Ricciardo i Vergne kierowcami Toro Rosso w sezonie 2012

Zastąpią oni Sebastiena Buemiego i Jaime Alguersuariego.
14.12.1117:53
Nataniel Piórkowski
8545wyświetlenia

Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne będą kierowcami wyścigowymi Toro Rosso w sezonie 2012.

Wiadomość ta oznacza, że we włoskiej stajni nie znajdzie miejsca żaden z kierowców dotychczasowego składu: Jaime Alguersuari i Sebastien Buemi. Toro Rosso potwierdziło, że decyzja ta została podjęta po konsultacjach z Red Bullem. Po raz pierwszy od 2006 roku dojdzie do sytuacji, kiedy w zespole pojawią się dwaj młodzi debiutanci.

Cieszę się, że udało się nam podjąć decyzję w sprawie naszych kierowców na przyszły rok w tak szybkim tempie. Oznacza to, że wszyscy możemy w pełni skupić się na 2012, nie przejmując się innymi sprawami. W ciągu ostatnich lat zarówno Daniel jak i Jean-Eric udowodnili swą wartość i oczekujemy od nich, że w przyszłym sezonie znacząco przyczynią się do zwiększenia osiągów zespołu w przyszłym sezonie. Daniel ma na swoim koncie korzyść w postaci wielu startów w Grand Prix, podczas gdy Jean-Eric udowodnił, że w bardzo szybkim tempie był w stanie przystosować się do wymogów, jakie niesie za sobą jazda bolidem Formuły 1. Poprzez pracę z zespołem i inżynierami, obaj powinni osiągnąć swą pełną prędkość w kilka miesięcy od rozpoczęcia zimowych testów - powiedział szef Toro Rosso, Franz Tost.

Austriak podziękował także obecnemu składowi kierowców, który reprezentował barwy zespołu od 2009 roku. Muszę także podziękować Sebastienowi Buemiemu i Jaime Alguersuariemu za ich ciężką pracę w ostatnich trzech sezonach. Obaj mają za sobą kilka świetnych występów, które pomogły zespołowi postawić krok naprzód i rozwijać się. Życzymy im w przyszłości wszystkiego, co najlepsze. Trzeba jednak pamiętać, że gdy w 2005 roku zakładano Scuderię Toro Rosso, jej zamysłem było otwarcie drzwi i danie pierwszych doświadczeń z Formułą 1 młodym kierowcom z juniorskiego programu Red Bulla. Dlatego też częścią kultury zespołu jest zmienianie składu kierowców od czasu do czasu, aby osiągnąć to założenie.

Ricciardo zadebiutował w Grand Prix podczas tegorocznej brytyjskiej rundy mistrzostw świata w zespole HRT, osiągając często lepsze rezultaty od swego bardziej doświadczonego partnera - Vitantonio Liuzziego. Jest to dla mnie naprawdę wielka szansa i chciałem tego, od kiedy zacząłem jeździć dla Toro Rosso w piątkowych treningach pierwszej połowy sezonu. Szczerze mówiąc ciągle podskakuję z radości na myśl o tej informacji. W drugiej połowie sezonu nauczyłem się bardzo wiele od ludzi, z którymi pracowałem przez jedenaście rund Grand Prix i chcę im teraz gorąco podziękować za tę możliwość. Muszą powiedzieć, że dołączenie do Toro Rosso był od dawna moim prawdziwym celem, więc dziękuję Red Bullowi za danie mi tej niesamowitej szansy i wprost nie mogę się już doczekać rozpoczęcia przedsezonowych testów - powiedział kierowca z Perth.

Vergne będzie trzecim Francuzem - obok Romaina Grosjeana z Lotusa i Charlesa Pica z Marussi, który w przyszłym roku będzie brał udział w wyścigach Formuły 1. Przede wszystkim muszę podziękować Red Bullowi za jego dotychczasowe wsparcie i wiarę, że jestem gotowy podjąć ostateczne wyzwanie ścigania się w F1. W tym roku Święta przyszły dla mnie nieco wczesniej! Po kilku występach w piątkowych treningach i testach w Abu Zabi czułem, że jestem gotowy do podjęcia tej posady, nawet jeśli wiem, że między testami a realnym wyścigiem jest duża różnica. Bardzo podobała mi się praca z chłopakami z Toro Rosso i nie mogę się doczekać, aby stać się prawdziwą częścią tego zespołu.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

113
Kamikadze2000
17.12.2011 11:20
@IceMan11 - oceniam ich proporcjonalnie do możliwości bolidów. Napisałem, że Mark jest przed Massą, ale nieznacznie. Miejmy nadzieje, iż w przyszłym roku będzie lepiej się spisywał. :)
Masio
16.12.2011 02:40
Spodziewałem się duetu ALG-VER. Szkoda mi Hiszpana i Buemiego z resztą też, no ale cóż, takie jest życie. :( Już myślałem, że Jaime będzie miał kolejny lepszy sezon.
IceMan11
16.12.2011 12:58
@Kamikadze2000 Mark jeździ zdecydowanie lepiej od Massy. Ferrari nadal trzyma Felipe (po co?), więc czemu RBR nie miałoby trzymać Marka? Przecież jeździ naprawdę dobrze w wyścigu i czasami potrafi pojechać b.dobrze w kwalifikacjach np. Brazylia, Turcja (wymarzone ustawienie dla RBR), czy też Niemcy, Wlk. Brytania oraz Hiszpania gdzie stawał na PP. Massa jeździ słabo w wyścigu jak również w kwalifikacjach i mocno odstaje. Zdecydowanie mocniej od Marka.
