Williams FW36 wyjechał na tor

Ekipa z Grove nie przeprowadziła standardowej prezentacji samochodu
28.01.1416:08
Paweł Zając
6593wyświetlenia

Williams, po niedawnym pokazaniu wizualizacji swojego bolidu, nie zdecydowała się na standardową prezentacje i świat miał okazję zobaczyć FW36 od razu na torze.

Tuż przed rozpoczęciem testów zobaczyliśmy maszyny Mercedesa, Red Bulla i Force India, choć w planach był także Caterham. Ekipa z Grove wołała jednak otoczyć swój nowy bolid aurą tajemniczości.

Względem pokazanej wcześniej wersji nie doszło do zbyt wielu zmian, przez co głównymi znakami rozpoznawczymi tego modelu będzie wąski nos, niewielkie sekcje boczne oraz i dobrze upakowany tył samochodu, który w ostatnich latach stał się domeną Williamsa.

Pat Symonds, szef techniczny ekipy, przyznał, że mimo ogromnej zmiany związanej z silnikami to w Formule 1 nadal kluczowa będzie aerodynamika. F1 wciąż będzie polegać na aerodynamice w sezonie 2014. Mamy pewne znaczące zmiany - niski nos, węższe przednie skrzydło i co za tym idzie bardziej rozchylone końcówki. Tylne skrzydło nie jest tak głębokie jak wcześniej, a lotka pod nim została zakazana. Ponadto nie ma już możliwości wspomagania się gazami wydechowymi. Jestem pewny, że pod względem aerodynamiki będziemy bliżej czołówki niż rok temu.

Podczas tegorocznych testów Williams będzie korzystał z przejściowego malowania. Plotki mówią, iż przyczyną takiego stanu rzeczy są trwające negocjacje z Martini, które miałoby powrócić do F1 jako sponsor tytularny zespołu.

^galeria,606

KOMENTARZE

13
Falarek
28.01.2014 09:04
Z czym jak czym ale Martini kojarzy się najbardziej z Lancią w RMŚ
Anderis
28.01.2014 07:39
[quote]trwające negocjacje z Martini[/quote] Jeśli wierzyć znajomemu jednego z użytkowników forum na f1network, te negocjacje już dawno się zakończyły (sukcesem, wiedzieliśmy od niego o Martini na kilka tygodni, zanim media podchwyciły temat), aczkolwiek nie wiadomo, czy miałby być to sponsor tytularny. Williams parę dni temu wypuścił nową wersje swojego logo, w przypadku ogłoszenia nowego sponsora tytularnego raczej nie robiliby takich rzeczy. Claire Williams potwierdziła także dzisiaj, że "udało nam się pozyskać także kilku nowych partnerów. Nie jesteśmy w sytuacji pozwalającej nam ogłosić ich już teraz, ale niecierpliwimy się, by zrobić to w najbliższych tygodniach, zanim udamy się do Australii".
Pan Kierowca
28.01.2014 07:20
@murao22 Dlatego mi się miksnęło z zakazem umieszczania logotypów firm tytoniowych na bolidach i unikaniem logotypów firm alkoholowych w grach wyścigowych :)
murao22
28.01.2014 07:06
@Pan Kierowca W grach komputerowych unikano reklamy tytoniu i alkoholu, bo np. we Francji były zakazy reklamy, więc tam raczej nie wydanoby gry. Od razu mi się przypomina BEnsON hEDGEs na Jordanie w 2002.
Adakar
28.01.2014 06:38
[color=red]@Pan Kierowca Od kiedy Ty ... ? Jak ... ? Jakie OFICJALNE MALOWANIE ? WILLIAMS zawsze testuje w takich barwach ... jezu i nikt go nie uświadomił jeszcze? Gimbaza przejęła tą stronę, czy jak ? Oficjalne malowanie ... dzizes.[/color]
Pan Kierowca
28.01.2014 06:32
Faktycznie, zakaz umieszczania logotypów alkoholowych mógł mi się pomylić z grami wyścigowymi, w których raczej unika się ich głównie ze względu na ograniczenia wiekowe dla graczy. Mój błąd. Chciałbym zobaczyć bolid w barwach Martini. Le Mans 70s przed oczami :)
punksnotdead
28.01.2014 05:23
@Pan Kierowca Logotypy marek tytoniowych z pewnością są zakazane, ale nie wydaje mi się, żeby marki alkoholowe też były. Spójrzmy chociażby na Force India i reklamowane przez nich od lat royal challenge. To nie wszystko - więcej przykładów: McLaren i Johnnie Walker, Sauber i cuervo tequila, Force India - Whyte and Mackay, Vladivar. To przecież wszystko alkohole, a reklamy są na tegorocznych/ubiegłorocznych bolidach.
Pan Kierowca
28.01.2014 05:10
Owszem, ale loga alkoholowych i tytoniowych sponsorów nie mogą już pojawiać się na bolidach. Przez pewien czas Ferrari jeździło z kodami kreskowymi na tylnych skrzydłach, dopiero później pojawił się tam Santander. Ktoś kiedyś napisał, że korzystniej na tylnym skrzydle wyglądałby napis "Maranello" zapisany czcionką stosowaną przez firmę Marlboro.
Ferrarif1
28.01.2014 04:57
@Pan Kierowca Marlboro w dalszym ciągu jest głównym sponsorem tytularnym ferrari
Pan Kierowca
28.01.2014 04:49
Nie sądzę, by plotka o Martini była choćby zbliżona do prawdy, bo nie przypominam sobie, by wśród sponsorów ponownie mogły znajdować się firmy związane z alkoholem i/lub tytoniem. Swoją drogą przyjąłbym to z otwartymi ramionami, gdyż Ferrari już zawsze będzie mi się kojarzyć z Marlboro, McLaren z West'em, A Williams po części z Camelem. Z kolei samo Martini w połączeniu z wyścigami od razu podsuwa przed moje oczy Le Mans lat siedemdziesiątych, zwłaszcza bolidy Porsche.
Aquos
28.01.2014 04:01
Chętnie ponownie zobaczyłbym ten legendarny zespół tam, gdzie jego miejsce, czyli w czołówce.
punksnotdead
28.01.2014 03:37
Williams niemal co roku bawi się w to malowanie przejściowe i nigdy to się nie wiązało z żadną 'grubszą sprawą'. Jednak mam nadzieję, że plotki o Martini nie są wymyślone.
murao22
28.01.2014 03:15
Martini? Przecież przez pół sezonu zamiast loga będziemy oglądać dziwne kody kreskowe!