Relacja z pierwszego dnia testów na torze Jerez (zakończona)

Nowe bolidy ruszyły do akcji w pierwszym teście nowych silników
28.01.1417:00
Łukasz Godula i Paweł Zając
25240wyświetlenia
&,news/tory/jerez_zakrety_testy.jpg,,


Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony

09:00 Rozpoczynamy nowy rozdział w historii Formuły 1. Na torze w Jerez właśnie rozpoczęła się pierwsza sesja testowa przed sezonem 2014. Jak co roku będziecie mogli śledzić co dzieje się na torze dzięki naszej relacji na żywo! Wpisy będą aktualizowane co godzinę, aczkolwiek początkowo mogą to być częstsze notki, gdyż będziemy chcieli dostarczyć jak najwięcej zdjęć nowych bolidów w akcji. Oczywiście gdy tylko pojawi się zapis wideo nowych maszyn - również zostaniecie o tym poinformowani.

Mamy już za sobą wszystkie prezentacje poza Lotusem i Marussią (oraz Caterhamem, który powinien to zrobić lada chwila). Ekipa z Enstone pokaże bolid na żywo w Bahrajnie, a Marussia walczy z usterką techniczną, ale być może zdąży pojeździć jeszcze w Jerez. Zapraszamy do wspólnego śledzenia działań zespołów!


09:30 Pierwszym, który wyjechał z garażu był Lewis Hamilton, więc to Mercedes rozpoczyna pracę jako pierwszy. Było to jedne okrążenie instalacyjne, po czym na torze znów zapadła cisza. W międzyczasie przypomnijmy kto dzisiaj jeździ: Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Jenson Button, Sergio Perez, Esteban Guttierez, Jean-Eric Vergne, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson.

Tymczasem Caterham składa swój bolid w garażu i chce go jeszcze dzisiaj zaprezentować, ale jazdy są już raczej mało prawdopodobne. Nowa maszyna ruszy najpewniej jutro, a Marussia chce swój bolid sprowadzić na tor również jutro, ale wieczorem, co oznacza jazdy w czwartek.

Kolejne okrążenie instalacyjne Hamiltona nawet się nie rozpoczęło. Anglik wyjechał z garażu ale silnik zgasł w połowie pit lane, po czym zepchnięto Mercedesa do garażu.

10:00 Pierwsza godzina nie dała nam zbyt wielu przejazdów. Poza Hamiltonem na tor wyjechał wprawdzie Kimi Raikkonen i był pierwszym sprawcą czerwonej flagi. Po połowie okrążenia zatrzymał swój bolid, a nad torem zaczęły powiewać flagi w tym samym kolorze.

Dodatkowo pojawiły się plotki, że poza Caterhamem nie wyjedzie dziś na tor jeden z czołowych zespołów. Rzekomo podczas porannego odpalenia silnika coś poszło nie tak i ma to uniemożliwić dzisiejsze jazdy. Nie wiemy jeszcze jaki to zespół.

Williams poinformował również, że na jego wyjazd będzie trzeba poczekać, ale ekipa obiecuje pojawić się na torze. A my oczywiście zapraszamy do dyskusji na bieżąco w komentarzach pod newsem!


10:30 No i mamy już pierwszy filmik z przejazdu Hamiltona! (LINK) Na razie obroty dalekie od maksymalnych, ale biorąc pod uwagę, że na razie przejechano niecałe 3 okrążenia, dobre i to! Hamilton ponownie wyjechał na jedno kółko instalacyjne.

Zespoły ciągle pracują nad swoimi bolidami. Jest to całkiem normalne zważywszy na złożoność nowych systemów. Nikt nie chce zobaczyć białego dymu na środku toru spowodowanego niedokładnym przygotowaniem jednostki! Nie warto się dziś spodziewać długich przejazdów, ekipy z pewnością muszą najpierw poznać jak pracują wszystkie partie bolidu, a w szczególności silniki.

11:00 Pod tym linkiem zobaczycie nieco większe zdjęcie nowego Ferrari w pitlane. Tymczasem póki co praktycznie zerowa aktywność na torze. Poza Hamiltonem, który wyjechał na kolejne okrążenie instalacyjne, pojawił się również Jean-Eric Vergne.