Kamikadze2000
16.12.2011 07:13
Teraz na chłodno - podzielam zdanie @Kojag oraz @IceMan11 i dodam - RB w pewnym stopniu marnuje talenty! Nie wiem, co oni oczekują. Zarówno Buemi, jak i Alguersuari byliby lepsi od Webbera, który w tym sezonie był fatalny. Chcą, aby stawali na podium w takim chłamie!? Toż to głupie! Ostatnio ALG udzielił wywiadu, w którym stwierdził, iż otrzyma posadę w RBR, jeżeli "tylko" wygra wyścig". Ale jak wiadomo to "tylko" jest właściwie niemożliwe w normalnych warunkach! Jednym słowem RBR nie da posady ani temu, ani temu - tak to wywnioskowałem, ale nie spodziewałem się, że wywalą obu! Cóż, VER oraz RIC są bardzo dobrzy. Osobiście liczyłem na inne rozwiązanie - utrzymanie składu STR i wsadzenie w miejsce Trullego (nie oszukujmy się - Jarno się wypalił i pora wreszcie zakończyć ten cyrk) Ricciardo. Z kolei Vergne na posadę piątkowego, bowiem w tym roku w FR3.5 nie zrobił wszystkiego, aby zgarnąć majstra. Był nierówny i popełniał błędy, niczym Australijczyk w 2010 roku. No fakt jest faktem - szkoda, bo zarówno Buemi, jak i Alguersuari są na prawdę dobrymi kierowcami! I aż śmieszy mnie decyzja o pozostawienie Webbera. Lubię gościa, ale po spartolonym przez niego sezonie 2010, w 2011 był na prawdę kiepski. I proszę mi tu nie pisać o faworyzowaniu Sebastiana - zespołowi zależy na tytule mistrza konstruktorów i nie robiliby takich głupstw. Owszem, to ich kierowca-wychowanek, ale bez przesady, aby mieli go tak mocno faworyzować. Na pewno ma lepszą pozycję w zespole, ale wynika to przede wszystkim z tego, iż jest dużo lepszy od Marka!
IceMan11
15.12.2011 08:43
@Adam2iak Tak, ale w 2007 w Japonii i Chinach to STR raczej nie było za mocne, a mimo to Vettel odpowiednio walczył o podium i zdobył P4 i to na mokrych torach. Podobnie było we Włoszech 2008 czy też w Brazylii tego samego roku w walce z Hamiltonem. Tylko na deszczu pokazał swe umiejętności, ponieważ na sucho nie było na to szans. I jakby nie patrzeć Seba wszedł w połowie sezonu 2007, a w końcówce już pokazał światu swą wartość podczas gdy Jaime i Sebastien jeździli powiedzmy 3 sezony i żadnego błysku z ich strony nie było. @Adam2iak Poza tym wydaję mi się, że to Sebastian Vettel podniósł poprzeczkę jeżeli chodzi o wymagania. Teraz każdy junior będzie musiał mieć co najmniej podobne wyniki, a to nie będzie łatwe. Skoro wtedy się dało to Helmut wychodzi z założenia, że teraz też się da, tylko kierowca musi być odpowiednio utalentowany :)
Adam2iak
15.12.2011 07:25
@IceMan11 Tyle, że w 2008 Toro Rosso miało lepszy bolid niż ma obecnie. Dr Helmut ma zbyt wygórowane oczekiwania. Wydawało mu się, że kierowcy STR powalczą choćby o podium, ale bolid nijak na to nie pozwalał. To tak jakby powiedzieć, że MSC to "cienias" bo też nie stał na podium, a bolid miał dużo lepszy. Nie wiadomo, jak ALG i BUE spisywaliby się w bolidzie A.D. 2008
IceMan11
15.12.2011 07:22
@Kojag Zdaniem szefostwa Jaime pokazał pełen potencjał i na podstawie wielu rzeczy stwierdzili, że ten młody kierowca już za bardzo się nie podciągnie. Innego wyjścia nie widzę :)
Kojag
15.12.2011 06:58
@IceMan11 Ok, ja to wszystko rozumiem, dostali szanse - zmarnowali je, ale wydaje mi się, że Jaime nie pokazał jeszcze pełni swojego potecjału i byłoby źle, gdyby już więcej od nikogo nie dostał szansy w F1.
IceMan11
15.12.2011 06:05
@Kojag Tost powiedział jasno i wyraźnie. 2 sezony to czas, w którym kierowca pokazuje ile potrafi. Ci kierowcy mieli odpowiednio 3 i 2.5 sezonu za sobą w ekipie STR. Na dobrą sprawę Jaime nie potrafił się kilkukrotnie dostać do Q2, więc gdzie ten talent? Z kolei Buemi był nieco gorszy w wyścigu niż kwalifikacjach. I nie porównujmy ich do Sebastiana Vettela bo ten przebił się do RBR i zdobył 2x WTC mając za sobą świetne wystepy w kwalifikacjach i wyścigach jeszcze za czasów Toro Rosso. Natomiast dwójka byłych kierowców wyleciała na zbity pysk zanim zaczeła myśleć o RBR. Ba, oni cały czas nie byli pewni swoich miejsc w STR. Ja wiem, że ludzie lubią gdybać, ale fakty są niepodważalne. Na dobrą sprawę deszczowych wyścigów troszkę było, więc możliwości pokazania swojego talentu w słabszym bolidzie było sporo. Bo nie mówię, aby jeździli jakoś rewelacyjnie na suchej nawierzchnii, bo wiadomo, że nie mieli szans z racji bolidu.
Kojag
15.12.2011 05:50
@IceMan11 Ale nie wydaje Ci się dziwne, że młodego ALG zastępują starszym o rok Ricciardo? Według mnie, Jamie z tym doświadczeniem które zdobył i patrząc na to, że systematycznie się rozwijał, miałby szanse na tytuł za dwa lata, gdyby dostał taki bolid jak Vettel. A branie Ricciardo to krok wstecz, znów będą musieli iść tą samą drogą, którą szli. Wątpię, aby mieli wśród kierowców swojego programu 'drugiego Vettela', ale bolidem, jakim dysponuje RBR, mistrzostwo mógłby zdobyć każdy dobry kierowca. Z drugiej strony: W Buemim mistrza nie widzę, ale Algersuari to dla mnie ciągle niewiadoma - nikt nie wie, jak może rozwinąć się chłopak z tekim doświadczeniem, ale być może ciągle brakuje mu jednej rzeczy - umiejętności wygrywania na najwyższym poziomie. Może Jamie powinien porzucić F1 na rok i pójść do GP2, żeby przypomieć sobie, jak wygrywać? Chyba, że chłopak rzuci F1 i będzie DJ'em...
