Dyrektorzy techniczni nie zgodzili się na skrzydło CDG w 2007

Dyrektorzy techniczni nie odrzucili jednak całkowicie tego rozwiązania
04.12.0517:19
Marek Roczniak
1167wyświetlenia
Techniczna Grupa Robocza Formuły 1, w skład której wchodzą dyrektorzy techniczni wszystkich zespołów, w ostatni piątek podjęła decyzję, iż mające według przewidywań FIA ułatwić wyprzedzanie kontrowersyjne skrzydło centralnej strugi powietrza (Centreline Downwash Generating, w skrócie CDG) nie zostanie wprowadzone do użytku w sezonie 2007. Dyrektorzy techniczni nie odrzucili jednak całkowicie tego rozwiązania, a jedynie orzekli, iż trzeba nad nim jeszcze sporo popracować.

Prezydent FIA, Max Mosley, chce, aby skrzydło CDG najpóźniej zostało wprowadzone do użytku w sezonie 2008. "Dyskusja była pozytywna i konstruktywna i pomogła nam posunąć sprawę zdecydowanie do przodu", powiedział przedstawiciel Federacji w wywiadzie udzielonym agencji Reuters. "Zespoły są zdania, że trzeba poświęcić więcej pracy na optymalizację i ze względu na ograniczenia czasowe wprowadzenie tego rozwiązania już w 2007 roku nie wchodzi w grę. Jesteśmy jednak zadowoleni z odzewu ze strony zespołów i uważamy, że wprowadzenie nowego skrzydła jest tylko kwestią czasu".



Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

13
McMarcin
05.12.2005 09:13
O co tyle krzyku Panowie i Panie? Bolidy F1 cały czas ewoluują. Spójrzcie, jak wyglądały 10-15 lat temu. Spokojnie, jeśli szefowie teamów stwierdzą, że takie skrzydło im, to je wprowadzą. Taki sam szum powstał, gdy w 1991 r Williams wprowadził aktywne zawieszenie i inne gadżety ;-) i po kilku miesiącach mieli je wszyscy. A bolidy F1 nie mają być piękne, ani tradycyjne. Mają być szybkie i niezawodne ;-)
Metalpablo
05.12.2005 07:59
Skrzydło jest idiotyczne.Wizualnie wogóle mi sie nie podoba.A pozatym czy oni wogóle znają takie pojęcie jak TRADYCJA?????Moim zdaniem nie zabardzoooo
impulse9
05.12.2005 03:43
wlasnie !!! przydalyby sie ze 2-3 lata stabilizacji ,bo jak co roku chca wprowadzac zmiany to bedziemy mieli mistrzostwa bolidow ,a nie kierowcow...pozatym ten WYSTAJACY spojler bedzie bardzo narazony na zniszczenia w czasie startu - kociol i nie ma bata zeby ktos komus go nie "zerwal" probujac wyprzedzac...
rafaello85
05.12.2005 03:34
No i dobrze, że nie wprowadzą tego skrzydła w 2007r. Mnie się ono nie podoba.
Rysiek
05.12.2005 03:17
dali by już spokój z tymi ciągłymi zmianami, aero, silniki,opony ciągle coś,
W
05.12.2005 02:50
"Zawsze przeciez mozna wrocic do starego rozwiazania jesli nowe sie nie sprawdzi." A kto ma płacić za eksperymenty...?! Zespoły...?! Tego już za wiele. Po kpinie oponiarskiej mają płacić zespoły. Ratunku. Jeśli zepsoły są tym zainteresowane, ale chcą nad tym jeszcze popracować, to nie widzę powodu do pośpiechu.
Maximus
05.12.2005 02:08
Mnie ten pomysł od początku się nie podobał, ale musimy pogodzić się z tym, że bolidy F1 ewoluują...
RENO
04.12.2005 10:51
Może i idea tkaiego skrzydła jest świetna, a konkretie zasada jego działąnia ale samo skrzydło z estetycznego punktu widzenia wygląda debilnie i szpeci bolid, już nie mowiąc o tym jak wpływa na golno line bolidu, któy z tkaim ksrzydłęm wygląda jak z przyczepionym na przymus kufrem to cos jak nowa Honda Accord Kombi:D:D
SirKamil
04.12.2005 09:51
A jednak... jeszcze troche poglądamy robie tradycyjne skrzydła:) Muszą w nich sporo poprawić.. no jasne, że muszą! Te skrzydełka mają ułatwić wyprzedzanie poprzez brak generowania za bolidem strefy zmniejszonego ciśnienia i turbulencyjnych ruchów powietrza…. Ale aby płyneły z tego korzyści dla wyprzedzającego bolidy musiał by jechać równo za sobą…. Co to ma wspólnego z wyprzedzaniem;)
Phaedra
04.12.2005 08:41
A mnie to rozwiązanie bardzo sie podoba, bolid wyglada kosmicznie.Obecnie żaden kierowca nie odwazy sie wyprzedzać na szybkich łukach, gdzie sila dosciskowa jest znacznie zminimalizowana przez niekorzystny strumien powietrza jadacego z przodu bolidu powoduje duza niestabilnosc jadacego z tylu auta. Zawsze przeciez mozna wrocic do starego rozwiazania jesli nowe sie nie sprawdzi. Od dluższego czasu czekam na jakas rewolucje techniczna. Zmniejszenie pojemnosci to rozwiazanie polowiczne bo najdalej za 10 lat auta znowu osiagnal podobna moc do silnikow 3.0 .Moze podejsc do tematu trzeba jak w WRC gdzie moc ustalono na 300 KM a konstruktorzy skupili sie na zwiekszaniu momentu obrotowego co jak widzimy nie jest juz takie proste.
Adriannn
04.12.2005 08:03
Po co komu takie skrzydło ułatwiające wyprzedzanie??? Jak kierowca będzie się skutecznie blokował to go nikt nie wyprzedzi!!!
impulse9
04.12.2005 05:25
czy oni nie przesadzaja z tymi zmianami - jak tak dalej pojdzie to w 2010 beda sie scigali jakimis podracerami lewitujacymi na ziemia hehehhehe
Mariusz
04.12.2005 04:24
Mnie się to nie podoba. :/