Wiemy już również, dlaczego Red Bull jeszcze nie pojawił się na torze. Jak donosi Adrian Newey powodem jest... głupi problem wykryty w nocy. Szczegółów zero, ale nawet mistrzowskiej ekipie nie wszystko idzie jak po maśle. Mimo wszystko raczej spodziewamy się ich dzisiaj na torze.

W ramach nudy na torze, mamy dla was jeszcze jedną próbkę dźwięku silnika - tym razem Ferrari (LINK)

11:30 Tymczasem Force India stwierdziło, że ich bolid jest gotowy do wyjazdu i wypuszczono na tor Srergio Pereza. Meksykanin jednak nie zdołał ukończyć kółka, co spowodowało kolejną czerwoną blagę.

Po ponownym wywieszeniu [color=green]zielonej flagi[/color] na torze pojawił się kolejny bolid - Sauber C33 z Gutierrezem na pokładzie. Oprócz niego na kolejne kółko wyjechał Hamilton. Do wymienionej dwójki dołączył Jean-Eric Vergne, co dało nam trzy bolidy w jednym czasie na torze! Dodatkowo Hamilton pokusił się o mierzone kółko i wykręcił pierwszy czas tegorocznych testów - 1:33,305. (Lewis na torze) Anglik przejechał w sumie 3 okrążenia i powrócił do garażu. Vergne zjechał po 2 kółkach.

Williams tymczasem poinformował, iż nocna zmiana mechaników udała się na zasłużony odpoczynek do hotelu, a dzienna zmiana w dalszym ciągu pracuje nad FW36. Christian Horner zaś dodał, iż przygotowanie bolidów na test w Jerez wymagało heroicznego poświęcenia.


12:00 Kolejną, tym razem udaną, próbę wyjazdu zaliczył Kimi Raikkonen, jednak było to tylko jedno okrążenie. Tymczasem kolejny czas wykręcił Jean-Eric Vergne - 1:43.299. Oczywiście są to na razie czasy bardzo dalekie od jakichkolwiek reprezentatywnych wyników. Francuz przejechał w sumie 3 okrążenia i zjechał do garażu. Tymczasem Hamilton wykręcił nowy czas 1:29.662, również na przejeździe składającym się z 3 kółek.

Coraz więcej informacji pojawia się na temat nieobecności Red Bulla na torze. Andrew Benson z BBC uważa, że już w zeszłym tygodniu ktoś z konkurencji Byków go o tym informował, a Christian Horner twierdzi, że jest to spowodowane problemem z ustawieniami. Williams ciągle pracuje nad nową maszyną, a o McLarenie nie mamy żadnych informacji. Tymczasem Rob White z Renault uważa, że producenci silników chcą w Jerez wykonać jak najwięcej kilometrów, ale by to osiągnąć potrzebne jest odpowiednie przygotowanie.


13:00 Aktywność na torze w dalszym ciągu niesamowicie mała. Hamilton wprawdzie wyjechał na kolejne 3 kółka, ale to jedyny zespół, który na chwilę obecną może przejechać taki dystans. Osoby odpowiedzialne za analizę techniczną w innych portalach, jak Gary Anderson są wręcz zdziwieni ilością problemów jakie spotkały zespoły, mimo iż każdy liczył się z kłopotami na starcie testów.

Źródła donoszą dość nieprecyzyjnie o sytuacji w McLarenie. Opóźnienie wyjazdu spowodowane rzekomo problemem z tyłem bolidu. Ekipa z Woking spodziewa się przejechania okrążenia instalacyjnego późniejszym popołudniem, ale na nic więcej raczej nie możemy liczyć.

Hamilton tymczasem wykręcił kolejny czas okrążenia - 1:27,621, ale Brytyjczyk w pierwszym sektorze nie opanował bolidu i wylądował w barierach, powodując kolejną dzisiaj czerwoną flagę. Anglikowi nic się nie stało, nie jechał z maksymalną prędkością w tym zakręcie. Mikołaj Sokół dał radę uchwycić to zdarzenie i zamieścił na swoim profilu Facebookowym - LINK, a tutaj inne ującie: Lewis wychodzący z bolidu. Wypadek mógł być spowodowany odpadnięciem skrzydła, chwilę przed zakrętem. Po uprzątnięciu bolidu wraz z szczątkami, sesję wznowiono.

