Honda wykupuje pozostałe udziały w B.A.R

Japoński koncern z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley
04.10.0512:22
Marek Roczniak
1794wyświetlenia

Koncern Honda Motor Co. Ltd potwierdził dzisiaj odkupienie pozostałych 55% udziałów w zespole B.A.R od British American Tobacco (BAT) i z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley. Honda będzie zatem piątym obok BMW, Ferrari, Renault i Toyoty w pełni fabrycznym zespołem w Formule 1 od przyszłego sezonu. Wiadomość o odkupieniu udziałów została ogłoszona podczas konferencji prasowej w Tokio przed zbliżającą się Grand Prix Japonii, która będzie setnym wyścigiem dla zespołu B.A.R Honda.

Japoński koncern do Formuły 1 powrócił w 2000 roku, dostarczając zespołowi B.A.R silniki i współpracując jednocześnie przy konstrukcji bolidów. W grudniu 2001 roku podpisana została nowa trzyletnia umowa mająca obowiązywać od 2002 roku, która obejmowała między innymi jeszcze większe zaangażowanie Hondy w powstawanie bolidów. Kolejne przedłużenie kontraktu nastąpiło w lipcu zeszłego roku i znów jego następstwem zacieśnienie współpracy ze stajnią z Brackley.

Sezon 2004 zbiegł się z 40 rocznicą zaangażowania Hondy w wyścigi Formuły 1 i był jednocześnie najbardziej udanym sezonem w historii zespołu B.A.R Honda, który wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Japoński koncern ma nadzieję, że całkowite wykupienie zespołu umożliwi mu w ciągu kilku najbliższych lat zdobycie mistrzostwa konstruktorów. Kierowcami Hondy w przyszłym sezonie będą Jenson Button i Rubens Barrichello, a więc będzie to jeden z najsilniejszych składów w stawce. Siedziba główna zespołu pozostanie w Brackley (Northamptonshire, Wielka Brytania), łącząc swoje siły z położonym w Berkshire Honda Racing Development Ltd.

"Po przedyskutowaniu przyszłego zaangażowania Hondy w wyścigi F1 zdecydowaliśmy, że Honda powinna posiadać 100% udziałów w zespole", powiedział odpowiedzialny w Hondzie za kontakty z mediami Hiroshi Oshima. "Doceniamy wielce współpracę z firmą BAT, która do tej pory zarządzała zespołem z nami i życzymy jej sukcesów na przyszłej drodze. Od przyszłego sezonu będziemy jeszcze bardziej zaangażowani w F1, pracując ciężko jako zespół nad poprawą naszej technologii, rozwijaniem młodych inżynierów i w końcu osiągnięciem naszego głównego celu, jakim jest mistrzostwo świata".

BAT pozostanie głównym sponsorem zespołu do końca przyszłego sezonu, a później całkowicie wycofa się z F1, zgodnie z zawartym w 2001 roku w Nowym Jorku porozumieniem pomiędzy największymi koncernami tytoniowymi o wycofaniu się ze sponsorowania aktywności sportowej z dniem 1 grudnia 2006 roku. "Żal nam będzie zakończyć współpracę, ale jednocześnie jesteśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że zostawiamy zespół w kompetentnych rękach Hondy, która jest sprawdzonym zwycięzcą w tym sporcie. Życzymy Hondzie wszelkich sukcesów w przyszłości i oczekujemy na ostatni rok umowy sponsorskiej", powiedział szef działu marketingu w British American Tobacco, Jimmi Rembiszewski.

Źródło: BARHondaF1.com

KOMENTARZE

6
Majster
06.10.2005 11:53
Widać że formuła 1 staje się walką koncernów samochodowych a nie walką prywatnyh bogaczy(Williams, Jordan, Sauber).
JB
05.10.2005 11:06
fajnie, jak Plus stanie sie Vodafonem, to zostanę sponsorem mojego ulubionego teamu :))
kuba
04.10.2005 04:52
No ciekawie ciekawie....fajnie narazie by było moim zdaniem poprosru Lucky Strike Honda....jak BAT zostaje jeszcze głownym sponsorem, a nie jest już właścicielem stajni.
Maraz
04.10.2005 03:35
Lub Vodafone Honda od 2007, bo takie plotki też się dzisiaj pojawiły.
Mariusz
04.10.2005 02:02
Myślę, że jeszcze w 2006 bedzie BAR-Honda, ale za 2 lata od dziś to już tylko HONDA.
W
04.10.2005 12:57
Wiadomo coś na temat nazwy zespołu...? Zostanie taka sama...?