Relacja z czwartego dnia testów w Jerez

To już ostatni dzień sprawdzania nowych maszyn na tym torze
08.02.1317:31
Redakcja
12109wyświetlenia
&,news/tory/jerez_zakrety_testy.jpg,,


Przejdź do komentarzy na dole strony

17:30 Podczas ostatnich 30 minut jazd kierowcy kontynuowali swoje programy i tylko Jean-Eirc Vergne poprawił swój czas wskakując na piąte miejsce w tabeli. Vettel w ogóle nie pojawił się już na torze, a Perez wyjeżdżał kilka razy, jednak nie kręcił pomiarowego kółka, więc najpewniej trenował starty.

Raikkonen na zakończenie dnia przejechał jeszcze pięć pomiarowych okrążeń na poziomie 1:24. Podobnie z Hamiltonem, ale Brytyjczyk przejechał dwa kółka więcej i notował czasy pomiędzy 1:22, a 1:23. Podobnej długości stinty wykonali także Bottas, de la Rosa i Pic. Dłuższy przejazd wykonał praktycznie tylko di Resta, który przejechał 13 pomiarowych okrążeń. Luiz Razia natomiast zdecydował się na jedno szybkie kółko, dzięki któremu zbliżył się na jedną dziesiątą sekundy do Caterhama.

17:00 Kilka sekund po szesnastej Raikkonen znów przejechał trzy szybkie kółka i znalazł się na czele tabeli z czasami z wynikiem 1:18.148. Fin jechał na miękkich oponach. Później Lotus zdecydował się wykonać pierwszy dziś dłuższy przejazd i Kimi zaliczył 15 pomiarowych okrążeń. Oprócz niego czasy poprawiali jeszcze Vergne i Pic, jednak nie były to zbyt oszałamiające wyniki.

Hamilton wykonał 16 pomiarowych kółek, które przedzielił szybkim pit stopem. Dłuższe przejazdy zaliczyli także Perez i Di Resta natomiast Vettel , Guttierez i Bottas robili krótkie stinty po około 5 okrążeń. 3 mierzone kółka przejechał Pedro de la Rosa. W samej końcówce Red Bull, Sauber, McLaren Force India i Toro Rosso zdecydowały się po raz kolejny wyjechać na tor.

Co prawda mamy już siedemnastą, jednak testy jeszcze się nie kończą. W związku z wcześniejszymi problemami z dziurą w jednej z tarek organizatorzy zdecydowali się przedłużyć dzisiejszą sesje o pół godziny.


16:00 Na samym początku przedostatniej godziny jazd Kimi Raikkonen wyjechał na kolejny króciutki przejazd, jednak 1:18.326 dało mu drugie miejsce w tabeli. Później Fina zobaczyliśmy na kolejnych trzech pomiarowych okrążeniach i nic poza tym.

Esteban Gutierrez zakończył już symulację wyścigu. Meksykanin przejechał w sumie 56 okrążeń, podczas których wykonał trzy pit stopy, jednak nie mamy dokładnych informacji na temat opon z jakich korzystał. Czasy podczas poszczególnych stintów spadały mu o około 3 sekundy. Wygląda na to, że podobny program realizuje Hamilton, który wyjechał na 12 kółek, po których zrobił szybki pit stop i wrócił na tor. Brytyjczyk podczas kolejnego stintu pokonał 23 okrążenia z czasami nieco gorszymi niż Sauber, jednak w tym przypadku również nic nie wiadomo o oponach.

Na dwa przejazdy wyjechał także Vettel. Niemiec najpierw przejechał 7 kołek z dość zmiennymi czasami w granicach 1:21 -1:23, a później wykonał jeszcze 4, które były już znacznie szybsze, jednak nie wystarczyły na poprawę czasu. Krótkie stinty podczas tej godziny zaliczyli także Vergne i Bottas. Razia zakończył 21 okrążeniowy przejazd zaczęty jeszcze o 14.40, a Pic zaliczył 16 kółek.

W Force India zdecydowano się zmienić kierowców i o 16:30 na tor wyjechał Paul di Resta, który na początek przejechał 12 pomiarowych okrążeń. Warto również dodać, że z powodu wcześniejszych problemów z tarką dzisiejsze testy zostaną przedłużone i potrwają do 17:30.