NEO86
15.12.2011 05:20
Decyzja zaskakująca. Szkoda mi Buemiego i Alguersuariego. Mam nadzieję że Vergne objedzie Ricciardo
Ranguren
15.12.2011 03:33
kierowcy muszą szukać sponsorów tak powinni działać Daniel i Jean jak się nie uda W Torro Rosso i mają się lepiej wchodzą do Formuły 1 na długi czas nawet bez większego sukcesu w seriach juniorskich jak mieli Jaime i Sebastian I jak Jaime znalazł sponsora to się utrzyma albo wróci szybko i ma talent jest bardzo młody a już ma dużo wyścigów a taki Robert Wickens z Kanady będzie biedował a wlecieć to z każdego zespołu można
IceMan11
15.12.2011 03:24
@Kojag Ci, którzy pisali, że kierowcy z programu juniorskiego RB mają lepiej teraz moga przejrzeć na oczy. Oni inwestują w kierowców to fakt, pomagają im - to też niezaprzeczalny fakt, ale wymagania stawiane tym młodym kierowcom są masakrycznie duże. Oni mają być przyszłymi mistrzami świata. Zdaniem szefów ALG i BUE takowymi nie byli, więc OUT. Taka jest po prostu kolej rzeczy.
Kojag
15.12.2011 03:16
Dla mnie to trochę dziwne. Najpierw wspirają BUE i ALG, dają im szanse na rozwój, ale po co? Po to, żeby ich teraz odstawić i zastąpić innymi. A co będzie za dwa lata, albo za rok? Znów odstawią kierowców i zastąpią ich kolejnymi młodymi?
Ranguren
15.12.2011 11:08
Jak CEPSA wspiera to ma szanse zostać e tam Katinka fajnie pisze Choć pewnie zagaduliła by mnie jednym them na śmierć czekam i czekam teraz na hindusów
Adakar
15.12.2011 11:06
@Kamikadze2000 chill out niga ;-) kurz już opadł po wczorajszej bombce
Kamikadze2000
15.12.2011 09:13
WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????/
Adakar
15.12.2011 09:09
[quote]@katinka Cos obawiam sie, ze temu chlopakowi bedzie trudno znalezc miejsce w F1 na 2012, bo przeciez jak tu ktos napisal nie jest On juz chyba w tym programie juniorskim Red Bulla, a zostaly miejsca w takich zespolach jak no moze Caterham czy np. HRT i moze ta Marussia, czyli te 2 zespoly, ktore potrzebuja kasy, a nie wiem jak tam u Jaime teraz z tym i czy oprocz RBR mial sponsorow?[/quote] Nie dało się już dłuższego zdania na jednym wydechu napisać ? Mnie na maksa dziwi wywalenie Jamie, patrząc na kontrakt z CEPSĄ ... jest kilka możliwości: -CEPSA nie brała w ogóle pod uwagę Jamiego jako jednego z powodów wspierania STR -Kontrakt był tylko na tych kilka ostatnich GP sezonu -CEPSA nie była w stanie przebić argumentów Helmuta Marko i ciśnięcia na dwóch NOWYCH młodych kierowców ze swojego programu. CEPSA nadal będzie wspierać Jamie i być może wyląduje w Caterhamie lub HRT, już bez wsparcia RBR
katinka
15.12.2011 07:38
Ranguren, no wlasnie Hiszpan byl waleczny i tez mam nadzieje, ze Jaime zostanie w F1, ale czy HRT jest szczytem jego marzen, to nie wiem, chyba celowal w RBR. Niby lepszy wrobel w garsci niz papuga na dachu, ale jesli ktos marzyl o kolorowej papudze, to chyba nie zadowoli sie zwyklym wroblem :) Cos obawiam sie, ze temu chlopakowi bedzie trudno znalezc miejsce w F1 na 2012, bo przeciez jak tu ktos napisal nie jest On juz chyba w tym programie juniorskim Red Bulla, a zostaly miejsca w takich zespolach jak no moze Caterham czy np. HRT i moze ta Marussia, czyli te 2 zespoly, ktore potrzebuja kasy, a nie wiem jak tam u Jaime teraz z tym i czy oprocz RBR mial innych sponsorow? Szkoda, ze Hiszpan dopiero teraz nie wszedl do F1, 21 lat to tak chyba akurat i mialby moze troche wiecej doswiadczenia z WSbR, bo nawet calego sezonu wtedy nie przejezdzil i zaraz wskoczyl do STR.
rno2
15.12.2011 07:05
Red Bull szuka kolejnego mistrza, żeby partnerował Vettelowi, a tymczasem w Red Bullu jeździ mocno mocno średni Webber... Moim zdaniem zarówno ALG jak i BUE lepiej by się spisali od Webbera w Red Bullu, nawet jeśli żaden z nich nie jest ,,mistrzem" z Toro Rosso...
nicker007
15.12.2011 06:12
No tak, czyli mamy kolejnych młodych kierowców. Szkoda mi jednak Jaime, bo chłopak starał się jak mógł i tak to nic nie dało..... Może w HRT ?
Ranguren
15.12.2011 12:21
Katinka mi też żal di grasiego mam nadzieje że Jaime ma szanse na HRT w końcu HRT chce kierowcy dużo płacącego żeby pozbyć się Liuzziego I nawet znalazło Holendra Jaime mógłby chyba tylko za De la rose ale ten też ma 2 letni kontrakt Jaime mi się podobał walczak niezły ktoś tu pisał że daniel i vegre będą jeżdzć Torro roso Niezłe miał wyczucie
Adakar
14.12.2011 10:52
@+AS+ a może to VanilaIce ?
