Thierry Neuville kierowcą Hyundaia w sezonie 2014

Belg podpisał trzyletnią umowę z koreańskim producentem
05.11.1312:47
Paweł Zając
2800wyświetlenia

Hyundai potwierdził dziś, że Thirry Neuville poprowadzi ich zespół podczas powrotu do Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonie 2014.

Plotki o tym krążyły już od dawna, jednak teraz oficjalnie wiemy, że Belg podpisał z koreańskim producentem trzyletnią umowę.

Neuville w tym roku ścigał się w Fordzie ekipy M-Sport i wielokrotnie okazywał się lepszy od Madsa Ostberga i Jewgienija Nowikowa. Przed ostatnią rundą 25-latek jest drugi w klasyfikacji generalnej.

Wierzę, że Hyundai Motorsport jest dla mnie najlepszą opcją, gdyż to młody, rozwijający się i ambitny fabryczny zespół. Ich celem jest mistrzostwo, a ja od dawna chciałem być kierowcą fabrycznym - powiedział Neuville. Byłem pod wrażeniem ich siedziby i podejścia do tematu oraz oczywistego potencjału. Mam nadzieję, że moje dwuletnie doświadczenie w WRC będzie korzystne dla zespołu, a my zbudujemy harmonijne relacje. Wiem, że czeka nas sporo nauki, jednak jestem pewny, iż czeka nas udana przyszłość.

Szef Hyundaia, Michael Nandan, dodał, że zakontraktowanie Neuvilla odzwierciedla długoterminowe ambicje jego zespołu. Thierry zaliczył fantastyczny sezon i udowadnia, że jest jednym z najlepszych młodych kierowców w WRC. Jego czysta szybkość, umiejętności jazdy i dynamiczne podejście do rajdów czynią go perfekcyjnym kandydatem dla Hyundaia. Podpisują umowę z zawodnikiem takim jak Thierry możemy pokazać nasze poważne zaangażowanie i skupienie na długoterminowym sukcesie.

KOMENTARZE

8
marios76
09.11.2013 12:45
@Kamikadze2000 Zabłysnąłeś jak wtedy gdy pisałeś, że Newey z McLarenem nic nie osiągnął... :) M-Sport od jakiegoś czasu wiedział, że Neuville odejdzie, dlatego od miesięcy kusi posadą w fabrycznej Fieście Kubicę:) Wygląda na to, że Wilson zafascynowany wynikami Polaka, w obliczu utraty obiecującego lidera i braku tytułu od wielu lat, jest w stanie przygotować dla Roberta bajeczny kontrakt:) Nie udało się Huyndaiowi (na razie!), a i Citroen mimo wolnego miejsca jeszcze Kubicę testuje- i to za darmo;) Dla mnie sytuacja jest jasna- nowy mistrz WRC2 AD2013 rozdaje karty... i to nie w pokerze;P @iceneon Tak, i Vettel będzie w WRC jak Raikkonen ;)
iceneon
06.11.2013 03:42
Mam mieszane uczucia co do jazdy w tym zespole Thierry'ego. Tylko czekać kiedy RB wystawi swój zespół w WRC.
Saruto
05.11.2013 10:08
Panowie Mikkelsen ma długi kontrakt z VW i tam też zostaje ;) Zresztą cały VW bez zmian. Al Qassimi pojedzie kilka rajdów trzecim autem(Citroen), podobnie jak w tym roku. Więc na obecną chwilę wygląda to tak: VW - Ogier - Latvala - Mikkelsen Citroen - ? - ? - Al Qassimi M-Sport - ? - Al-Attiyah / ? Hyundai - Neuville - ? / ?
TAFiT
05.11.2013 08:50
Vw jednak dysponuje wielkimi środkami, dlatego nie wiem, czy Ogier szedł w takie niepewne. Zapowiada się ciekawie, Hyundai ma wsparcie "fabryki", mogą być silni. Vw w tym sezonie miał walczyć o podia w pojedyńczych rajdach, a zdobyli oba tytuły. Może Hyundai z Neuvillem okaże się również całkiem mocny. Tym bardziej, że Citro skupia się na WTCC i definitywnie tracą swojego lidera Loeba. Jeśli Kubek zdecyduje się na WRC to liczę na takie składy: Vw: Oger, Latvala Hyundai: Neuville, Hanninen Citroen: Hirvo, Kubica M-sport: Meeke, Oestberg ;) + Bouffier, Mikkelsen i Sordo gdzieś w WRC, może Evans jeszcze ewentualnie. Pewnie Prokop, Novikow i killku "statystów" jeszcze się znajdzie w stawce.
Kamikadze2000
05.11.2013 03:48
Nie wiem skąd się wzięła ta Japonia... masz racje. :)
mbg
05.11.2013 03:41
@K2000 *koreańskiej marki. :P
Kamikadze2000
05.11.2013 03:38
Moim zdaniem to słuszna decyzja. Ogier także ryzykował, nawiązując współpracę z VW. Ale ciężko z nimi pracował, zbudował zespół pod siebie i ma już na koncie tytuł mistrza świata (śmiem twierdzić, że pokonałby w generalce samego Loeba). W 2015 lub 2016 roku Thierry może czerpać ogromne korzyści z bycia liderem japońskiej marki. I kto wie, czy nie będzie największym konkurentem VW. :))
mbg
05.11.2013 01:34
idzie w niepewne po tak genialnym sezonie. Chciałbym by główna stawka na 2014 wyglądała tak: VW -Ogier -Latvala -Wiegand Citroen -Hirvonen -Bouffier M-Sport -Kubica -Ostberg -Al-Kuwari Hyundai -Neuville -Hanninen Jak to jest z Al Qassimim? Jest potwierdzony a Citroen zmniejsza wsparcie do 2 samochodów fabrycznych. Czy to znaczy że tylko 1 wolny fotel jest w Citroenie czy też będzie tak że będzie 2 innych kierowców a Khalid będzie jeździł trzecim samochodem w wybranych rundach? Czy też będzie jeździł na zmianę z innym kierowcą?