Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar

Znana marka wyjaśnia zamieszanie z barwami swoich ekip
13.12.1118:13
Mariusz Karolak/Łukasz Godula
6081wyświetlenia

Zespoły wyścigowe występujące w innych seriach niż Formuła 1 i mające w nazwie określenie 'Lotus' będą wykorzystywać w przyszłym roku tradycyjne czarno-złote malowanie. Ma to upodobnić je wizerunkowo do zespołu startującego w F1.

W czasie walki o prawa do wykorzystania nazwy Lotus w F1, Tony Fernandes używał w swoim zespole tradycyjnych zielono-złotych barw, zaś Grupa Lotus, która wspierała w tym roku Renault, jeździła w czarno-złotych kolorach, które nawiązywały do sponsoringu firmy John Player. Jednak bolidy Grupy Lotus startujące w IndyCar, GP2 i GP3 startowały w malowaniu zielono-złotym.

Sytuacja zmieni się od początku roku 2012. Team Lotus należący do Fernandesa zmieni nazwę na Caterham i utrzyma zielono-złote malowanie w F1. Natomiast zespół Renault przekształci się w Lotusa i będzie stosował czarną i złotą barwę. Dany Bahar, szef operacyjny Grupy Lotus, poinformował, że pozostałe zespoły wyścigowe sponsorowane dotychczas przez jego spółkę również będą teraz używały barwy czarnej i złotej. Wszystkie wspierane przez nas aktywności w wyścigach będą stosowały barwy czarną i złotą, natomiast wszyscy nasi klienci kolory zielony i żółty czy jakikolwiek inny - oświadczył Bahar.

Aktualnie Lotus wspiera zespół ART Grand Prix w GP2 i GP3 oraz sponsorował zespół KV Racing w IndyCar Series. Od przyszłego roku zmieni jednak status ze sponsora na dostawcę silników dla zespołów Bryan Herta Autosport, Dreyer & Reinbold i HVM w tych mistrzostwach. Poza HVM wszystkie te zespoły będą używały barw czarnej i złotej. Natomiast HVM utrzyma kolor zielony, jako dominujący, co jest związane z prośbą głównego sponsora zespołu działającego w przemyśle nuklearnym.

Bahar dodał, że był zadowolony z tego, iż Lotus zwiększył swoje zaangażowanie w amerykańskiej IndyCar, gdzie po sześciu latach ponownie będzie odbywać się rywalizacja producentów silników. W tym roku wszystkie zespoły korzystały z jednostek dostarczanych przez Hondę, od nowego sezonu dostawcami będą też Lotus i Chevrolet.

IndyCar jest inne, to pierwszy raz, kiedy samochód będzie nosił nazwę marki. Dotychczas nikt by nie powiedział, że na przykład Helio Castroneves jeździł dla kogoś tam, bo zawsze był to zespół Penske. Nie chodziło o samochód, ale teraz jest już inaczej, masz silnik i masz samochód, czyli nie jest już tak ważne, jakie to malowanie, jak ważne jest nazewnictwo samochodu, bądź silnika. To mieliśmy w F1 i teraz będzie też w IndyCar. To było zawsze celem, aby nie być tylko sponsorem czy dostawcą naklejek, ale żeby odnosić się do samego bolidu. Zajęło trochę czasu, by to osiągnąć, ale jesteśmy tutaj.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

17
yaper
14.12.2011 05:44
Dlaczego od razu niestety? ART to ekstraklasa w seriach juniorskich. Gravity ma pod swoimi skrzydłami sporo dobrych kierowców, zatem zawsze może któregoś tam wcisnąć żeby nabrał doświadczenia.
krzysiek_aleks
14.12.2011 08:12
Niestety tak ;(
renegade
14.12.2011 07:59
Czyli zostaja z ART Grand Prix w GP2 i GP3?!
SirKamil
13.12.2011 11:28
[quote]I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"[/quote] Powtarzasz się któryś raz. To jakaś fobia?;) Przecież nie ma ten więcej niż o innych zespołach (nie licząc katastroficznych plotek).
akkim
13.12.2011 07:35
@Ralph1537 Ja tak rozumiem tradycję: [quote]W 1954 roku z Lotus Engineering Ltd. utworzono podspółkę, Team Lotus, która miała być zaangażowana w sporty motorowe. W emblemacie, składającym się z brytyjskich kolorów wyścigowych: żółci i zieleni, znalazły się inicjały Chapmana, ACBC (od Anthony Colin Bruce Chapman).[/quote]
Ralph1537
13.12.2011 07:29
to które jest tradycyjne malowanie, bo mowa jest ze zielone i czarne jest tradycyjne, ale tradycyjne moze byc tylko jedno
akkim
13.12.2011 06:29
@Lukas W czasie przerwy Fani się nudzą, to ogólnie znana rzecz, Fani nudzą się, irytują się, i dlatego zmiany Chcą mieć ;) melodia znana z teamu KabStPan. P.S. Przyjdzie czas to moment i są nowe loga, Renia to ma robotę - Fan Klub przebudować.
Vinc
13.12.2011 06:22
No Kubica za dwa tygodnie rozstaje się z tą farsą i nie będzie już zbyt wielu fascynujących informacji o tym zespole. Już czekam na podobne pierdoły z życia Ferrari :)
Ranguren
13.12.2011 06:05
Praktycznie wtedy to było Renault
Lukas
13.12.2011 05:57
Zmienimy jak pojawi się nowe :) rentonB - dlaczego przez rok nie zwróciłeś nam na to uwagi? Bo faktycznie jest stare logo na stronce teamu...
rentonB
13.12.2011 05:47
Tylko ze wy uzywacie loga Renault F1 Team, maly szczegol ale irytujacy
archibaldi
13.12.2011 05:46
Oczywiście zielony kojarzy się z energią nuklearną ;)
Lukas
13.12.2011 05:44
Nie przesadzajcie, do nowego sezonu jeszcze daleko :) Skoro główna strona LRGP nie zmieniła jeszcze barw, to nie chcemy się wychylać przed szereg.
Ranguren
13.12.2011 05:43
i Przy Caterchamie i Marusii dać puste Bo loga będą nowe
Falarek
13.12.2011 05:38
I nie wyróżniać już Lotus-Renault ilością newsów w końcu to już nie jest "zespół Kubicy"
oklasky
13.12.2011 05:36
Też moglibyście zmienić ikonkę Renault na Lotusa, Renault jako Renault już dawno nie jest zespołem F1.
Ranguren
13.12.2011 05:32
Nawet nie wiedziałem że lotus skonstruował silniki Myślałem że dali nazwę na silnikach jako sponsor