+AS+
14.12.2011 10:48
@IceMan11 A ice mana to on chyba zna :D
IceMan11
14.12.2011 10:22
@ICEman Tak jak pozostałych 23 kierowców. Żadna nowość...
ICEman
14.12.2011 10:11
Jean-Eric Vergne - Nie znam człowieka :?
Tomos
14.12.2011 10:03
Ciekawe czy Buemiego i Algersuariego "wykolegowali" jak kiedyś Liuzziego i Kliena(koniec wsparcia Czerwonego Byka i żegnajcie)? A może znajdą im miejsce w Williamsie czy HRT? Idąc za ich filozofią, Ricciardo i Vergne już mogą się obawiać się redbulowskiej młodzieży z kartingu;)
lolek99
14.12.2011 08:52
[quote="DJ Malina"]Cytat Loxley : Mam tylko nadzieję że Vergne objedzie przecenianego Ricciardo. Ja też!! 2011 - brak Francuzów jako etatowych 2012 - trzech Francuzów i być może czwarty jako tester xD[/quote] I mogą mieć wyścig.
Maurycy
14.12.2011 08:41
A-nie-mówiłem. Fajne zagranie, czekam z niecierpliwością na ich postawę ;)
jpslotus72
14.12.2011 08:35
@akkim Może wynik Romka także stąd się bierze, że Kimi w sobotę miał crash na skuterze - nie warto w zabawie aż tak ryzykować by mogły ucierpieć "paluszek" lub "głowa"...
mateo36wrx
14.12.2011 08:14
Pozdrawiam wszystkich kolegow. Troszke mnie nie bylo. Mam nadzieje ze chlopaki z Toro rosso znajda prace:) Szkoda mi Algersuariego, wychodzil z siebie zeby pokazac ile jest wart.
akkim
14.12.2011 08:14
@jpslotus72 Zupełnie na luzie wrzuciłem ten temat, Loeb już nie kierowca - to już jest emblemat, po prostu spodobał mi się Vergne walczący, a Grożka objeżdżali - przecież nie niechcący. To nie wykładnia oczywiście, nie ma to znaczenia, na Formułę 1 zero przełożenia, ale walka chłopaka utkwiła w mym oku, a Roman, król kamer, jazda bez uroku.
Adam1970
14.12.2011 08:13
Genialne posunięcie szkółki Didiego. Nie wpadłbym na to. Szukają drugiego Vettella. Bez skrupułów.
Simi
14.12.2011 08:11
Di Grassi to niesamowicie zmarnowany talent. Trafił do niewłaściwego zespołu. Virgin nie jest odpowiedni dla... kierowców! Myślę, że Lucas ma talent i gdyby np. zadebiutował w 2010 zamiast Pietrowa, jego kariera wyglądałaby zupełnie inaczej. Teraz jedyną drogą dla niego jest pójście w kierunku GT...
jpslotus72
14.12.2011 07:59
@akkim Gdyby Paryż miał nam podać wartość Loeba, to półkę z trofeów oczyścić mu trzeba... To trochę przesada - oceniać talenty, po tym jak w gokartach przechodzą zakręty. (Di Resta do dzisiaj wywiadów udziela jak niegdyś w "przedszkolu" pokonał Vettela...) Czy już do Formuły chłopaki dorosły - pokaże najbliższa - i kolejne wiosny... PS Czym innym w kartingu mistrzowskie są serie - czym innym "zabawa chłopaków na przerwie"...
katinka
14.12.2011 07:55
@IceMan11 No mi akurat di Grassiego tez szkoda, pamietam jak w GP2 sie scigal i swietnie w Macau z Kubica tez, ma talent chlopak, a potem pojezdzil w tym Virgin i teraz juz malo kto o nim pamieta, nie mial szczescia do F1. Ja nie mowie tez, ze ten juniorski program RBR jest zly, czy cos, chociaz polityka RBR nie bardzo mi sie podoba, ale jak widac po tytulach tego zespolu, taka jest skuteczna i w sumie w pewnym sensie za to RBR podziwiam. Wiem, ze ktos musi przegrac, aby wygrac mogl ktos, ale naprawde szkoda Jaime, mogli mu dac jeszcze szanse, bo to mlody chlopak i caly czas sie jeszcze uczy, a teraz nie wiadomo, czy zostanie w F1. Moze masz racje, mial prawie 3 lata i nie blysnal niczym specjalnym tak jak tamci co wymieniles i moze nie ma tyle talentu co Oni, ale ja tam widze, ze sie rozwija jako kierowca, lepiej jezdzi i nie popelnia juz tylu bledow, a obecny bolid STR wydaje mi sie, nie jest tak dobry jak ten ktory mial Seba Vettel, no ale moze sie myle juz nie pierwszy raz ;)
Metalpablo
14.12.2011 07:38
Simi=> Zdaje sobie sprawe z różnych podejśc zespołów. Toro Rosso jest stworzone do weryfikowania kierowców... Sprawdzają pokolei driver'a. Tylko, żeby dostać drugą szanse, która raczej już by się wiązała z etatem w Red Bullu trzeba być nadzwyczaj dobrym i od początku prezentować wysokie osiągi oraz nie wykonywać rzadnych kroków do tyłu w rozwoju. Jak narazie to tylko Vettel spęłnił te oczekiwania. Brutalne jest takie sprawdzanie. A Jaime...2,5 roku w F1 i 21 lat. Mogli go zostawić, chodźby na rok. Według mnie duży błąd popełnili. IceMan11=> Brendon nie był pierwszy w generalce WSbR i pewnie dlatego:). Troszkę ironizuje, ale chodziło według mnie o zbyt słabe wyniki. W tym wypadku największy niesmak tkwiłw tym kiedy oni zerwali tą współprace i jak. Bo to było z dnia na dzień w połowie sezonu. Chłopak stracił i posade kierowcy testowego w F1 , ale także posadę w Tech1 chyba w WSbR.
IceMan11
14.12.2011 07:13
@katinka Przez Marko? Ja jego politykę popieram w 100%. Bardziej to ja żałuję takiego di Grassiego niż kierowców, którzy mieli 3 sezony na pokazanie swoich możliwości i zdaniem szefów tego nie zrobili. My akurat nie wiemy nic. Widzimy tylko głupie wyniki. Ja uważam, że młodzi, utalentowani kierowcy zawsze czymś potrafią w trakcie sezonu błysnąć. Tak było z LH, RK, SV. W przypadku dwóch byłych kierowców STR tego nie zauważyłem.
katinka
14.12.2011 07:07
Simi, mam podobnie. Trzymam mocno kciuki za Ricciardo i jego przejscie do RBR, jak juz jest w STR, to mam nadzieje na wiele fajnych wyscigow w jego wykonaniu. No i tez bardzo zaluje Jaime i Buemiego, a zwlaszcza Jaime, bo tak naprawde dobrze ostatnio jezdzil. Przeciez On jest mlodszy od Vettela i za pewne jeszcze nie pokazal wszystkiego, powinien miec szanse na dalsza jazde w F1 i dalszy rozwoj. Niby takie juniorskie programy to dobra rzecz, wyszukuja talenty, ale z drugiej strony chyba nie zawsze, bo jakis przegrany musi byc jak w zyciu :( A teraz zostalo Jaime pewno HRT lub nic, bo na Williamsa raczej nie licze, no i zreszta fajnie by bylo, aby u Sir Franka Sutil jezdzil. Przez tego Marko i ich "kulture zespolu" wszystko sie teraz skomplikowalo, tylu jeszcze fajnych kierowcow pozostalo, a miejsc tak malo...
IceMan11
14.12.2011 07:06
@Metalpablo Nooo Hartley'a nieźle potraktowali. Co było powodem? RB stwierdził, że Brendon do niczego im się nie przyda?
Simi
14.12.2011 07:03
Metalpablo [quote]Generalnie jestem zwolennikiem, żeby w zespole jeden kierowca miał doświadczenie, a z drugim fotelem to już można by eksperymentować.[/quote] To jest sensowny sposób, ale pamiętaj, że nie działa w przypadku Toro Rosso. Oni szkolą młodych i ani im się śni wziąć kierowcę podsiwiałego, doświadczonego ;) Toro Rosso=młodość i... małe szanse na przetrwanie. Taka jest prawda.
IceMan11
14.12.2011 07:02
@akkim Nooo z drugiej strony tak można było to odebrać. W końcu Romain miał być tym, dla którego mieliby przywrócić wyścig we Francji, ale teraz jest już kolejny Francuz (bankowo, że będzie GP Grancji). Z drugiej jednak strony nie widzę sensu trzymania sprawdzonego Pietrowa, który szybkością nie błyszczał, czy też Brunona, który jeśli był szybszy od Rosjanina to niewiele. Romek ma lepsze CV, a po czym jak nie po CV brać do siebie kierowców. Noo i Eric chwalił go po treningach w tym roku. Z pewnością 1-szy sezon nam nic nie powie. Przynajmniej nie za dużo. Pamiętajmy co mówił Heidfeld o Sebie - był wolniejszy od niego o 0.5s, a teraz myślę, że rolę się odwróciły i to znacznie bardziej :)
Metalpablo
14.12.2011 06:59
Tak, tak częścią kultury tego zespołu jest też wywalanie kierowców, którzy według mnie cieniasami nie byli. Dla mnie szok, że obojga wywalają.... no tego się nie spodziewałem!!!! Generalnie jestem zwolennikiem, żeby w zespole jeden kierowca miał doświadczenie, a z drugim fotelem to już można by eksperymentować. Nie rozumiem kompletnie czemu Jaime wywalili. Chłopak 21 lat, którego wsadzili do bolidu wtrakcie sezonu z zerowych przygotowaniem. Ja u niego widziałem rozwój. Początkowo słabo jeździł, ale jego forma stale wzrastała. Jeszcze by trochę pojeździł i mogliby go do Red Bulla przenieść. Buemi miał gorszy sezon i może trochę jego rozwój się przyhamował. No i wymianę tego kierowcy jestem jeszcze w stanie zrozumieć. Ale dwóch naraz... Odrazu mi się przypomina jak wywalili z dnia na dzień Brendona Hartley'a z programu juniorskiego. Aj;/...
IceMan11
14.12.2011 06:55
@Simi Ja akurat większym respectem darze Erica, ale nie liczę ani na jednego, ani na drugiego. "Kto 1-szy ten lepszy" jak to się dawniej mawiało ;)
akkim
14.12.2011 06:50
@IceMan11 Ja akurat nie bardzo i ten ruch Grożkowy, wygląda mi bardziej na marketingowy, wiem, że mistrz niższej serii i dojrzał już trochę, zobaczymy w przyszłym roku - Ty, czy ja radochę, Będziesz miał ;)
Simi
14.12.2011 06:44
Huhuhu... to się podziało. Z jednej strony się cieszę, z drugiej nie. Cieszę się za względu na to, że kibicuję Danielowi i trzymam kciuki za to, aby zlał Vergne'a, ale druga strona medalu to smutek za Buemim i Jaime. Szkoda mi ich trochę... Święta się zbliżają, a tu taka nieprzyjemna wiadomość. Szczerze, boję się, że w F1 już nie pojadą... ;(
IceMan11
14.12.2011 06:44
@akkim Oj, ja akurat cenię Grożka. Chciałem aby podpisał kontrakt z Lotusem. Mam nadzieję, że pokaże się z dobrej strony.
