Ujawniono prowizoryczny kalendarz F1 na rok 2013 (akt.)

Miejsce straciła runda w Walencji na rzecz New Jersey
21.09.1217:34
Łukasz Godula
6117wyświetlenia

Sezon 2013 Formuły 1 rozpocznie się w Australii 17 marca i zakończy w Brazylii 24 listopada, możemy się tego dowiedzieć z ogłoszonego dzisiaj prowizorycznego kalendarza, który otrzymały zespoły w Singapurze.

Po tygodniach niepewności co do dokładnych terminów przyszłorocznych wyścigów, serwis Autosport dowiedział się, że sezon będzie zawierał 20 zawodów. W rozpisce nie ma wielkich niespodzianek po tym jak Bernie Ecclestone ujawnił podczas GP Węgier, że będzie w niej 20 wyścigów, a nowa runda w New Jersey zastąpi Walencję.

Jednakże GP Wielkiej Brytanii zostało przesunięte o tydzień i odbędzie się 30 czerwca, podczas gdy przerwa letnia potrwa od GP Węgier 28 lipca do GP Belgii 1 września. Pozostaje jeszcze kilka znaków zapytania co do niektórych zawodów, jak New Jersey, Singapur i Korea. Są to imprezy, które jeszcze nie sfinalizowały swoich kontraktów.

Kalendarz zostanie przedstawiony do zatwierdzenia podczas zebrania Światowej Rady Sportów Motorowych, które odbędzie się 28 września.

Kalendarz wyścigów Formuły 1 na sezon 2013
DataGrand PrixFlagaTor
117.03AustraliiAlbert Park
124.03MalezjiSepang
114.04ChinShanghai
121.04BahrajnuBahrain
112.05HiszpaniiCatalunya
126.05MonakoMonte Carlo (uliczny)
109.06KanadyMontreal
116.06AmerykiNew Jersey*
130.06Wielkiej BrytaniiSilverstone
121.07NiemiecHockenheim
128.07WęgierHungaroring
101.09BelgiiSpa-Francorchamps
108.09WłochMonza
122.09SingapuruSingapur* (uliczny, nocny)
106.10JaponiiSuzuka
113.10Korei PołudniowejYeongam*
127.10IndiiBuddh
103.11Abu ZabiYas Marina
117.11Stanów ZjednoczonychAustin
124.11BrazyliiInterlagos
Aktualizacja: Dzięki uprzejmości użytkownika JChG prezentujemy mapę, która obrazuje jak F1 będzie się przemieszczać po świecie od kraju do kraju.



Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

32
marios76
22.09.2012 05:26
Nie jest źle. Egoistycznie- nie wiem jak tam specyfikacje torów w Amerykach (chodzi o tę nowszą połowę) ale mi pasują 4 wyścigi po południu w niedzielę:P Azji aż nadto- ale co się dziwić jak tam najwięcej ludności świata, Australia jest, Antarktydy nie wymagam... ;) ale brakuje od wielu wielu lat Afryki:( Kyalami to już stary tor, ale czy na pewno nie ma nikt chęci czegoś zorganizować? Za Valencią nie będę płakał, Nurburgring miał kłopoty finansowe i o tym było od dawna wiadomo. Ratować tor, a GP F1 to różnica... zobaczymy co będzie później. @Yurek Ale większość. To bardzo niedouczony naród. Dla nich Polska to Rosja i po ulicach chodzą u nas białe niedźwiedzie. I proszę cię nie pisz, że tak nie jest- bo w zeszłym roku pani u której mieszka moja koleżanka (studia) tłumaczyła jej co to jest nutella i z czego- bo biedne dziecko z Polski- to pewnie nie wie! :D Ręce jej opadły... Większość z nich ma tak ograniczoną wiedzę, że nie jest w stanie na mapie większości państw pokazać, a Europa to dla nich częściej kraj niż kontynent. Polska czy Francja są dla nich (lub leżą) koło Europy. Żal. A że potrafią robić kasę i widowisko- nie zaprzeczę- na pół miliarda ludzi w Ameryce, znajdzie się paru takich, którzy mają na kim zarobić;)
Yurek
21.09.2012 11:12
@A-J-P - a wiesz, że przywracając w 1982 roku tankowanie i zmianę opon podczas wyścigu Brabham byl zainspirowany wyścigami w Stanach? A wiesz, że sponsoring w motorsporcie w Stanach był na długo przed tym, zanim Gold Leaf "nakleił się" na Lotusa 49? Nie wszyscy Amerykanie to tacy debile, jak byś tego chciał.
A-J-P
21.09.2012 09:05
Yurek .... musi się tam coś dziać bo przecież amerykański kibic ma ciężko z myśleniem więc jak dochodzi coś takiego jak strategia i opony do dla amerykanina już za dużo i za nudno. Dlatego oni się podniecają wymuszonymi wypadkami lub .... wrestlingiem. simi ... kogo nazywasz polaczkiem?
akkim
21.09.2012 06:38
@mkente Niestety, jedna tania firma "samOLoTowa" odpadła, trzeba było renegocjować inne trasy ;)
ROOK
21.09.2012 06:32
A New Jersey nie powinno być czasem oznaczone jako tor uliczny? (mapka ładna)
marcin_114
21.09.2012 06:21
@up ... tak jak było w latach '90.
mkente
21.09.2012 05:32
[quote="IceMan11"]Co roku opony i bolidy siadać nie będą od tak nagle[/quote] Wystarczy wspomnieć choćby sezon 2011. Mapa świetnie pokazuje, że zamiast szukać oszczędności "na padoku" czy w samych bolidach wystarczyłoby poukładac kalendarz tak, aby odległości pomiędzy kolejnymi GP były jak najmniejsze, np. Australia -> Daleki Wschód -> Bliski Wschód -> Europa -> Ameryka Północna -> Brazylia. Przy dzisiejszej "oszczędności" samolotów przyniosłoby to kolosalne oszczędności.
akkim
21.09.2012 05:20
Mocno wierzę, że kalendarz jest PROWIZORYCZNY, jestem wściekły, że Hockeheim, bo Nurburgring śliczny, wiem, że mamy Człeka w Stanach ale bez przesady, DWA wyścigi nielubianej bez grzmotów zabawy ?
rafrocket
21.09.2012 05:09
Szkoda, że nie ma GP Europy :(
IceMan11
21.09.2012 04:27
@Aeromis Nie przesadzałbym tak z ta Walencją. Kilka odpadnięć zawodników i skończone opony to nie jest jakies wielkie widowisko. Co roku opony i bolidy siadać nie będą od tak nagle, więc Walencja out.
Shirako
21.09.2012 04:00
http://imageshack.us/a/img28/5427/kal2g.jpg a ta tez niezła
owca
21.09.2012 03:53
Mapa śliczna :-)
Ranguren
21.09.2012 01:54
katinka też bym wywalił Gr Wegier Może dodać zato Gr.Francji
Aeromis
21.09.2012 11:47
Przed tym sezonem słysząc, że nie będzie Walencji bym się cieszył. W tym sezonie okazało się, że nawet i tam może być atrakcyjnie i to bardzo, więc mimo wszystko szkoda. Pętla w New Jersey nie wygląda jakoś szczególnie atrakcyjnie, choć może się mylę. Za to nadchodzące GP U.S.A. w Austin wygląda bardzo atrakcyjnie.
Simi
21.09.2012 11:30
@A-J-P A Polaczki nie mają nic, więc niech siedzą cicho. Kalendarz ok, dobrze, że bez Walencji. Myslę, że nikt nie będzie płakał za tą rundą. Krajobrazowo to ciekawy tor, ale sama nitka trasy jest mało interesująca. Na siłę próbuje udawać Monako, ale wiadomo - Monako jest jedyne w swoim rodzaju. ;)
No70
21.09.2012 10:55
[quote="Yurek"]NASCAR to seria dla facetów z jajami.[/quote] Mówisz o tych wybrykach Tony'ego Stewarta? A co do kalendarza to umieścił bym Nuerburgring na swoim miejscu, przesunął Suzukę tuż przed Interlagos a zachodząca Yas Marina pasowała by jako symboliczne zakonczenie sezonu.
Yurek
21.09.2012 10:31
[quote="A-J-P"]Amerykańce mają swoje nascary i inne badziewia[/quote] Na tych "badziewiach" dzieje się sto razy więcej niż w F1. NASCAR to seria dla facetów z jajami.
maciejas512
21.09.2012 10:20
Wolałbym żeby jednak Nurburgring był naprzemiennie z Hocke. Fakt, chętnie zobaczyłbym Red Bull Ring w kalendarzu. 8 tygodni, chodzi też o te pozostałe 3 tygodnie w lipcu.
SkC
21.09.2012 10:09
Nurburgring :( Lepszy tor musi odpuścić i oddać palmę pierwszeństwa nudnemu torowi Hockenheimring. [quote="Schumacher"]Czemu nie ma już Nordschleife?[/quote] Między innymi ze względów bezpieczeństwa. [quote="Angulo"]Znów w lecie 8 tygodni bez wyścigu, a pod koniec sezonu co zatrzęsienie.[/quote] Chyba tyle co w tym roku czyli 5 :) Pod koniec października i przez listopad faktycznie mają ostrą jazdę.
dan193t
21.09.2012 10:08
Dobry kalendarz. I nie przyczepiajcie się do dwóch GP w USA, bo to mają być mistrzostwa świata i aż wstyd gdy na kontynencie Północnoamerykańskim są tylko 2 wyścigi... Jedno państwo zajmuje ponad pół kontynentu, więc chyba nie ma co się dziwić dwóm wyścigom na różnych wybrzeżach... a przecież nic gorszego od GP Europy na torze w Walencji stać się nie może... Ktoś wie dlaczego nie ma Nurburgringu, skoro deklarowali pomoc dla tego toru?
Angulo
21.09.2012 10:07
Znów w lecie 8 tygodni bez wyścigu, a pod koniec sezonu co zatrzęsienie.
matinson
21.09.2012 09:45
@katinka Do nudnych torów dorzuć Bahrain.
rno2
21.09.2012 09:43
@katinka Hungaro zostaw w spokoju! z racje tego, że od kilku lat jestem tam na każdym grand prix i ten tor nie może wypaść :-) Poza tym Węgry mają kontrakt do 2015 włącznie. A odnośnie 2 rund w USA - nigdy nie było planów organizowania ich na przemian, a ja osobiście bardziej cieszę się na GP Ameryki niż GP USA...
katinka
21.09.2012 09:38
Ciekawy kalendarz, czyli jednak w 2013 2 GP w Stanach, a myślałam, że Austin i New Jersey będą naprzemiennie, ale ok. Jeszcze tylko zamiast nudnego Hungaro czy Barcelony mogliby dać ten tor Red Bulla. Odkąd obejrzałam na Red Bull Ringu wyścig DTM, to zastanawiam się, czemu F1 nie ściga się na tym torze? Bardzo ciekawy, pięknie położony i ma nawet licencję od Charlie Whitinga na wyścigi F1.
Lukas
21.09.2012 09:36
Przez chwilę myślałem, że zrobiłem błąd z torem przy GP Niemiec ale jednak nie... Nurburgring wypada.
Kojag
21.09.2012 09:35
Kalendarz, jak kalendarz - czego by tam nie dali i tak będziemy oglądać i się emocjonować...
rno2
21.09.2012 09:31
A jednak Hockenheim.
Schumacher
21.09.2012 09:31
Czemu nie ma już Nordschleife? Pytanie po co znowu Catalunia. Ludzie Herez to tak nudny wyścig dobrze że z tą Walencja dali sobie spokój. Miało być cięcie kosztów? Gdzie oni to widzą choćby po dwóch GP USA
mbg
21.09.2012 09:26
@A-J-P amerykańce mają IndyCar który jest dla mnie najciekawszą serią open wheel na świecie. Dramaturgia wyścigów ICS jest boska. Polecam pooglądać sobie trochę na SkySport i zweryfikować swoje podejście. I nie nazywaj tego wszystkiego badziewiem bo technicznie to bardzo wymagające sporty. Kierownicą bardziej namachają się niż w F1. A jeszcze w dodatku tylko 4 wyścigi owalne w tym sezonie były. Czekam niech Scuderia Coloni wejdzie do ICS i zobaczymy więcej kierowców z europy. Filippi napewno na to czeka ;)
A-J-P
21.09.2012 09:16
Stanowcze nie dla dwóch wyścigów w ameryce kosztem wyścigów europejskich!!!!!! NIE NIE i jeszcze raz NIE!!!!! Amerykańce mają swoje nascary i inne badziewia i niech się bawią tą swoją sztuczną rozrywką :D
lakeman
21.09.2012 09:14
Cieszmy się i świętujmy! Jest Spa Francorchamps! Po ostatnich różnych informacjach na temat zagrożenia GP Belgii, bałem się o tą rundę..
Gie
21.09.2012 09:06
Niech ktoś uzdolniony graficznie zrobi mapkę świata ze strzałkami pokazującymi jak F1 skacze od toru do toru.