Drugi dzień testów na torze Jerez
W środę najszybszy okazał się de la Rosa, prowadząc bolid MP4-20 z silnikiem V10
11.01.0618:10
1535wyświetlenia
Podczas drugiego dnia testów na torze Jerez zrobiło się już dosyć tłoczno, gdyż w jazdach próbnych uczestniczyło w sumie 16 kierowców z dziewięciu różnych zespołów. Zabrakło tylko ekipy MF1 Racing, która w tym tygodniu nie zamierza przeprowadzać testów. W środę najlepszy czas uzyskał kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa, przy czym Hiszpan prowadził pomalowany po raz pierwszy na pomarańczowo bolid MP4-20 z ograniczonym silnikiem V10. Stajnia z Woking do momentu debiutu na torze bolidu MP4-21 nie zamierza już przeprowadzać testów silnika V8, skupiając się na dostosowaniu go do odmiennej konstrukcji nowego auta w swoich laboratoriach. Zespół zapewnia jednak, że wszystko odbywa się zgodnie z planem. Hiszpan wraz z towarzyszącym mu drugim kierowcą testowym McLarena (Gary Paffett, P13, +3.6s) skupili się na programie rozwojowym opon Michelin.
Tymczasem najszybszym kierowcą z silnikiem V8 ponownie okazał się Michael Schumacher, poprawiając nieznacznie swój najlepszy czas z wtorku. Niemiec za kierownicą F2004M kontynuował pracę nad programem rozwojowym silnika V8 w kolaboracji z firmą Shell, natomiast towarzyszący mu nadal kierowca testowy Ferrari, Luca Badoer (P10, +3.2s), kontynuował z kolei testy opon Bridgestone w F2005 z silnikiem V10. Jutro obaj kierowcy udadzą się do Madonna di Campiglio, gdzie wezmą udział w corocznym spotkaniu z prasą. W tej sytuacji w czwartek na torze Jerez zjawi się drugi kierowca testowy włoskiej stajni, Marc Gene, który na zmianę poprowadzi obydwa bolidy.
Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, tracąc niewiele ponad pół sekundy do Michaela Schumachera. Ponadto japońską stajnię reprezentowali dzisiaj obaj główni kierowcy - Ralf Schumacher i Jarno Trulli. W sumie przejechali oni jednak dosyć mało okrążeń, plasując się odpowiednio na 7 i 12 pozycji.
Fernando Alonso drugi dzień testów za kierownicą bolidu R25 z ograniczonym silnikiem V10 ukończył na czwartej pozycji, kontynuując zapoczątkowane wczoraj testy opon Michelin. Tymczasem jego partner z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, zaliczył drugi dzień jazd próbnych nowego bolidu R26 z silnikiem V8. Program testów ponownie obejmował sprawdzanie funkcjonowania systemów i przejechanie jak najwięcej okrążeń w celu poznania charakterystyki nowego auta. Włoch przejechał tym razem 66 okrążeń, poprawiając najlepszy czas z wtorku o blisko półtorej sekundy, co dało mu szóste miejsce. Jak na zaledwie drugi dzień testów R26 jest to całkiem przyzwoity wynik. Jutro nowe auto poprowadzi Alonso.
Kierowców Renault rozdzielił jedyny obecny na torze Jerez kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld, prowadząc pomalowany tymczasowo zupełnie na biało bolid C24B z silnikiem V8. Niemiec po sprawdzeniu wszystkich systemów pracował nad ustawieniami auta i nowym systemem kontroli trakcji, a także testował opony Michelin. Niemiec przejechał blisko 60 okrążeń, a jego strata do Michaela Schumachera wyniosła niespełna sekundę.