akkim
14.12.2011 06:42
@IceMan11 Tak, Roman się wystroił w czarnego Lotusa, a dupsko mu zlali - choć to mnie nie rusza, ja go tak jak Eric nie cenię wysoko, lecz cóż, tak być miało - sprawdzimy go - spoko ;)
Saruto
14.12.2011 06:40
[quote="Wolek"]Mówisz, że Jaime jest przeciętniakiem i nie pokazał się z pozytywnej strony w Toro Rosso, szczególnie w tym sezonie? Chyba cię zmysły opuściły...[/quote] Był przeciętny, więc wyleciał ;) Oni szukają mistrza.
konradosf1
14.12.2011 06:39
no tak mi oczy na wierzch wylazły, że musiałem je po podłodze zbierać. Jestem w totalnym szoku, chyba nikt się nie spodziewał takiej decyzji. Ciekawe co teraz z Buemim i Algersuarim
IceMan11
14.12.2011 06:31
@MairJ23 Dobrze by było. Weszli na szczyt bo mieli plan rozwoju, który powolutku realizowali i nadal to robią co się chwali. Przecież mogliby iść na łatwizne i zatrudnić czołowych kierowców. Tak jednak nie robią czym pokazują, że nie bez powodu znajdują się na czele. Pokonali konkurencje pod każdym względem. @akkim Oj taaak. W Paryżu potwierdził tylko, że jest kierowcą bardzo utalentowanym. @akkim Podczas transmisji tak mi się zdawało, że Francuzi bardziej patrzą na Grożka, a tutaj Vergne zaprezentował się znacznie lepiej. 1-sze zwycięstwo Julesa było szczęśliwe przez błąd Erica, który uderzył lekko w bande. Powinien mieć na koncie zwycięstwo w sobote i niedziele. No cóż :)
Adam2iak
14.12.2011 06:30
@schuey No taa, przecież ALG i BUE powinni wygrać po kilka wyścigów, bo mieli superszybki i NIEZAWODNY bolid. Co z tego, że byli ÓSMĄ SIŁĄ w stawce...
Ranguren
14.12.2011 06:29
a to temu że będzie po końcu świata nie będą istnieć te zespoły :)
akkim
14.12.2011 06:27
@IceMan11 Ja zaliczam Vergne do młodzieńców wyżu, bardzo mi się spodobał w ten wekeend w Paryżu.
schuey
14.12.2011 06:26
a poza tym nie ma co naduzywac F1UFO tematu. Weeber i tak poleci z RBR po 2012...niewazne kto bedzie jezdzil w STR jezeli w ogole te zespoly beda nadal istniec haha
MairJ23
14.12.2011 06:26
i bardzo dobrze - koniec meczenia tych samych kotletow przez 3 lata... potrzeba byla zmiana i jest zmiana - bardzo odwazny ruch STR po rozmowach z RBR... podoba mi sie ta cala maszyna jaka tworzy RedBull.... mysle ze jak McLAren czy Ferrari nie beda sie lepiej starac... to zostana z tylu na dlugie lata. Jak widac Redbull ma strategie daleko siegajaca poza ramy F1.... i dlatego wroze im dominacje na kilka nastepnych lat.
IceMan11
14.12.2011 06:23
@jpslotus72 Myślę, że Jaime i Sebastien byli długo nie dlatego, że ich sprawdzali, tylko dlatego, że nie było nikogo kto mógłby zająć ich miejsce. W tym roku usłyszeliśmy plotki o dwóch talentach RB, którzy mogą ich zastąpić i tak też się stało. Co do błyśnięcia w 1-szym roku startów. Oczywiście łatwe to nie jest, ale jak najbardziej możliwe i coś mi się zdaje (intuicja), że Verge naprawdę zabłyśnie. O Danielu się nie wypowiadam bo ten już pół zezonu przejeździł, więc dla niego to nie będzie 1-szy rok.
FelipeF1.
14.12.2011 06:21
Szkoda mi Jaime :(
schuey
14.12.2011 06:19
@Wolek no blysnal...wydal plyte..zostal DJem no wypas kariera..niech lepiej cisnie do dyskoteki
Wolek
14.12.2011 06:17
[quote="Saruto"]I bardzo dobrze :) Nie zachwycali, a tylko takich szukają w Red Bullu, przeciętni się dla nich nie liczą.[/quote] Mówisz, że Jaime jest przeciętniakiem i nie pokazał się z pozytywnej strony w Toro Rosso, szczególnie w tym sezonie? Chyba cię zmysły opuściły...
jpslotus72
14.12.2011 06:15
To może być dobra wiadomość dla Webbera. Któryś z debiutantów musiałby nadzwyczajnie błysnąć (a w pierwszym roku nie jest to łatwe), żeby od 2013 wskoczyć do RBR. Skoro Buemiegi i Alguersuariego sprawdzali tak długo, to jest prawdopodobne, ze nowicjusze będą musieli spędzić w STR ze dwa sezony, żeby myśleć o miejscu obok Vettela... Chociaż - na tym wszystkim może ewentualnie skorzystać Kimi - jeśli pokaże się z dobrej strony po powrocie, to kto wie, może w 2013 RBR otworzy dla niego swoje "podwoje"...
Ranguren
14.12.2011 06:13
schumacher mówił i to wiele razy że będzie jeździł do 35 roku życia bo refleks się potem zmniejsza a jeździł do 37 i potem wrócił
schuey
14.12.2011 06:12
@janko30 do szkoły
janko30
14.12.2011 06:11
Poligon doświadczalny może być tylko poligonem. Szkoda, lepiej jak byli Minardi - choć na końcu, ale mogli o sobie decydować.
ChickOne
14.12.2011 06:04
ALG powiedział ze jeśli nie zostanie z RedBUllem rezygnuje z F1 wiec nie sądze że go zobaczymy w przyszlym sezonie
Saruto
14.12.2011 06:03
I bardzo dobrze :) Nie zachwycali, a tylko takich szukają w Red Bullu, przeciętni się dla nich nie liczą.
mkente
14.12.2011 06:02
@mykowhai Na pewno wypadli z juniorskiego programu Red Bulla, który ma na celu dostarczanie kierowców RBR. Co innego sponsoring Red Bulla - austriacki koncern jest obecny w wielu dziedzinach motorsportu i jeśli Sebastian albo Jaime chcieliby się w jakąś zaangażować, to mogliby powalczyć o kasę od Dietricha. W końcu Kimiego w rajdach sponsorował Red Bull, a przecież Kimi nie ma nic wspólnego z RBR.