14:00 Po kraksie Hamiltona mieliśmy nieco spokoju na torze, jednak po 20 minutach wyjechał Kimi Raikkonen w swoim Ferrari. Nie były to długie wyjazdy - maksymalnie 3 okrążenia notował Fin, jednak ustanowił kilka czasów okrążeń. Tempo wskazywało na spacerowe podejście do przejazdów.

Caterham w międzyczasie poinformował, iż jego ekipa jest już po obiedzie, a w garażu prace zbliżają się do opalenia silnika, a co za tym idzie, wyjazdu na tor. Chwilę przed 14:00 Kimi wyjechał na nieco dłuższy wyjazd i ustanowił dwa mierzone czasy. Dołączył do niego Gutierrez.

15:00 Nudy w Jerez ciąg dalszy. Kilka chwil po czternastej Gutierrez pojawił się na parę okrążeń i zapisał się w tabeli z czasami, jednak zaraz potem zobaczyliśmy go w garażu. Później Toro Rosso przejechało zaledwie jeszcze jedno okrążenie. Do ponownego wyjazdu przymierzał się także Sauber, jednak Meksykanin zatrzymał się w pit lane i został ponownie wepchnięty do garażu.

Awaria Mercedesa najpewniej zakończy ich dzisiejsze jazdy, gdyż około 15 ma odbyć się spotkanie z mediami, podczas którego nastąpi podsumowanie pierwszego dnia. Dobre informacje napłynęły jednak z Caterhama i Williamsa, gdyż oba zespoły przygotowują się do wyjazdu na tor. Niestety pozytywów brakuje w garażu McLarena, który stara się rozwiązać hydrauliki bądź elektryki (informacje są nieprecyzyjne) aby przejechać dziś choć jedno okrążenie.

Cztery minuty przed piętnastą na torze ponownie pojawił się Vergne.


15:30 Francuz swój przejazd szybko skończył dodając do swojego konta zaledwie trzy okrążenia. Raikkonen także pojawił się na torze i przejechał cztery kółka podczas których nie udało mu się poprawić czasu okrążenia.

Uwaga wszystkich skupiła się jednak na Caterhamie, który w końcu pokazał swój bolid - chyba najbardziej radykalne rozwiązanie kwestii wąskiego nosa. Marcus Ericcson wyjechał na tor i wygląda na to, że przejechał więcej niż jedno okrążenie. Kilka chwil później dołączył do niego Perez, który jak do tej pory miał na koncie zaledwie pół okrążenia. 27 minut po piętnastej kolejny wyjazd zaliczyło Toro Rosso - niestety Vergne daleko nie zajechał i po zatrzymaniu się pomiędzy czwartym, a piątym zakrętem wywołał czwartą dziś czerwoną flagę.

16:00 Porządkowi poradzili sobie z włoski bolidem w nieco ponad 10 minut, więc szybko pojawiła się zielona flaga, jednak nie zmieniło to chęci kierowców do wyjazdu na tor. Perez zrobił zaledwie jedno okrążenie, po którym schował się w garażu. Trochę dłużej na torze zabawił Raikkonen, który w pierwszej mierzonej próbie poprawił swój czas wykręcając - 1:28.686.

Na kolejnym okrążeniu Fin jeszcze bardziej podkręcił tempo i z czasem 1:27, 427 znalazł się na czele tabeli. Na następnym Ferrari pojechało jeszcze trzy dziesiąte szybciej i zjechał do alei serwisowej na szybki pit stop, po którym powrócił na tor.

Zapowiada się także, iż za kilka chwil zobaczymy w pełnej krasie Williamsa!


16:30 Kilka chwil po szesnastej z garażu wyłonił się Williams, który przejechał zaledwie jedno okrążenie. Kimi po zjeździe do boksu powtórzył manewr jeszcze kilka razy trenując pit stopy.

Oprócz tego w Jerez dalej spokojnie - Perez zaliczył jedno okrążenie, Toro Rosso liczy na kolejny wyjazd, a Raikkonen zaliczył kolejny wyjazd na tor. Cały czas ani śladu po McLarenie i Red Bull, które mogą dziś w ogóle nie pojawić się na torze.

