Jeden główny steward na wszystkie wyścigi

Ostatnio wiele zastrzeżeń budził brak konsekwencji w decyzjach podejmowanych przez stewardów
07.03.0614:50
Marek Roczniak
929wyświetlenia

W ostatnich latach wiele zastrzeżeń budził brak konsekwencji w decyzjach podejmowanych przez stewardów nadzorujących przebieg rywalizacji na torach Grand Prix. Dla przykładu w jednych przypadkach kierowca za stosunkowo małe przewinienie był surowo karany, a w innych za dużo poważniejsze otrzymywał tylko reprymendę.

Wynikało to głównie z tego, że obowiązywał system rotacji stewardów i poszczególne wyścigi nadzorowali różni ludzie. FIA postanowiła wreszcie zrobić coś w tej sprawie i w sezonie 2006 wszystkie wyścigi będzie nadzorował jeden główny steward. Jest nim Scott Andrews, z wykształcenia prawnik, który był do tej pory jednym z czterech stewardów używanych na zasadzie rotacji.

Decyzja ta jest postrzegana jako gest dobrej woli w kierunku koncernów samochodowych, które nie są zadowolone z tego, w jaki sposób FIA zarządza Formułą 1. Bernie Ecclestone twierdzi, że ostateczne zawarcie rozejmu pomiędzy koncernami zrzeszonymi w organizacji GPMA i FIA oraz administracją F1 powinno nastąpić jeszcze przed wyścigiem w Bahrajnie, czyli w ciągu najbliższych dni. Tym samym będzie już można wreszcie przestać przejmować się groźbą utworzenia konkurencyjnej dla F1 serii wyścigowej.

Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

8
PIPI
09.03.2006 11:18
Został ten najlepiej oplacony przez Ferrari!!!!
rafaello85
07.03.2006 10:12
Myślę, że to dobry pomysł
Bucu
07.03.2006 05:08
najwyzszy czas!!
Mariusz
07.03.2006 02:56
Scott Andrews - jak mu się znudzi posadka to ja z chęcią go zastąpię hehe. ;-)
Ahmed
07.03.2006 02:19
Pussik, jezdzisz w lidze i nie wiesz? WOW "Drive through" - przejazd przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości
Pussik
07.03.2006 02:11
drive throught - na czym polega ta kara?
Maraz
07.03.2006 02:01
O tym nie było mowy, ale głównie kary za spowodowanie kolizji mają być przyznawane po zakończeniu wyścigu, tak jak to było już w 2005. Kary w trakcie wyścigu są przyznawane tylko w wyjątkowych sytuacjach - przekroczenie limitu prędkości w boksach, przekroczenie białej linii w wyjeździe z boksów, wyjazd z boksów przy czerwonym świetle, falstart itp.
Mariusz
07.03.2006 01:54
Czy obowiązuje jeszcze przepis 10 seconds penalty (stop & go) czy już tylko drive throught ???