Ranguren
14.12.2011 05:58
IceMan11 Charls Pick sobie poradzi Walczył zażarcie w Gp 2
Smola
14.12.2011 05:58
Japa w dół...
mykowhai
14.12.2011 05:53
Czy to oznacza że oprócz posady w STR, stracili również wsparcie od Red Bulla?
robson13
14.12.2011 05:47
http://fail.brm.sk/facepalm/facepalm.jpg
IceMan11
14.12.2011 05:47
@Adakar Za bardzo nie wiem co myśleć o jednym z nich, czyli Charlesie, ale mam czas.
Adakar
14.12.2011 05:42
@sas reakcja do 0:07 - Ricciardo w Toro Rosso reakcja po 0:08 - JEric też w Toro Rosso
Ranguren
14.12.2011 05:41
Tragedii niema tylko że HRT pewnie by zakontraktowało Jaime a nie weterana
Adakar
14.12.2011 05:40
@IceMan11 no i mamy TRZECH Francuzów :-) od tak ... pyk i są.
deflektor
14.12.2011 05:40
Cieszę się, że młodzi chłopcy dostali szansę. Z drugiej strony szkoda Jaime, bo zasługiwał na fotel w 2012.
sas
14.12.2011 05:40
@Mahilda111 a tak zaregował mój kot :) http://www.youtube.com/watch?v=C_S5cXbXe-4&feature=related
Ranguren
14.12.2011 05:40
a potem kogo wcisną do Toro rosso jak jednego przeniosą do Red bulla Nie wiem co prawda jakim Red bull ma kierowców ale nie słychać jakiś znanych nazwisk
adnowseb
14.12.2011 05:37
Spodziewałem się zupełnie innej decyzji, ale niema tego złego, co by na dobre nie wyszło. Powiew świeżości! edit:Pietrow w kłopotach.
IceMan11
14.12.2011 05:36
Jest. o to właśnie chodzi. W ogóle nie liczyłem, że JE Vergne znajdzie miejsce w stawce F1 na sezon 2012, ale nigdy nie mów nigdy. On ma wielki talent i to zdecydowanie świetny ruch. Na przeciwko niego stanie Daniel Ricciardo z nieco większym doświadczeniem w F1, ale... To będzie świetny pojedynek. Dwóch młodych, świetnych kierowców, którzy mają naprawdę wielkie szanse dostać się do RBR na miejsce Marka Webbera. Jeden z nich będzie jeździł u boku Sebastiana Vettela bądź też zajmie jego miejsce (różnie bywa w tym świecie - świecie F1) dlatego już ślinie się myśląc o sezonie 2012!!!
yaper
14.12.2011 05:36
Alguersuari jeszcze może się załapie do HRT, ale to dla niego marna pociecha, bo za swoją solidną jazdę powinien awansować w górę hierarchii zespołów, a nie na samo dno. Buemi definitywnie poza wyścigami w 2012. Nie przekreślam jego kariery definitywnie, bo nie jest to podstarzałe beztalencie i może jeszcze gdzieś zakotwiczy, na początku jako rezerwowy (Caterham?).
Sgt Pepper
14.12.2011 05:33
Uuuu, a Pietrow ? Przecież "negocjował"...
Ranguren
14.12.2011 05:32
Bo wszędzie pisało że obaj zostaną i jak tu wierzyć mediom Hrt niepotrzebnie kontraktowało weterana miało by teraz młodego i zdolnego kierowce z Hiszpani
katinka
14.12.2011 05:31
Niemozliwe, a co z Jaime i Buemim??? Pewno dla nich samych to tez jakis szok. Alez szkoda bardzo, w sumie tyle lat zmarnowanych w tym STR, a tak sie chlopaki starali, no i ta presja non stop, juz nigdy nie kupie Red Bulla. Oby Jaime znalazl sobie miejsce w jakims zespole na 2012, zasluguje na jazde w F1. Szkoda, ze F1 taka bez sentymentow, widocznie w RBR stwierdzili, ze zaden z nich nie bedzie drugim Vettelem, to mam nadzieje, ze moze zostanie nim Ricciardo... No i kto wie, czy to nie szansa dla Caterhama znalezc sie przed Toro Rosso w przyszlym sezonie, z tego to bym sie ucieszyla.
sas
14.12.2011 05:27
...szok...
yaper
14.12.2011 05:23
Ale bomba! Ostatnio wiele mówiło się o utrzymaniu obecnego składu, a tu taka niespodzianka. Trochę mi szkoda Alguersuariego, bo chciałem zobaczyć jak sobie poradzi z jednym z dwójki Ricciardo/Vergne.
mkente
14.12.2011 05:21
Lekkie zaskoczenie, ale do dłuższym zastanowieniu można dojść do wniosku, że nie głupia ta decycja. Obaj mieli czas na pokazanie swoich umiejętności i IMHO pokazali, że mają potencjał bardziej na Heidfelda niż na Vettela, a - jak widać - Red Bull takich nie potrzebuje. @jewriej Co do dwóch "żółtodziobów" - STR to nie jest zespół w stylu FI, który ma na celu przede wszystkim rozwój i awans w górę stawki. Ten team służy do oceny i rozwoju kierowców dla Red Bulla.
mbg
14.12.2011 05:20
STR zawsze zatrudniał żółtodziobów tak że nic dziwnego. Przeznaczenie tego teamu to rozwój kierowców dla RBR.