17:00 Ostatnie pół godziny rozpoczął Raikkonen krótkim wyjazdem na 3 kółka. Tym samym w sumie przekroczył barierę 30 przejechanych okrążeń, co jak na dzisiejsze okoliczności, można uznać za niezły wynik. Fin przy okazji wykręcił czas 1:27.9.

Jakby zespoły nie miały zmartwień, to 20 minut przed końcem sesji zaczęło padać. To na chwilę spowodowało kolejną ciszę na torze, ale opady były przelotne i już po chwili wyjechał Perez. Za nim, 15 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Sebastian Vettel. Był to pierwszy wyjazd Red Bulla podczas tych testów. Co ciekawe Vettel już na pierwszym okrążeniu wykręcił nieplanowanego bączka. Na wyjazdy zdecydowali się jeszcze Perez i Bottas. Fin ustanowił trzeci czas. Mimo wszystko ilość okrążeń przejechanych dzisiaj przez ekipy jest niesamowicie mała.

Taki rozwój wydarzeń zwiastuje nam jeszcze ciekawsze testy w dalszych dniach. Presja na zespołach rośnie, gdyż pozostało im 11 dni testowych, z czego jeden (najbliższy piątek) będzie przeznaczony na mokre przejazdy. Czy wszystkie ekipy uporają się z problemami wieku dziecięcego swoich bolidów? Zapraszamy jutro na kolejną relację!
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T311:27,104
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W05181:27,8200,716 0,716
3Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW3671:30,0822,978 2,262
4Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM07111:33,1616,057 3,079
5Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso Renault STR9151:36,5309,426 3,369
6Esteban Gutierrez (21)Sauber Ferrari C3371:42,25715,153 5,727
7Sebastian Vettel (1)Red Bull Renault RB103-
8Marcus Ericsson (9)Caterham Renault CT051-