15:00 Na początku szóstej godziny jazd wszystkich zaskoczył Bianchi, który wyjechał z garażu na 3 szybkie okrążenia i po wykręceniu 1:18.175s znalazł się na czele tabeli z czasami. Oprócz niego na torze pojawili się wszyscy kierowcy poza Bottasem.

Tył stawki realizował różne programy. Razia wykonał długi stint przejeżdżając 14 pomiarowych okrążeń, kiedy Pic skupił się na krótszych przejazdach. Kierowca Marussi jeszcze przed 15 powrócił na tor i zabrał się za kolejny długi przejazd. Toro Rosso również skupiało się na krótszych wyjazdach, jednak nie notowało jakichś szczególnych czasów.

Force India po znalezieniu się na czele tabeli zdecydowało się wyjechać później na 9 pomiarowych kółek i wszystkie z nich były na poziomie 1:25. Gutierrez po wcześniejszym długim stincie, najpewniej przeprowadza symulację wyścigu, gdyż Meksykanin w kolejnym wyjeździe przejechał 15 pomiarowych okrążeń i po krótkiej wizycie w pit lane powrócił na tor.

Hamilton wykonał tylko jeden średniej długości przejazd - 7 kółek. Raikkonen cały czas wyjeżdża na pojedyńcze przejazdy i wraca do garażu. Perez wykonał podczas tej godziny dwa dłuższe przejazdy - po 11 okrążeń, jednak drugi jeszcze trwa. Pedro de la Rosa nadrabia stracony czas po pożarze swojego bolidu. Sebastian Vettel wykonał tylko jedno niepomiarowe kółko, jednak na razie nie mamy żadnych sygnałów na temat problemów w Red Bullu.


14:00 Problem z dziurą w tarce okazał się na tyle poważny, że sesja została wznowiona dopiero o 13:42, więc nie za wiele się działo. Zaraz po pojawieniu się zielonej flagi na tor wyjechał Bianchi, jedno mierzone okrążenie dało mu awans o jedną pozycję, jednak Francuz zaraz potem zniknął w garażu.

Oprócz niego na torze pojawił się jeszcze Gutierrez, który rozpoczął długi stint zaczynając od czasu na poziomie 1:24,6, oraz Raikkonen, Pic i Vegne. Kierowca Caterhama przejechał w sumie 4 mierzone okrążenia z niezbyt dobrymi rezultatami. Doniesienia z padoku mówią, że kierowcy niezbyt przejmują się unikaniem zepsutego fragmentu tarki.

Z garażu wyjechał także Pedro de la Rosa, który wcześniej musiał zatrzymać się na torze po zaledwie dwóch okrążeniach.

Łatanie dziury

13:00 Tuż po dwunastej na czoło tabeli wskoczył Gutierrez, który wykręcił 1:18.669, jednak zaledwie pięć minut później prowadzenie odzyskał Vettel, który przejechał tor w Jerez o ponad jedna dziesiątą szybciej. Obaj wykonali bardzo krótkie stinty.

Podczas czwartej godziny jazd kierowcy podzielili się pracą. Część zawodników wykonywała krótkie przejazdy, Gutierrez, Raikkonen Bottas, Vergne, Razia i Pic, a inni na dłuższych - Vettel, Perez, Hamilton i Bianchi, którzy przejechali kolejno po 10, 7, 17 (w dwóch stintach) i 10 pomiarowych kółek. Swoje czasy podczas tej godziny poprawili praktycznie wszyscy poza Bianchim i Vergnem.

Na 10 minut przez trzynastą na chwilę pojawiła się czerwona flaga z powodu odłamków i uszkodzonych tarek pomiędzy zakrętami 9 i 10 zakręcie. Co prawda z Jerez napływają informacje, że sesja została już wznowiona, jednak żadnego z zawodników nie ma na torze, a problem nie wygląda na zbyt łatwy do rozwiązania.


12:00 Nie trwało długo, zanim Sebastian Vettel rozwiał nasze wątpliwości co do tego, kiedy zostanie przełamana granica 1:19. Już 5 minut po 11 wykręcił czas 1:18.789. Ferrari poinforomowało w tym czasie, iż przywrócenie F138 do sprawności nieco potrwa i nie wiadomo kiedy powrócą na tor. Pedro może mówić o prawdziwym pechu.