Ranguren
14.12.2011 05:19
mi też szkoda Jaime kompletny szok miałem nadzieje że Daniel wejdzie
Arya
14.12.2011 05:18
No cóż, może się wydawać trochę drastyczne od razu obydwu wywalać, ale z drugiej strony trochę już sobie pojeździli - Buemi 3 lata, Alguersuari 2,5. Mieli czas, żeby pokazać się swojemu zespołowi i innym. I taka już decyzja zespołu, nie wiem, czy warto rozważać, czy to sprawiedliwe czy nie, STR ma taki charakter, już idąc tam mogli sobie zdawać sprawę, że nie będą tam jeździć latami. Ale jednak gdyby skład zmieniono bardziej płynnie, można by lepiej porównać kierowców. Ciekawe, czy sobie jeszcze znajdzie miejsce któryś ze starego duetu. Ale jak nie, to płakać po nich nie będę.
jewriej
14.12.2011 05:16
Trochę to dziwne. Zostawienie jednego ze starych kierowców dałoby szansę na otrzymanie feedbacku w sprawie nowego bolidu jak i porównanie debiutanta do doświadczonego kierowcy. Tak jak to kiedyś Jordan powiedział - z 2 żółtodziobami nie można za dużo osiągnąć.
Mahilda111
14.12.2011 05:16
http://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw - Moje reakcja na tego newsa :/ Mam nadzieje, że Jaime znajdzie zatrudnienie.
maciej
14.12.2011 05:14
Niezbyt miłe zaskoczenie , spodziewałem się chociaż że jeden z tej dwójki zostanie....szkoda mi Jaime , w tym sezonie naprawdę starał się jak tylko mógł .
jpslotus72
14.12.2011 05:13
Lekki szok... "Szok" - bo niedawne doniesienia wskazywały raczej na pozostawienie tegorocznej pary i ogłoszenie nastąpiło "znienacka" (bez wcześniejszych przecieków). "Lekki" - bo znając metody Helmuta Marko, wszystkiego można się spodziewać... Co teraz z Sebastienem i Jaime? Ten drugi ma w ostateczności szansę na stworzenie w HRT hiszpańskiego, dwupokoleniowego duetu z de la Rosą... Sebastien może się ustawić w kolejce do Williamsa (gdzie podanie może złożyć także Alguersuari). Obaj mogą się także starać o miejsce w Caterhamie (oczywiście jedno - dwuosobowe bolidy na razie się w F1 nie pojawiły). W każdym razie - na wolnym rynku przybyło dwóch "wolnych strzelców"... (Ostatnią szansą dla Pietrowa w tej sytuacji pozostaje Marussia.)
DJ Malina
14.12.2011 05:12
[quote="Loxley"]Mam tylko nadzieję że Vergne objedzie przecenianego Ricciardo.[/quote] Ja też!! 2011 - brak Francuzów jako etatowych 2012 - trzech Francuzów i być może czwarty jako tester xD
Adam2iak
14.12.2011 05:09
Helmut się zdziwi, jak będą wolniejsi od Caterhama :( Mam nadzieję, że to będzie pierwszy i ostatni sezon Ricciardo w STR
MaCieQ
14.12.2011 05:08
Szkoda chłopaków, ładnie walczyli, ale możliwe, że znajdą posadę w innym teamie jako tester. Oby Vergne dokopał Ricciardo'wi :)
Adakar
14.12.2011 05:07
... uuu Jaimie do Caterhama ?
Reyon
14.12.2011 05:06
LOL!
mbg
14.12.2011 05:06
tak tak tak. Mój dream team wygrał. Brawo Helmut. STR to zespół do sprawdzania kierowców z RedBullJuniorTeam. I Jaime i Seb nie sprostali oczekiwaniom po tym dość długim czasie. Jeżeli ani Jean i Daniel nie sprostają im również to na ich miejsce przyjdzie Sainz Jr i Kvyat. Potem inni.
cobra
14.12.2011 05:05
Moim zdaniem decyzja Toro Rosso po części zrozumiała. I Buemi i Alguersuari mieli bardzo dużo czasu na to żeby zabłysnąć i śladem Vettela wskoczyć do RBR. Widocznie ktoś na górze stracił cierpliwość i postawił od razu na dwóch kolejnych "testerów".
akkim
14.12.2011 05:04
"Wykrwawiali" się za miejsce a dostali kopa, nie znaleźli bis Vettela - biznes nie głupota. Szkoda - pewnie, bo liczyli na byt wśród liderów, teraz plują sobie w brody, Helmut znów nieszczery.
Karol26
14.12.2011 05:04
O kurcze! :D Nigdy bym się tego nie spodziewał! Myślałem, że Algersuari zostanie! :) Ciekawie będzie! :)
jednooki_cyklop
14.12.2011 05:02
Super wiadomość!
cwiek
14.12.2011 05:01
Niemałe zdziwienie pojawiło się na mojej twarzy :0 Szkoda mi i Jaime(pewnie HRT od przyszłego sezonu) i Sebastiana, bo w kilku wyścigach pokazali ładną jazdę Powodzenia i obyście znaleźli dobre posady( w co jednak wątpie, bo miejsc coraz mniej).
x64
14.12.2011 04:57
Zapowiadało się, że zostaną obydwoje, a tu całkiem inna wiadomość.
LH85
14.12.2011 04:57
Myslałem że Jaime ma miejsce zaklepane w STR. Teraz pytanie- HRT, Williams czy DJ? :)) Na ich stronie nie ma jeszcze żadnego komunikatu. Oby oby Jaime został bo na to bez wątpienia zasługuje!
TAFiT
14.12.2011 04:56
No nie, to wujek Helmut pojechał... A tak liczyłem na Jaime...
Owsianny
14.12.2011 04:55
jak dla mnie głupota ...
Hans_Kloss
14.12.2011 04:55
Zaszaleli. Tutaj taka walka o to jedno miejsce, a jednak...
totalfun
14.12.2011 04:54
Szok. Helmut znów po bandzie pojechał....
Loxley
14.12.2011 04:54
No to pojechali. Mam tylko nadzieję że Vergne objedzie przecenianego Ricciardo.
cravenciak
14.12.2011 04:53
Powodzenia Jaime :(