KOMENTARZE

97
zajacGP
28.01.2014 06:14
No nie wiem czy "nieplanowanego bączka" :-) U Seby wszystkie bączki są planowane ;-)
artur_fan_f1
28.01.2014 04:47
@Adameq2000 tak, jak pisałem to jeszcze nie wiedziałem :)
tifosi
28.01.2014 04:41
Myślę, że tegoroczne bolidy dają nieograniczone możliwości:). http://wtf1.co.uk/more-2014-f1-photoshops/ http://wtf1.co.uk/2014-formula-one-cars-get-photoshopped/
Adameq2000
28.01.2014 04:20
@up Odpadło mu skrzydło i nie wyhamował...
artur_fan_f1
28.01.2014 04:17
@up jak na moje oko to problem z silnikiem
Adameq2000
28.01.2014 04:06
http://www.youtube.com/watch?v=GruZ_e7QIhQ - wideo z wypadku Hamiltona
bolekse
28.01.2014 03:58
przecież wyjechał red bull :)
mefistofele
28.01.2014 03:41
spadł deszcz i koniec jezdzenia.
FAster92
28.01.2014 03:37
Kimi już z 31 okrążeń przejechanych ;) Zaczyna padać ...
dycjusz
28.01.2014 03:27
@housepl Na razie celem jest wyjecha↓c z garazu, pokonać okrazenie, ukończyć wyścig.. Walka o środek stawki zapowiadają co roku.. i tyle.. tylko zapowiadaja.. z Takim nosem to mogą przyjechac do polski śnieg z drogi zgarniać...
kunik15
28.01.2014 03:12
@dycjusz no tak mają brzydki nos wiec przez to, że jest brzydki będą walczyć o ostatnie miejsce lol w życiu większej głupoty nie słyszałem.... Wyglądać może i brzydziej byle by był skuteczny i jeśli będą walczyć o ostatnie miejsce to nie ze względu na to że mają brzydki nos lol to nie są wybory miss tylko wyścigi!!!!
tifosi
28.01.2014 03:12
A Ferrari F14 T już z farbą. https://pbs.twimg.com/media/BfE1B07CMAAZN9a.jpg:large Ciekawe czy ktoś użyje pasków bawełnianych?:).
K4mi77
28.01.2014 03:10
Nowy Caterham wygląda jak stare Ferrari z 1979 http://cdn1.flipacars.com/pics/Ferrari/ferrari-312-t4-03.jpg
tifosi
28.01.2014 03:09
@Aquos Na to wygląda:).
Aquos
28.01.2014 03:07
@tifosi Czyli bez niespodzianek, zgodnie z symulacjami, które pojawiły się już jakiś czas temu.
housepl
28.01.2014 03:07
Ale nawiązanie z zespolami ze środka stawki ? To już musisz przyznać.
dycjusz
28.01.2014 03:04
@housepl NA PEWNO.. i nie KAŻDY robi bolid żeby wygrać.. Niektórzy robią, żeby wogóle być w tym środowisku.. Jeszcze nie słyszałem, żeby Marussia, Caterham i kilku innych mówiło, że ich celem jest wygranie wyścigu w danym roku..;>
tifosi
Bablo
28.01.2014 03:03
a ja myślę że cartehrham może w końcu zacznie walczyć o punkty. Większość rozwiązań dąży do jak największej ilości powietrza wpadającego na podłogę. W catrhamie jak widać jest bardzo duża przestrzeń,a dodatkowo profil górnej części nosa skierowany jest w kierunku podwozia. Zastanawiam się tylko nad legalnością elementu na mocowaniu tylnego skrzydła. Z tego co mi wiadomo monkey seat jest w tym roku zakazany.
bolekse
28.01.2014 02:58
Sytuacja jest wspaniała, kiedy przepisy są nowe i pozwalają na tyle różnych interpretacji! :) Szkoda tylko, że to przepis oszpecający bolidy jednak. Ale niezmiernie mnie cieszy ta różnorodność rozwiązań, to zawsze było interesujące :)
mich909090
28.01.2014 02:57
No narazie RB10 nawet nie powąchał asfaltu.Ciekawe co z nimi . Szkoda że Lewisowi odpadło skrzydło, Merc pewnie zrobiłby sporo okrążeń dzisiaj.
Tomski
28.01.2014 02:57
Do której trwają testy dziś?
housepl
28.01.2014 02:48
Myślę ze powinno się ich docenić za ich pomysł. To koniec stawki więc tu moze sie liczyć każde rozwiązanie żeby się wybić z dołka.
Aquos
28.01.2014 02:44
@housepl W projektowani zazwyczaj sprawdza się prosta zasada, że to co dobrze wygląda także w działaniu sprawdza się dobrze (i nie jest to moja złota myśl). Można zatem przyjąć, że działa to również w drugą stronę i prawdopodobnie takie brzydkie rozwiązanie nie będzie dobrze działało.
