nie koniecznie wnosząc ich łatwiej znaleźć innych sponsorów Widać to przy schumacher mimo że niema wyników jest bardzo często pokazywany on i jego bolid przynosi duży dochód wiele firm jest z tego zadowolonych
Patrick
11.12.2011 02:40
Wymarzona to taka w której nie rozwala Jaime na T1 który ma szanse na najlepszy występ w karierze.
ChickOne
11.12.2011 12:49
Wymarzona formuła 1 Buna to taka w której jest mu dane jeździć :D
Sir Wolf
11.12.2011 12:33
Wymarzona Formuła 1 Bruno Senny to ta, w której on ma miejsce w stawce.
oklasky
11.12.2011 12:31
@Masio, wie o czym mówi http://www.youtube.com/watch?v=Ly7v4UUaML0
Punisher
11.12.2011 12:30
Na odwrót rozumiem czyli zjazd z góry? Jeżeli tak to było by to bardzo ryzykowne, z racji dużej utraty przyczepności. Kierowcy musieli by sporo zwalniać przed tym zakrętem. ;)
Masio
11.12.2011 12:14
Trzeba przyznać, że nieźle to przemyślał. Eau Rouge na odwrót wyglądałoby nawet bardzo ciekawie.
jpslotus72
11.12.2011 12:09
[quote]„W Lotusie... jestem szczęściarzem, ponieważ ścigam się dla czarno-złotego Lotusa”![/quote]"Ścigałem się"... Zostały mu tylko marzenia - turbo już chyba nie spróbuje (choć życzyłbym mu tego).