Odpowiednio na 8 i 15 uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg i debiutujący w barwach stajni z Grove dotychczasowy kierowca testowy McLarena, Alex Wurz. Obaj kierowcy przejechali w sumie 83 okrążenia, a ich aktywność ograniczyły problemy techniczne. Szczególnie dużo czasu stracił Austriak, jednak mimo to bardzo szybko zadomowił się w nowym otoczeniu, rozpoczynając pracę nad ustawieniami przejściowego bolidu FW27C z silnikiem V8 Coswortha. Tymczasem Rosberg oprócz pracy nad ustawieniami auta zaczął także testować opony Bridgestone, zanim nie przytrafiła mu się awaria skrzyni biegów. Jutro do Niemca dołączy jego partner, Mark Webber, natomiast Wurz za kierownicę FW27C powróci w piątek.
Kolejnym zespołem, który rozpoczął dzisiaj testy na torze Jerez, jest Honda. Stajnię z Brackley reprezentowali dzisiaj główny kierowca testowy, Anthony Davidson (P9, +2.9s) i należący do programu rozwojowego młodych kierowców James Rossiter (P11, +3.3s). Program pierwszego dnia testów obejmował pracę nad ustawieniami i aerodynamiką przejściowego bolidu 078 z silnikiem V8, a także testy opon Michelin. Jutro Rossitera zastąpi Rubens Barrichello, dla którego będzie to pierwszy występ w nowym zespole.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci zespołów posiadanych przez austriacką firmę Red Bull. Scuderia Toro Rosso nadal czeka na zakończenie prac nad swoim nowym bolidem, co powinno nastąpić w lutym i do tego czasu zamierza korzystać podczas testów z zeszłorocznego bolidu Red Bull Racing RB1. Za jego kierownicą zasiadł w środę Vitantonio Liuzzi, sprawdzając trzy rodzaje tarcz hamulcowych i przeprowadzając testy opon Michelin. Tymczasem główna ekipa Red Bull kontynuowała zapoczątkowane wczoraj testy nowego bolidu RB2, za którego kierownicą ponownie zasiadł David Coulthard. Niestety awaria silnika Ferrari V8 mocno zredukowała aktywność Szkota i jego strata do najszybszego kierowcy z takim samym silnikiem V8 wyniosła ponad trzy sekundy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-17 C
Temperatura toru: 7-24 C
Niebo częściowo zachmurzone
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Tymczasem najszybszym kierowcą z silnikiem V8 ponownie okazał się Michael Schumacher, poprawiając nieznacznie swój najlepszy czas z wtorku. Niemiec za kierownicą F2004M kontynuował pracę nad programem rozwojowym silnika V8 w kolaboracji z firmą Shell, natomiast towarzyszący mu nadal kierowca testowy Ferrari, Luca Badoer (P10, +3.2s), kontynuował z kolei testy opon Bridgestone w F2005 z silnikiem V10. Jutro obaj kierowcy udadzą się do Madonna di Campiglio, gdzie wezmą udział w corocznym spotkaniu z prasą. W tej sytuacji w czwartek na torze Jerez zjawi się drugi kierowca testowy włoskiej stajni, Marc Gene, który na zmianę poprowadzi obydwa bolidy.
Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, tracąc niewiele ponad pół sekundy do Michaela Schumachera. Ponadto japońską stajnię reprezentowali dzisiaj obaj główni kierowcy - Ralf Schumacher i Jarno Trulli. W sumie przejechali oni jednak dosyć mało okrążeń, plasując się odpowiednio na 7 i 12 pozycji.
Fernando Alonso drugi dzień testów za kierownicą bolidu R25 z ograniczonym silnikiem V10 ukończył na czwartej pozycji, kontynuując zapoczątkowane wczoraj testy opon Michelin. Tymczasem jego partner z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, zaliczył drugi dzień jazd próbnych nowego bolidu R26 z silnikiem V8. Program testów ponownie obejmował sprawdzanie funkcjonowania systemów i przejechanie jak najwięcej okrążeń w celu poznania charakterystyki nowego auta. Włoch przejechał tym razem 66 okrążeń, poprawiając najlepszy czas z wtorku o blisko półtorej sekundy, co dało mu szóste miejsce. Jak na zaledwie drugi dzień testów R26 jest to całkiem przyzwoity wynik. Jutro nowe auto poprowadzi Alonso.