Indy
28.01.2014 02:43
@Siux Jasne, chciałem tylko przedstawić dane z ubiegłorocznych testów jako ciekawostkę i unaocznienie zmian.
Aquos
28.01.2014 02:40
@ExiooPL Teoretycznie zwolnią, ale zapewne inżynierowie szybko to nadgonią.
housepl
28.01.2014 02:39
Nie rozumiem ? KAŻDY robi bolid żeby wygrać a nie WYGLĄDAĆ. Liczy się kreatywność myslicie ze w Caterhamie pracują idioci ? NA PEWNO skusiło ich coś do takiego rozwiązania. Bolidy tego roku i tak są brzydkie wiec niech przynajmiej róznia sie brzydotą
michal132
28.01.2014 02:39
@ExiooPL wolniejsze o około 5 s
ExiooPL
28.01.2014 02:37
Mam pytanie do was. Bolidy z tego sezonu będą szybsze od tych z poprzednich lat, czy raczej znowu zwolnią?
marcinek188
28.01.2014 02:36
bawią mnie te komentarze oceniających wygląd bolidu po samym nosie.... Założą inny i nagle stanie się najpiękniejszy ? Ciekawe rozwiązanie przedstawił Caterham jak i lotus :)
Saruto
28.01.2014 02:35
@dycjusz a tu puf i Cat walczy o punkty :D
dycjusz
28.01.2014 02:29
hahaahah.. co to jest?? Gdzie Oni mają oczy.. Ja wiem, że bolid nie ma wyglądac tylko ma jechać.. ale ten zdecydowanie trafi do panteonu największych brzydactw.. Nie no brak słów.. Moga sie liczyć ale w walce o 20 miejsce;>
FAster92
28.01.2014 02:28
Ale jakie rozbudowane to przednie skrzydło ile lotek ;)
Siux
28.01.2014 02:11
@mbg no tu pojechali :) masakra :)
Aquos
28.01.2014 02:08
@mbg Nos jak poskładany z kilku... Czyżby robota naszych rodzimych cudotwórców-blacharzy?
mbg
28.01.2014 02:05
i drugi kawałek https://twitter.com/kamui_kobayashi/status/428165794652901376/photo/1
fangio
28.01.2014 01:44
kawalek caterhama http://www.f1-direct.net/2014/img/livejerez/042.jpg
Tomski
28.01.2014 01:30
Lewis w akcji https://vine.co/v/Mup69lJt7Jg
mefistofele
28.01.2014 01:29
@karolll20 http://live.autosport.com/
karolll20
28.01.2014 01:25
przepraszam a na jakich portalach sprawdzacie czasy z dzisiejszych testów
Siux
28.01.2014 01:25
@Indy w związku z nowymi przepisami nie ma sensu tego porównywać
luki1902
28.01.2014 01:23
Interesujące, że dwa jedyne fabryczne zespoły (Ferrari i Mercedes) w jednakowy sposób rozwiązały konstrukcję nosa. Chodzi mi o to, że tylko te dwa zespoły budują samodzielnie zarówno bolid, jak i silnik i w związku z tym mogą mieć bardziej obiektywny wzgląd na całość. Ciekawe czy taki nos może mieć związek z tym, aby celowo przekierować część powietrza na sekcje boczne aby zwiększyć wydajność chłodzenia, czy też może jest jakaś inna przesłanka ku takiej konstrukcji. A może jednak przypadek? :>
Indy
28.01.2014 01:22
Prawie rok temu pierwszego dnia testów w Jerez kierowcy zrobili od 11 do 89 okrążeń i mieli najlepsze czasy między 1:18,861 a 1:24,176 Chiltona który ustępował ponad dwie sekundy od przedostatniego Giedo. Rok temu przez 4 dni testów tylko Massa przebił 1:18, ciekawie jak będzie w tym roku.
mefistofele
28.01.2014 12:54
@fangio już 1m29.474s
fangio
28.01.2014 12:33
Kimi 1:33.131. jakas czasowke zrobil :P powoli sie cos kreci:) http://www.f1-direct.net/2014/img/livejerez/037.jpg Kimi Pit Lane.
maroo
28.01.2014 12:14
Hmmm, syki i gwizdy może i nie są porywające w dźwięku nowych jednostek, ale całość brzmi nadzwyczaj dobrze - jest takie mechaniczne brzmienie, słychać jakąś przekładnię, być może skrzynkę biegó którą dotychczas zagłuszał silnik (lub jako że inne max obroty to i inne przełożenia - a inne przełożenia mogą inaczej brzmieć, jak 3 w wielu samochodach). Podoba mi się to co słyszę. Co do bolidów - pooglądałem co się dało w sieci - chyba na tą chwilę Ferrari ma lepiej wyglądający bolid, Merc też wygląda atrakcyjnie. W związku z ogromną rewolucją w napędzie - będzie pewnie niezła loteria ale F1 to wszak zawsze miał być wyścig na technologie, fakt dzisiaj zamrożony temat (zrobią co zrobią i po ptokach - dalszych zmian niet) ale ostatnia zmiana to potężna rewolucja. Już nie mogę się doczekać pierwszego wyścigu :)
