Pirelli poszukuje auta do testów opon na sezon 2013

Toyota trafiła już do muzeum
20.01.1216:18
Paweł Zając
2200wyświetlenia

Pirelli rozpoczęło już pracę nad oponami na sezon 2013, jednak pojawił się drobny problem - włoska firma nie dysponuje odpowiednim samochodem do testów.

Jedyny dostawca opon do F1 rozmawiał już z zespołami na temat znalezienia odpowiedniego samochodu, który mógłby zastąpić wcześniej używaną Toyote TF109.

Paul Hembery przyznał jednak, że pomimo zapewnień, iż Pirelli skorzysta ze swojego kierowcy, a dane będą ogólnodostępne, zespoły nie są chętne do oddania swoich aut, gdyż mogłoby to doprowadzić do uzyskania przewagi przez którąkolwiek z ekip.

Pojawiły się sugestie, że moglibyśmy zmodyfikować Toyote, jednak samochód jest teraz w muzeum i nie jest to realistyczna propozycja - powiedział dyrektor Pirelli Motorsport. Nie doszliśmy jeszcze do odpowiedniego rozwiązania. Chcielibyśmy użyć samochodu z 2011 roku, jednak wszystko jedno od której ekipy. Chcemy prowadzić precyzyjne testy. Rozumiemy stanowisko zespołów, jednak w pewnym momencie trzeba będzie podjąć decyzję i zacząć odpowiednią pracę, bo jeśli coś pójdzie nie tak, to nikt nie przymknie na to oka.

Pirelli chce znaleźć kompromisowe rozwiązanie, jednak Hembery przyznał, że możliwym jest kupienie samochodu od którejś z ekip, jeśli wspólnie nie uda się znaleźć odpowiedniego rozwiązania. Tak, jest to możliwe - powiedział Hembery. Nie chcemy pomagać żadnemu zespołowi, jednak musimy wykonać naszą pracę. Mamy kilka interesujących pomysłów na sezon 2013, jednak trzeba nad nimi popracować.

Dużo będziemy sprawdzać w symulatorze i prawdopodobnie będziemy pracować z ekipami. Możliwe, że damy im 20 mieszanek do sprawdzenia i poprosimy, żeby na nich jeździli. By dokończyć opony, potrzebna jest jednak jazda po torze, szczególnie w przypadku pracy nad poszczególnymi mieszankami. Będziemy potrzebowali kilka sesji, najpewniej nie więcej niż 3. Jestem pewny, że znajdziemy rozwiązanie.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

16
vommbath
22.01.2012 11:11
WIN xD
SirKamil
20.01.2012 10:32
hehe:)
robsonhein
20.01.2012 09:17
Kojag:bez komentarza
SkC
20.01.2012 09:00
@Krauza Zniszczyłeś w tym momencie :))
Krauza
20.01.2012 08:42
@Kojaq http://h.static.memegenerator.net/cache/instances/400x/12/13127/13442083.jpg :P
Kojag
20.01.2012 08:00
@robsonhein @SirKamil A może TF110 tak naprawdę nigdy nie powstał, a jego istnienie jest mitem?
lukmack
20.01.2012 07:23
@akkim Lepszy bolid jakiś niż emerytura, poczuć zapach spalin i pobujać w chmurach, 19 latek spędził w tym klimacie, myślę że na zawsze go zapamiętacie czy zaczepi tutaj czy gdzieś indziej będzie, do motosportu blisko zawsze mu będzie, wezmą jego wiedzę i to doświadczenie, atuty jego są dziś bardzo w cenie, nie jako kierowce bo to czasy inne, musi alternatyw szukać gdzie indziej, bo przed młodymi już się obroni, a i kasy nie tyle co mają oni, dziś niestety wszędzie liczy się mamona, teamów pusty portfel już teraz nie przekona. akkim wiem że mój poziom jest daleki do twojego ale spróbować chciałem :P
robsonhein
20.01.2012 07:20
Najłatwiej byłoby poprosić o TF110 i zmodyfikować do reguł z sezon 2011 czyli usunąć podwójny dyfuzor.
SirKamil
20.01.2012 07:17
Toyota jest chyba jakaś, że się tak wyrażę, "trudna" we współpracy. Co z TF110? Samochód z rozwiniętym dyfuzorem powinien mieć szerokie okno wyboru docisku- ze zbliżonym do tego w 2012 włącznie. Do tego wersja ze zwykłym wydechem jest w zasięgu ręki. To też wstawili do muzeum?
Adakar
20.01.2012 07:01
@ari2k5 @lukmack a moim zdaniem powinien być to co roku - NAJSŁABSZY bolid w stawce. "Poprawa" osiągów, czyt. doszlusowanie do reszty stawki byłoby na rękę wszystkim, a i za wynajem trochę kasy by im wpadło. I wiadomo, że na ogonie stawki nie mamy tych najzamożniejszych ekip. Ewentualnie możemy losować np. jedną ekipę co miesiąc ;-) i raz wylosowana ekipa nie wracała by już do koszyka. 12 miesięcy, 12 ekip ;)
akkim
20.01.2012 06:28
@lukmack Wybór Baricza na testy, to niezła idea, doświadczenie w tej sferze bardzo ważne nieraz, i tak siedzi luźno, lepsze to niż kapcie, a po roku przerwy może wzrosną akcje. W Monako stała jeszcze Toyota przy stacji, za zgodą dotykałem, słuchałem relacji dotyczących szczegółów, o pomysłach trochę, facet, co z Pirelli kochał te robotę.
lukmack
20.01.2012 05:32
@Gie Karthikeyan albo Liuzzi myśle :D lub Rubens :P
Gie
20.01.2012 04:53
Kto bedzie testowal dla Pirelli? Moze Kubica? :)
schuey
20.01.2012 03:57
może moje Daewoo Nexia...stoi pod drzewem laki by sie przydały.
lukmack
20.01.2012 03:34
[quote]włoska firma nie dysponuje odpowiednim samochodem do testów[/quote] HRT to zbyt kiepska kontrukcja do takich testów inny docisk inne zachowanie samochodu i ogólnie duża różnica pomiędzy nimi a środkiem/czołówką stawki ;)
ari2k5
20.01.2012 03:25
Czemu HRT nie próbuje? Kasa by im się przydała :D