Zespoły w dalszym ciągu drobiazgowo sprawdzają aerodynamikę swoich maszyn. Za prawym przednim kołem Valtteriego Bottasa możemy dziś podziwiać bardzo złożony stelaż do pomiaru przepływu powietrza. O 11:30 na torze byli niemal wszyscy, a swoje najlepsze czasy ustanowili Gutierrez, Bianchi, Bottas, Pic i Razia.

Razia w końcu pojechał dłuższy przejazd ale czasy były wręcz fatalne, okolice 1:29, żaden inny zespół nie kręcił tak słabych wyników nawet na długich wyjazdach. Jeszcze masa pracy przez Marussią, by ich bolid był jakkolwiek konkurencyjny. Jedynym usprawiedliwieniem może być, fakt iż przejazd Razii był naprawdę bardzo długi. U Mercedesa jednak dzisiaj nie zdecydowano się na nabijanie kolejnych kilometrów. Hamilton przejechał jak na razie 38 okrążenień, co nie jest złym wynikiem ale nie zapowiada powtórki z wczoraj.


11:00 Pierwszy wyjazd Pedro de la Rosy nie mogł być bardziej pechowy. Hiszpan od razu musiał zatrzyzmać bolid, powodując czerwoną flagę. W ruch poszły gaśnice. Mimo, iż ognia nie zauważono, z tyłu Ferrari wydobywał się dym.

Po wznowieniu sesji wyczuwalne było poprawienie się warunków atmosferycznych. Na ekranach pojawiły się zielone czasy i sytuacja w tabeli znacznie się zmieniła. Najszybszy w tym okresie okazał się Perez z wynikiem 1:19.696. Po licznych przejazdach na torze ponownie zobaczyliśmy czerwoną flagę. Jednak tym razem nie była to awaria, a po prostu Sauber testował zużycie paliwa, co potwierdził na Twitterze.

Sesja została wznowiona i szybko na tor wyjechała znaczna grupka zawodników. Ostatnia godzina zdecydowanie była bardzo aktywna na czele tabeli, kolejnym zawodnikiem, który wspiął się na szczyt był Kimi Raikkonen z wynikiem 1:19.157. Coraz bliżej zejścia poniżej 1:19, jednak ciągle daleko od wczorajszego czasu Massy.


10:00 Standardowy początek, czyli okrążenia instalacyjne. Jedynie Hamilton zdecydował się od razu na trzy okrążenia, podczas których wykręcił czas 1:35.876 - daleki od sensownych, jednak Brytyjczyk z pewnością będzie chciał odrobić stracony dystans przedwczoraj.

Ranek w Jerez mamy bardzo chłodny, temperatura powietrza to zaledwie 4 stopnie, jednak nie dostajemy informacji o możliwym deszczu, więc pewnie zrobi się cieplej. Zespół Force India poinformował, że zamierzają popracować z różnymi elementami aerodynamicznymi, po czym zabiorą się do zbierania danych na temat opon.

Po pierwszych 30 minutach sesji, najlepszym czasem legitymował się Esteban Gutierrez, który wykręcił 1:20.797. Jednak jego wynik pobił dość szybko Sebastian Vettel z czasem 1:20.155. Był to jednak bardzo krótki przejazd. W pierwszej godzinie na trasie nie pojawił się jedynie Pedro de la Rosa w Ferrari

09:00 Witamy wszystkich podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez! Może to być również ostatni dzień jazd na tym obiekcie na dłuższy czas, gdyż jak wczoraj stwierdził Paul Hembery z Pirelli, jest on zbyt szorstki, by miarodajnie testować opony. Tym większe uznanie należy się kierowcom, którzy podczas ostatnich dni wykonywali długie przejazdy.

Pierwsza sesja testowa raczej nigdy nie zwiastuje nam symulacjami wyścigów, stąd też raczej nie mamy co się spodziewać ich dzisiaj. Ekipy z pewnością skupią się na dalszym dostrajaniu podstaw bolidów, a nie drobiazgowych zmianach w ustawieniach. Jeśli chodzi o zmiany za kierownicą, warto zaznaczyć Julesa Bianchi, który zasiądzie dzisiaj za sterami Force India.