mbwrobel
28.01.2014 12:11
Wszystko wskazuje na to, że wszyscy, którzy ukończą wyścig w Melbourne, zdobędą jakieś punkty ;-).
adept
28.01.2014 12:07
Patrząc na to co się dzieje, to może Lotus miał rację proponując przesunięcie testów o kilka dni ? ;) Bo rozumiem, jeżeli bolid rozpada się na pierwszym okrążeniu, ale jeżeli nawet na instalacyjne nie wyjeżdżają, to równie dobrze takie testy mogli robić w fabrykach.
Siux
28.01.2014 12:04
Mrówkojad dostał czkawki ;)
ICEman
28.01.2014 12:04
Ale urwał !
WooQash
28.01.2014 11:59
Na co Mercedesowi ta dioda/światło pod kamera nad kierowca?
Asmodeus
28.01.2014 11:54
hahaha skrzydło mu odpadło :D
FAster92
28.01.2014 11:50
http://www.f1-direct.net/2014/img/livejerez/036.jpg Hamilton
Marcin Janczar
28.01.2014 11:48
Hamilton rozbił bolid :-(
Grekyy
28.01.2014 11:41
Wszytskie dźwięki narazie to jazda nawet nie na "pół gwizdka" a już brzmi to bardzo fajnie. No i potwierdza się, że filmik z drogowym Ferrari z wlotem na dachu faktycznie pokazywał test silnika F1 w tym nadwoziu :D I tam pod sam koniec kiedy wchodził na dużo wyższe obroty brzmiało to obłędnie. Wszystkie syki i gwizdy dodają uroku.
mefistofele
28.01.2014 11:36
@Adameq2000 mistrz 2014
Adameq2000
28.01.2014 11:25
http://www.youtube.com/watch?v=BerDV0NGLQY - Najsik ;P
Aquos
28.01.2014 11:08
Dużo problemów. Niby wszystkim zależy, by przejechać jak największy dystans, ale aktywność na torze jest bardzo mała, zatem najwyraźniej nie są w stanie jeździć. Ciekawe czy to tylko trudne początki, czy cały sezon będzie stał pod znakiem zmagań z problemami technicznymi.
PatrykW
28.01.2014 10:46
Pierwsze okrążenie w tamtym roku to 1.35.607 , a zrobił je Massa ;p
fangio
28.01.2014 10:44
Ahhh te V6 :D Bedzie ciekawie :) Cos nowego:D Dawno nie bylo tak ze praktycznie kazdy zespol mial problemy z bolidem :P Wiec cos sie bedzie dzialo w tym sezonie:)
Bablo
28.01.2014 10:43
Najęczeli się na ten dźwięk silnika, a tu BAM! Piękny! Dużo bardziej mi się podoba niż V8.
Karol24
28.01.2014 10:39
Hamilton jeździć, bo Mercedes pomyślał i zrobił trochę kilometrów w piątek.
adam612gtb
28.01.2014 10:23
Wyjazd Kimasa z garażu https://www.youtube.com/watch?v=pkdY0SSt7z4
rvs
28.01.2014 10:12
@Adameq2000 ale turbo ładnie gwiżdże:) mi się podoba...
essien15
28.01.2014 10:12
http://www.youtube.com/watch?v=SOGQ7zZIrvQ&feature=player_embedded dzwiek Ferrari gdy jeszcze dzialalo haha :D ale glosno wbijane sa biegi... posluchajcie edit no i Mercedes dla http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M8o9JlP1BFgporownania
janko30
28.01.2014 10:11
Red Bull dominował dzięki aero, w tym sezonie będzie decydował silnik - na początku sezonu, a potem zobaczymy.
Aquos
28.01.2014 10:09
@Adameq2000 ładna wtopa :)
Adameq2000
28.01.2014 10:06
http://www.youtube.com/watch?v=CHCCznxOOgA - no trochę im nie wyszło...
Europejczyk
28.01.2014 10:05
Czerwona flaga... tym razem Perez się zatrzymał...
hamilton3
28.01.2014 10:03
No to Red Bull ładnie zaczyna, oby tak dalej.
janko30
28.01.2014 09:59
To prawda , a Syrenka nie miała ani alternatora, ani silnika elektrcznego.
artimek
28.01.2014 09:54
@janko30 Chyba tak. Najdalej zajechali ze wszystkich. :D
dancom
28.01.2014 09:41
Moja Syrenka już lepiej brzmiała... ;)
janko30
28.01.2014 09:40
Możemy tylko zgadywać,kto jest mocny. Po prezentacji Ferrari i Mercedes są najlepsi ?
