Wymarzona Formuła 1 - Bruno Senna
Brazylijczyk chciałby się ścigać z turbodoładowanym silnikiem V10 napędzanym wodorem
11.12.1112:58
2552wyświetlenia
To był ważny rok dla Bruno Senny, powierzono mu fotel wyścigowy w Renault od połowy sezonu, po tym jak ekipa postawiła na młodość, a nie doświadczenie, zwalniając Nicka Heidfelda. Utrzymanie takiej passy jest teraz dla Senny na czele życzeń świątecznych, jednak co jeszcze lubi? Z pewnością chciałby się ścigać Williamsem FW15 u boku wujka Ayrtona na torze ulicznym w Santa Monica, a później zjeść stek w Sao Paulo...
Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
Ulokowałbym go w Santa Monica w Los Angeles. Tamtejsze wzgórza mają niesamowite zakręty, wymagających dobrych umiejętności za kierownicą.
Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
Wybrałbym mojego wujka Ayrtona i spróbowałbym nauczyć się od niego jak najwięcej. Z zaciekawieniem obserwowałbym, co mógłby zrobić w kwalifikacjach.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
To byłoby turbodoładowanie, ponieważ samochody z nim miały mnóstwo mocy i wymagały pełnej koncentracji, zwłaszcza w kwalifikacjach i mokrych wyścigach.
Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
Chciałbym zobaczyć samochody, które mają tyle mocy, co te w erze silnika V10, ale żeby działały na wodór lub inny rodzaj paliwa, aby nie zanieczyszczały atmosfery.
Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
To byłoby Spa-Francorchamps. To niesamowity tor w każdych warunkach.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
W Lotusie... jestem szczęściarzem, ponieważ ścigam się dla czarno-złotego Lotusa!
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
Eau Rouge przejeżdżane odwrotnie, „eski” na torze Suzuka i Copse z Silverstone, ponieważ są to jedne z najbardziej ekscytujących zakrętów w dzisiejszych czasach.
Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie lata byś wybrał i dlaczego?
Lata osiemdziesiąte, ponieważ nie było ogromnej ilości innowacji, a samochody prowadziły się jak potwory.
Co w obecnych przepisach chciałbyś zmienić i dlaczego?
Chciałbym zmienić przepisy dotyczące testowania, aby zezwalały na więcej testów w trakcie sezonu, by zespoły mogły rozwinąć swoje bolidy, a młodzi kierowcy mieli możliwość poprowadzenia bolidu Formuły 1.
Gdybyś miał wybrać dwóch mistrzów świata Formuły 1 z różnych epok, aby obejrzeć ich ścigających się między sobą, to kto by to był?
Wybrałbym Juana Manuela Fangio i Ayrtona Sennę. Dwaj różni kierowcy, ale absolutni mistrzowie w tym co robili.
Gdybyś był szefem zespołu, kogo z obecnej stawki kierowców F1 wybrałbyś na pierwszego w swojej ekipie?
Chciałbym wybrać Fernando Alonso, jako, że ma doświadczenie w byciu liderem zespołu oraz szybkość, by odnosić zwycięstwa.
Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
Dodałbym Magny-Cours, ponieważ to bardzo szybki i wymagający tor, oraz lubiany przez większość kierowców.
Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
Zaprosiłbym Berniego Ecclestone'a, Jean-Marie Balestre'a, Nelsona Piqueta i Jamesa Hunta.
Masz szansę poprowadzenia dowolnego legendarnego samochodu Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
To byłby Williams z 1993 roku, który miał aktywne zawieszenie.
Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
Fajnie by było dodać kilka symulatorów, abym mógł pojeździć z gośćmi obecnymi bolidami na aktualnych torach.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
Na pewno wróciłbym do Sao Paulo i zamówiłbym dużą porcje churrasco (mięso z grilla) z pao de queijo (serowe bułki) w restauracji Fogo de Chao!
Źródło: formula1.com
KOMENTARZE