Czy padnie dzisiaj jeszcze lepszy czas od wczorajszego Felipe Massy? Czy ktoś przejedzie jeszcze więcej okrążeń niż Nico Rosberg? Dowiecie się tego śledząc naszą relację, na co serdecznie zapraszamy - do usłyszenia za godzinę!
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (-)Lotus Renault E21831:18,148
2Jules Bianchi (-)Force India Mercedes VJM06 561:18,1750,027 0,027
3Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB9961:18,5650,417 0,390
4Esteban Gutierrez (-)Sauber Ferrari C321421:18,6690,521 0,104
5Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR8921:18,7600,612 0,091
6Lewis Hamilton (-)Mercedes F1 W041451:18,9050,757 0,145
7Sergio Perez (-)McLaren Mercedes MP4-28981:18,9440,796 0,039
8Valtteri Bottas (-)Williams Renault FW34921:19,8511,703 0,907
9Pedro de la Rosa (-)Ferrari F138511:20,3162,168 0,465
10Charles Pic (-)Caterham Renault CT031091:21,1052,957 0,789
11Luiz Razia (-)Marussia Cosworth MR02821:21,2263,078 0,121
12Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM06491:23,4355,287 2,209

KOMENTARZE

43
Lukas
09.02.2013 09:36
@iceneon - możemy tak robić od Barcelony i jak nie będzie sprzeciwu to zostanie :)
iceneon
09.02.2013 11:14
Czy Droga Redakcja się jakoś do tego odniesie? Tak/Nie/Pomyślimy* * niepotrzebne skreślić
MPOWER
08.02.2013 06:17
@iceneon Dobra koncepcja. Podoba mi się. Jestem za.
jednooki_cyklop
08.02.2013 06:15
@iceneon Też o tym myślałem, myślę, że to dobry pomysł.
iceneon
08.02.2013 05:58
Pierwsze testy za nami, a ja chciałbym dodać coś na temat sposobu relacji. Relacje co godzinę są fajnym pomysłem, jednak wolałbym, aby szło to w dół, a nie w górę. Czasami zaglądam rzadziej niż co godzinę i muszę wtedy czytać relację z danej godziny, po czym przesuwać stronę do góry, aby przeczytać następną. Co o tym myślicie?
Lukasz1234
08.02.2013 04:36
Dla Polsatu, byłoby lepiej pod względem finansowym, aby kupili prawa na 2014 teraz, póki Roberta nie ma, bo jak okaże się np. za 10 miesięcy, ze Robson wraca to cena za prawa do transmisji tak pójdzie w górę, że bedą musieli wziac kredyt aby transmisje pokazywac
MPOWER
08.02.2013 04:28
@cobra Ale co po tym sezonie? Spada oglądalność więc mogą zrezygnować całkowicie z F1. Z drugiej strony Borówa, wielki zapaleniec F1 będzie pewnie w Polsacie walczył o F1 w Polsce BTW Cóż za ironia losu :) Tak wszyscy psioczyli na Polsat, że ich poziom jest żenujący a zaraz będziemy się modlić aby nam w ogóle F1 nie zabrakło. EDIT Koniec testów w Jerez. Następne w Barcelonie 19.02
cobra
08.02.2013 04:23
@MPOWER - Przecież TV4 i Polsat Sport News są ogólnodostępnymi kanałami... obawiać można się jedynie tego, że wyścigi podobnie jak GP USA będą przerywane 20-minutowymi reklamami.
MPOWER
08.02.2013 04:22
@michal132 Racja, nie dopisałem ;) Z tym, że RBR i Ferrari nawet połowy tego nie mają w bolidzie obecnie co będzie a Lotus już tą połowę ma :)
michal132
08.02.2013 04:20
@MPOWER Nie tylko RBR i Ferrari bo Lotus też
dycjusz
08.02.2013 04:16
[quote="MPOWER"][/quote]nie starsza, nie strasz bo Ci zrobię to co sekretarka komornikowi w skeczu neonowki.. Heh. A tak poważnie to mam nadzieję, że polsat nie zrobi w tym roku bo dopiero przedluzylem umowę na kolejne 15 miesięcy... A jak będzie trzeba to ja tam do Solorza zaraz zadzwonie..
MPOWER
08.02.2013 04:02
Ostatnie 30 min testów A tymczasem z innej beczki (sorki za OT) Polsat raczej zrezygnuje w tym roku z transmisji F1 http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/formula-1-znika-z-polsatu-trafi-do-tv4-czy-polsat-sport-news Ciekawe co w 2014 bo Polsat ma tylko do końca tego sezonu prawa? Tylko mam nadzieję, że nie zamienią F1 na DTM bo tak Kubica jeździ.....bo to będzie porażka EDIT RBR używa w Jerez przejściowy bolid. Dopiero na kolejne testy pokażą swoje wszystkie wynalazki. Czyli powtórka Ferrari :) EDIT2 Lewis dzisiaj zrobił już 140 kółek :) i Steve (nowa ksywa na Estebana) już 137 :)
mich909090
08.02.2013 03:16
@Reyon Dziwne bo na livetimingu nie było pokazne ,że był w boksie ale przy 102 i 103 kółku nie ma czasu. Może mu wymienili gumy ale pózniej tempo miał równe .
MPOWER
08.02.2013 03:11
@katinka Napisałem, że ponoć bo nikt tego nie wie ;) To tylko są domysły ludzi którzy to obserwują. Tymczasem Kimi znowu wyjechał na 3 kółka, walnął najlepszy czas 1.18.148 na miękkich i zjechał do garaży. EDIT Kimi się przebudził :D Założył pośrednie i teraz robi dłuższy przejazd. EDIT 2 Raikkonenowi przeszkadzał Catherman na torze to go wyprzedził ;)
Reyon
08.02.2013 03:03
@mich909090 Imo tam mógł być zjazd, raczej nie wierze w taki gwałtowny wzrost tempa po tylu okrążeniach na jednej mieszance.
katinka
08.02.2013 03:01
@MPOWER, dzięki. Jeśli na twardych, to nie wiem, czy jest się z czego cieszyć, bo czasy w tamtym stincie były takie jakby woził tym W04 ze 2 zbiorniki paliwa.
mich909090
08.02.2013 03:00
Hamilton jest obecnie na długim stincie i trzyma bardzo równe tempo ,nawet przyspieszył w stosunku do poprzednich czasów.Kręcił czasy po 1:27, a teraz 1:25 ,a przecież opony już troche kółek mają za sobą.
Reyon
08.02.2013 02:51
@MPOWER Ale co mnie obchodzi jakieś tam Ferrari? :p PS podziwiam Mercedesa i Saubera, że zdecydowali się na symulacje wyścigu na takim torze, na takim asfalcie... szacun :p
MPOWER
08.02.2013 02:46
@Reyon Nikt nie bierze tego poważnie. Spokojnie Ferrari jeszcze nadrobi zaległości :) To są testy jak nazwa wskazuje, i będą jeszcze dwa w Barcelonie. Ferrari na Barcelone przywiezie bolid o co najmniej połowę zmodyfikowany. Lotus też nawet połowy swoich wynalazków na tor w Jerez nie przywiózł. Dzisiaj testy, analiza danych, znowu testy i analiza a potem prawdziwy wyścig.
Reyon
08.02.2013 02:43
A ja wam przypomnę o nawierzchni toru Jerez i raczej bym nie brał do siebie aż tak tych wyliczeń/obliczeń czy to waszych czy to innych ekspertów zajmujących się oceną testów.
MPOWER
08.02.2013 02:37
@katinka Ponoć jedzie na twardych z dużym obciążeniem. Dodatkowe info Mcl - szuka kompromisu w tempie na wszystkich oponach. RBR - najlepiej im wychodzą dłuższe przejazdy. Dzięki pakietowi mają najlepszy docisk i pracę z oponami. Niestety jak zwykle problem mają z prędkościami maksymalnymi i nad tym głównie prowadzą badania. Ferrari - dobre tempo na miękkich. Mają problemy z twardymi. Pewnie chodzi o dogrzanie twardszej mieszanki. Lotus - nikt nie jest w stanie określić co oni dzisiaj testują. Kimi się ogólnie nie przemęcza :D W każdym razie szybkie kółko na miękkiej a potem okrążenie wolniejsze o sek a kolejne o kolejną sekundę. Więc wychodzi, że szybko opony się skończą. Albo coś testują ale diabli wiedzą co, ponieważ Kimi tylko na krótkie wyjazdy wyjeżdża.
IceMan11
08.02.2013 02:37
@MPOWER Pisz tak dalej. Nie każdy ma czas wertować wszystkich stron, a najciekawsze są właśnie opinie nt. prowadzenia bolidów. Czyli McLaren i RBR. Powiem szczerze, że TOP3 według mnie to właśnie McLaren, RBR i Lotus (kolejność dowolna). W zeszłym roku też tak pisałem i w sumie się nie pomyliłem. Zobaczymy jak będzie teraz. Coś czuję, że Mercedes z Lewisem w składzie będą szybsi od Ferrari nawet, ale wiadomo... Takie moje ALE ;D
katinka
08.02.2013 02:30
Szybki ten Jules, a SFI dziwnie zwleka i czeka nie wiem na co. A ciekawe jakie opony testuje właśnie Lewis i Mercedes, bo miał 15 okrążeniowy stint i zaczął od 1.24, a skończył na 1.30 :/
MPOWER
08.02.2013 02:20
Wg Gary Anderson który zrobił analizę, to najlepiej wygląda po czterech dniach McLaren. Niewiele gorzej RBR ale mają szansę na wyjście na nr 1 największą, ponieważ pakiet mają znakomity tylko jeszcze nie potrafią wyciągnąć z niego całego potencjału. Bardzo dobrze wygląda Lotus. Ferrari lepiej jak w zeszłym roku ale mają braki do czołowej trójki. Najwięcej pracy czeka Mercedesa, chociaż wyglądają o wiele lepiej jak w zeszłym sezonie. Tymczasem Kimi uzyskał drugi czas na miękkiej. Gutierrez właśnie jest na długim przejeździe i ponad 35 kółek zaliczył i dalej je wykonuje.
iceneon
08.02.2013 01:53
@Lukas "pomiędzy zakrętami 9 i 10 zakręcie" Word raczej nie poprawi, więc mimo wszystko proponuję czytać tekst przed publikacją ;)
MPOWER
08.02.2013 01:14
Bianchi 1.18.175 na miękkiej. Hamilton dłuższy przejazd wykonuje z większą ilością paliwa. Niestety czasy mocno szarpane.
Il Capitano
08.02.2013 12:58
KIMI jeździ w swoim stylu, w miare szybko bez przemęczenia, bo jak na razie wielu kółek nie zrobił :D
MPOWER
08.02.2013 12:49
Dziura reanimowana została przez nakładki gumowe :D https://twitter.com/NobleF1/status/299853596760080386/photo/1 Ale w końcu to śmieszne więc doszli do wniosku, że trzeba zabetonować. Beton polali, dmuchawy użyli do suszenia :) Treningi już wznowione :) EDIT Ferrari już zreanimowane. Pedro już był na torze, po kółku zapoznawczym wrócił do garaży.
ROOK
08.02.2013 12:46
@Aquos: Dzięki, tak myślałem…
MPOWER
08.02.2013 12:20
Obecnie przerwa.... Dziura w krawężniku, czerwona flaga. Zespoły mają czas na obiad a ekipa porządkowa ma czas na naprawę. https://pbs.twimg.com/media/BClGC7qCcAAfhKb.jpg:large
Aquos
08.02.2013 12:07
@ROOK Szorstki tor po prostu zżera opony i stąd to uznanie dla kierowców wykonujących długie przejazdy. Problem z szybką degradacją opon oznacza, że nie można ich rzetelnie ocenić, bo nie wiadomo jak zachowają się w warunkach wyścigowych, na torze o "normalnej" nawierzchni.
IceMan11
08.02.2013 11:59
@MPOWER No ja mam nadzieję, że RBR tak jeździ ;)
ROOK
08.02.2013 11:54