Lukas
28.01.2014 09:18
@Adakar jak zwykle rzetelny i spokojny... Niczego nie tłumaczymy, bazujemy na wielu źródłach. To o co pytasz podała akurat Lee McKenzie, więc zanim zaczniesz znowu wylewać pomyje jak to masz w zwyczaju, warto pomyśleć :)
mefistofele
28.01.2014 09:17
I co wy na to ? konkurs kto dalej, zamiast kto szybciej..
rafi230
28.01.2014 09:05
Marussia jest w drodze do Jerez.
SilverX
28.01.2014 09:00
@rafi230 Na razie Mercedes wygrywa :) Kilka przemyśleń Krawitza o nowych bolidach: “Briefly on the car side, the Mercedes and the Ferrari look the best to me so far with adventurous aero solutions, especially their low nose and tight packaging around the rear sidepods getting good air flow to the top of the diffuser. The Red Bull looks very much a relative of last year’s RB9, very similar at the front with just a snow plough-style nose addition to satisfy the low-nose rules.”
Sycior
28.01.2014 09:00
Póki co nikt inny nie wyjechał bo im popadały auta zanim w ogóle spróbowali wyjechać ;p
PatrykW
28.01.2014 08:58
Ale jak Ferrari pada silnik Ferrari , a Mercowi też ich , to co na to inne zespoły z tymi samymi silnikami ;d ?
Adakar
28.01.2014 08:58
Widze, że tłumaczycie relację z autosportu, ale na miłość boska KTO TO TŁUMACZY ? [quote]Dodatkowo pojawiły się plotki, że poza Caterhamem nie wyjedzie dziś na tor jeden z czołowych zespołów. Rzekomo podczas porannego odpalenia silnika coś poszło nie tak i ma to uniemożliwić dzisiejsze jazdy. Nie wiemy jeszcze jaki to zespół.[/quote] skąd to wzieliście ? To jest tłumaczenie tego akapitu : (?) [quote]Caterham was due to unveil its 2014 challenger at 0845 this morning, but was delayed by a small glitch that AUTOSPORT understands is related to the installation of the engine. There has been no further word on when it will roll the car out.[/quote]
rafi230
28.01.2014 08:54
Dokładniej za 5 zakrętem. Mamy wyścig silników, kto więcej zakrętów przejedzie...
SilverX
28.01.2014 08:52
Ferrari zatrzymało się na pierwszym okrążeniu...
serekms
28.01.2014 08:52
@PatrykW Dzięki wielkie :-)
Kazik
28.01.2014 08:47
A Williams gdzie w tej chwili się znajduje?
PatrykW
28.01.2014 08:38
serekms Dałem linki w temacie na forum Testy - 2014
serekms
28.01.2014 08:34
@PatrykW Też wole F1Tests, ale jak na razie nie jest zaktualizowana więc 3ba radzić sobie gdzie indziej. Właśnie, można podać jakieś linki do relacji?
PatrykW
28.01.2014 08:30
windulek F1Today znam już od dawna , ale wolę F1Tests i czasy po koleji :D :)
serekms
28.01.2014 08:30
Można narzekać na nowe regulacje odnośnie nosów, ale tylko zobaczcie ile jest różnych koncepcji. Mi się to osobiście podoba. Która będzie najlepsza ciężko przewidzieć. Nie wierze natomiast w takie przetasowanie typu RBR, Ferka, Merol z tyłu. McLaren pewnie też wróci na swoje miejsce. Ciekawe, kto z trójki Sahara Force India, Sauber i Williams najlepiej odrobi 'pracę domową'. Liczę na ciasną stawkę :-)
marion6660
28.01.2014 08:29
Coś nie spieszą się na tor.
Sycior
28.01.2014 08:25
Według autosportu już mamy pierwszą awarię. Mercedes wyjechał na okrążenie instalacyjne, wrócił potem znowu wyjechał, w połowie pit-lane padł silnik i zpechnęli auto z powrotem do garażu
dancom
28.01.2014 08:23
zdjęcia, opinie o silniku, skład inżynierów..
windulek
28.01.2014 08:23
@PatrykW http://www.f1today.net/en/live-update/
Aquos
28.01.2014 08:20
@dancom A opierasz tę opinię na paru zdjęciach? Na razie lepiej byłoby chyba pisać "mam nadzieję", zamiast "sądzę".
PatrykW
28.01.2014 08:19
F1Tests chodzi w tym roku , czy nie ?
dancom
28.01.2014 08:17
Sądzę że w tym roku Mercedes nie da szans nikomu, Hamilton na mistrza.