FIA sprecyzowała kwestię obrony pozycji przez kierowców
Organ zarządzający wyjaśnił także zapis mówiący o "odzyskaniu" okrążenia przez zdublowanych.
04.01.1215:23
6681wyświetlenia
Międzynarodowa Federacja Samochodowa sprecyzowała zasady regulujące kwestię manewrów obronnych kierowców, które to będą obowiązywać od sezonu 2012.
Jeszcze w ubiegłym sezonie organ zarządzający wyścigami zapowiedział, że od tego roku kierowcy nie będą mogli powrócić na optymalną linię jazdy po przeprowadzeniu manewru obronnego. W środę FIA wydała nowy Regulamin Sportowy który określa, że kierowcy będą mogli powrócić na wyścigową linię jazdy, ale z zastrzeżeniem, że pozostawią wystarczająco dużo wolnej przestrzeni pomiędzy samochodem konkurenta a krawędzią toru na dojazdach do zakrętów.
Federacja podkreśliła także po raz kolejny, że kierowca będzie mógł tylko raz podjąć próbę obrony zajmowanej przez siebie pozycji.
Więcej niż jedna próba obrony pozycji jest niedozwolona. Każdy kierowca, który wcześniej bronił pozycji wyjeżdżając poza optymalną linię jazdy będzie zobowiązany do pozostawienia szerokości co najmniej jednego samochodu pomiędzy własnym bolidem a krawędzią toru na dojazdach do zakrętów- możemy przeczytać w Regulaminie Sportowym.
FIA wyjaśniła również reaktywowane niedawno zasady na mocy których wszystkie zdublowane samochody będą mogły wyprzedzić samochód bezpieczeństwa podczas okresu neutralizacji tak, aby nie utrudniać rywalizacji pomiędzy czołówką.
Jeśli dyrektor wyścigu uzna, że sytuacja jest bezpieczna, a na monitorach samochodów zostanie pokazany komunikat «ZDUBLOWANE SAMOCHODY MOGĄ WYPRZEDZAĆ», wszystkie samochody, które zostały zdublowane przez lidera wyścigu będą zobowiązane do wyprzedzenia samochodów z czołówki i samochodu bezpieczeństwa.
Po wyprzedzeniu samochodów z czołówki oraz samochodu bezpieczeństwa, samochody zdublowane powinny następnie poruszać się po torze z odpowiednią prędkością, bez podejmowania żadnych manewrów wyprzedzania i ustawić się na tyle stawki, podążającej za samochodem bezpieczeństwa. Aby zapewnić, że manewr ten zostanie przeprowadzany w pełni bezpiecznie, podczas procedury wyprzedzania samochodu z czołówki muszą trzymać się ściśle optymalnej linii jazdy chyba, że zjechanie z niej jest nie do uniknięcia. Jeśli dyrektor wyścigu będzie uważał, że warunki na torze nie będą nadawały się do przeprowadzenia procedury, na wyświetlaczach w kokpicie kierowców pojawi się komunikat «WYPRZEDZANIE JEST NIEDOZWOLONE».
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE