Red Bull będzie ponownie używał tegorocznego alternatora

Zmodyfikowana wersja obowiązywać będzie od GP USA
26.10.1212:29
Dawid Pytel
1643wyświetlenia

Jak dowiedział się serwis Autosport, zespół Red Bull będzie zmuszony odejść od bezpieczniejszej, zeszłorocznej specyfikacji alternatora.

W wyniku podwójnej usterki tej części, która dotknęła Sebastiana Vettela podczas GP Włoch, Renault zdecydowało się na wyposażenie zespołów w zeszłoroczny model alternatora, by upewnić się, że podobne problemy już nie wystąpią. Jednak zasoby zeszłorocznej wersji kończą się, więc Renault kontynuowało prace nad nową wersją, żeby zapewnić zespołom ciągłość w dostawach.

Szef operacyjny Renault na torze, Remi Taffin, powiedział serwisowi Autosport, że francuski producent samochodów jest obecnie zadowolony z faktu, że posiada wersję, która nie powinna sprawiać podobnych problemów, jak również powiedział, że zespoły, które korzystają z jednostek napędowych Renault będą musiały wkrótce zacząć używać nowej specyfikacji alternatora.

Alternator został zmieniony i zmodyfikowany - powiedział. Przetestowaliśmy nową wersję w Singapurze, zaś kolejną na Suzuce i w Korei. Testować będziemy również w Indiach. Dodatkowo odbyliśmy testy na hamowni i będzie to specyfikacja, którą zaprezentujemy w tym roku kiedy najdzie taka potrzeba. Mamy również inne wersje, które przygotuje nasz dział badawczo-rozwojowy i które skupiają się na sezonie 2013.

Taffin powiedział, że Renault dysponuje wystarczającą liczbą zeszłorocznych specyfikacji, by wyposażyć zespoły na dwa kolejne wyścigi, jednak przejście na nową wersję będzie potrzebne począwszy od wyścigu na torze w Austin. Myślę, że najpóźniejszy termin, który oczywiście zależy od kilometrów, które zrobimy, to Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Naturalnie to nie tyczy się wszystkich zespołów, jednak nie wiemy jeszcze kto będzie musiał zmienić swoje wersje.

Mimo tego, że Red Bull może niechętnie odejść od zagwarantowanej niezawodności starszej wersji z powodu sytuacji w mistrzostwach, Taffin stwierdził, że ostateczną decyzję odnośnie tego co zrobi zespół, Renault podejmie samodzielnie. Zapytany o to, jak Renault będzie decydować o tym kiedy zespoły będą musiały zacząć używać nowej wersji, Taffin odpowiedział: Szczerze, to bardzo skomplikowana odpowiedź, ponieważ nie chodzi już tutaj tylko o kwestie techniczne. Są osobiste odczucia, złe wspomnienia i tym podobne rzeczy. Więc jeśli nawet przejdziemy przez cały proces legalizacji, to kiedy zaczynasz dyskusję nad wprowadzeniem nowej specyfikacji alternatora, ludzie zaczynają mówić «stop, powinniśmy zatrzymać starą wersję».

Kluczową kwestią jest to, gdzie znajduje się punkt, w którym powinniśmy odstąpić od starych jednostek z dużym przebiegiem do nowej specyfikacji? Podejmiemy jednak decyzję, ponieważ jeśli chodzi o części silnika nie możesz pozostawiać tej kwestii zespołom. Nie dlatego, że nie radzą sobie z technicznymi sprawami, ale dlatego, że jest zbyt wiele wewnętrznych [emocjonalnych] odczuć.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

2
marrcus
26.10.2012 10:24
w sumie dobry pomysł masz ;p
maiesky
26.10.2012 01:09
Pewnie każą już jeździć Markowi z nową wersją żeby zaoszczędzić starą dla ventyla. Czy tę część się regularnie wymienia?