Button: Nowe samochody będą dużo trudniejsze w prowadzeniu
Brytyjczyk uważa, że zwiększony moment obrotowy znacznie wpłynie na styl jazdy
02.12.1301:53
3424wyświetlenia
Jenson Button uważa, że przyszłoroczne bolidy będą znacznie trudniejsze w prowadzeniu niż obecne samochody.
W sezonie 2014 w F1 pojawią się nowe jednostki napędowe - 1,6 turbo - które wraz z systemami odzyskiwania energii będą generować podobną moc, jednak znacznie zwiększy się moment obrotowy.
W rozmowie z ESPN kierowca McLarena stwierdził, że jego zdaniem w przyszłym roku znacznie zmieni się podejście do kwestii prowadzenia bolidu.
Trzeba będzie zrozumieć nowy silnik i sposób w jaki przekazuje moc, gdyż nie będzie to łatwe- powiedział Button.
Czeka nas dużo pracy, zwłaszcza w symulatorze, aby to rozwikłać, gdyż żaden z nas nie jest przyzwyczajony do posiadania momentu obrotowego. Jestem w F1 od 14 lat i nigdy nie był on znaczącym czynnikiem, więc będzie to ciekawe doświadczenie.
W rzeczywistości powinno być łatwiej niż w symulatorze, gdyż tam ciężko wyczuć pojawienie się nadsterowności. Będzie łatwiej, ale i tak trzeba będzie nad tym popracować. W szybkich zakrętach nie ma się mocy przez sporo czasu i nie można tak zwyczajnie przycisnąć. Nie jest tak jak teraz, że przy dużym docisku i niewielkim momencie obrotowym po prostu można docisnąć gaz i co najwyżej wyjechać trochę za szeroko przez podsterowność. W przyszłym roku, na przykład w trzecim zakręcie na torze Catalunya nie będzie można po prostu wcisnąć gazu na wyjściu, bo od razu straci się kontrolę nad tyłem. To nie będzie kwestia problemów z balansem, po prostu moment obrotowy będzie dostępny w niespotykanych dotąd ilościach.
Jenson dodał jednak, że nie powinno to zmienić przyjemności z jazdy bolidem F1.
Szybki samochód będzie dawał tyle samo frajdy z jazdy, gdyż będzie się walczyć z przodu. Myślę, że w kwalifikacjach może być trochę gorzej, jeśli nie zdobędzie się pierwszego pola. W wyścigach powinno nadal być ekscytująco, jednak walki powinny być bardziej zacięte. Już teraz są, jednak będzie mniej docisku, twardsze opony i więcej momentu obrotowego. Będzie to trochę przypominać GP2, gdyż łatwiej będzie popełnić błąd.
KOMENTARZE