[color=white].[/color] „jak wczoraj stwierdził Paul Hembery z Pirelli, jest on zbyt szorstki, by miarodajnie testować opony. Tym większe uznanie należy się kierowcom, którzy podczas ostatnich dni wykonywali długie przejazdy.” [color=white].[/color] Mam pytanie, bo nie wiem jaką nawierzchnię położyć. :) [color=white].[/color] Wydawało mi się, że szorstka nawierzchnia jest o’kay, że dobrze „trzyma”, a niepodobać się może Pirelli tylko dlatego, że wszystkie opony zużywa równie łatwo – przez co nie ma porównania między mieszankami. [color=white].[/color] Ale może czegoś nie wiem (dużo nie wiem) i faktycznie potrzebne uznanie dla kierowców? [color=white].[/color] No chyba że to problemy z tłumaczeniem i trasa po prostu się sypie…
MPOWER
08.02.2013 11:37
Na godzinę 12.35 3 kierowców ma czas 1.18 Vettel - najszybszy - na oponach twardych Gutierrez - drugi- na miękkich Kimi - trzeci- na oponach pośrednich Oczywiście brak danych co do paliwa. @konradosf1 Wcześniejsze informacje mówią o wycieku oleju. Albo sami nie wiedzą albo kłamią :) Gary Anderson podnieca się stabilnością bolidu RBR. Twierdzi, że jadą jak po sznurku i mają mega przyczepność. Dla odmiany Perez ponoć ma problemy ze stabilnością przodu i miota nim jak szalony. Mercedes - wszystko wygląda że testują DRD. Lotus dopiero ma to robić w Barcelonie. Wg teorii DRD ma dawać ok. 0.5s lepszy czas na kółku EDIT Hamilton z trzecim czasem - również 1.18 na pośredniej - lepszy od Raikkonena o 0.01s Perez z piątym czasem - również 1.18 - brak danych co do opon EDIT2 Vettel robi dobre dłuższe przejazdy. Wszystko wskazuje na to, że w RBR opony nawet na tym specyficznym torze mało się zużywają. Ponoć najszybciej zdziera kapcie Mercedes i Mcl (mówimy o ekipach czołowych). Lotus też z tym nie najlepiej sobie radzi. Obok RBR Ferrari jeszcze w miare dobrze sobie radziło, przynajmniej wczoraj, bo dzisiaj na razie walczą o powrót na tor. EDIT3 Raikkonen i Hamilton mają dzisiaj pecha. Trzecie czerwona flaga trzeci raz zmusza ich do skończenia swoich jazd (programu) EDIT4 Lotus potwierdził testy DRD na Barcelonie i zapowiedział, że tam będą głównie testować długie przejazdy.
konradosf1
08.02.2013 11:04
a tu więcej zdjęć: http://www1.skysports.com/formula1/gallery/12738/8479202/ferrari-go-up-in-smoke Edit: Ferrari tłumaczy, że skrzynia biegów nawaliła, dlatego samochód zapłonął
kamil_zmc
08.02.2013 09:13
Ferrari się pali. http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/MG_7465-886x498.jpg
Lukas
08.02.2013 09:07
Już poprawiam :) A jeśli widzicie coś jeszcze to zgłaszajcie, bo word twierdzi, że już nie ma :D
IceMan11
08.02.2013 09:05
@konradosf1 Juuupiii! Jestem mondry ;D @orzel24 Oficjalnie? Ostro przygotowuje się do sezonu. Według Ferrari to jest lepsze niż jazda nowym autem. Nieoficjalnie? W zimę mu się przytyło i ostro ćwiczy, aby schudnąć.
orzel24
08.02.2013 09:05
Ktos wie dlaczego Alonso opuscil cale testy w Jerez?
konradosf1
08.02.2013 08:21
@iceneon jak to mówią - głupi nie zwróci uwagi, mądry nic nie powie :P chłopaki robią dobrą robotę, a literówki zdarzają się teraz wszędzie :)
iceneon
08.02.2013 08:11
Drobna uwaga. Moglibyście koledzy czytać swoje artykuły ze dwa razy przed publikacją? Ostatnio w niemal każdym newsie jest jakaś literówka. Poza tym świetna robota. Dzięki.
Michal13
08.02.2013 08:04
Witam :D
F_1
08.02.2013 08:02
Witam wszystkich :)