Kierowców Renault rozdzielił jedyny obecny na torze Jerez kierowca zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld, prowadząc pomalowany tymczasowo zupełnie na biało bolid C24B z silnikiem V8. Niemiec po sprawdzeniu wszystkich systemów pracował nad ustawieniami auta i nowym systemem kontroli trakcji, a także testował opony Michelin. Niemiec przejechał blisko 60 okrążeń, a jego strata do Michaela Schumachera wyniosła niespełna sekundę.
Odpowiednio na 8 i 15 uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg i debiutujący w barwach stajni z Grove dotychczasowy kierowca testowy McLarena, Alex Wurz. Obaj kierowcy przejechali w sumie 83 okrążenia, a ich aktywność ograniczyły problemy techniczne. Szczególnie dużo czasu stracił Austriak, jednak mimo to bardzo szybko zadomowił się w nowym otoczeniu, rozpoczynając pracę nad ustawieniami przejściowego bolidu FW27C z silnikiem V8 Coswortha. Tymczasem Rosberg oprócz pracy nad ustawieniami auta zaczął także testować opony Bridgestone, zanim nie przytrafiła mu się awaria skrzyni biegów. Jutro do Niemca dołączy jego partner, Mark Webber, natomiast Wurz za kierownicę FW27C powróci w piątek.
Kolejnym zespołem, który rozpoczął dzisiaj testy na torze Jerez, jest Honda. Stajnię z Brackley reprezentowali dzisiaj główny kierowca testowy, Anthony Davidson (P9, +2.9s) i należący do programu rozwojowego młodych kierowców James Rossiter (P11, +3.3s). Program pierwszego dnia testów obejmował pracę nad ustawieniami i aerodynamiką przejściowego bolidu 078 z silnikiem V8, a także testy opon Michelin. Jutro Rossitera zastąpi Rubens Barrichello, dla którego będzie to pierwszy występ w nowym zespole.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci zespołów posiadanych przez austriacką firmę Red Bull. Scuderia Toro Rosso nadal czeka na zakończenie prac nad swoim nowym bolidem, co powinno nastąpić w lutym i do tego czasu zamierza korzystać podczas testów z zeszłorocznego bolidu Red Bull Racing RB1. Za jego kierownicą zasiadł w środę Vitantonio Liuzzi, sprawdzając trzy rodzaje tarcz hamulcowych i przeprowadzając testy opon Michelin. Tymczasem główna ekipa Red Bull kontynuowała zapoczątkowane wczoraj testy nowego bolidu RB2, za którego kierownicą ponownie zasiadł David Coulthard. Niestety awaria silnika Ferrari V8 mocno zredukowała aktywność Szkota i jego strata do najszybszego kierowcy z takim samym silnikiem V8 wyniosła ponad trzy sekundy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-17 C
Temperatura toru: 7-24 C
Niebo częściowo zachmurzone
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane w środę na torze Jerez | ||||||
Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:16.514 | 86 | |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | F2004M V8 | bri | 1:17.969 | 58 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:18.544 | 74 |
1 | Fernando Alonso | Renault | R25 V10 | mic | 1:18.593 | 105 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | C24B V8 | mic | 1:18.822 | 57 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:19.125 | 66 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.196 | 36 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:19.380 | 51 |
1 | Anthony Davidson | Honda | 078 V8 | mic | 1:19.426 | 110 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | F2005 V10 | bri | 1:19.767 | 94 |
1 | James Rossiter | Honda | 078 V8 | mic | 1:19.886 | 105 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:19.966 | 19 |
1 | Gary Paffett | McLaren Mercedes | MP4-20 V10 | mic | 1:20.129 | 82 |
1 | Vitantonio Liuzzi | STR Cosworth | RB1 V10 | mic | 1:20.194 | 91 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW27C V8 | bri | 1:20.759 | 32 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:21.200 | 29 |
KOMENTARZE