Ecclestone: Nowe silniki to totalny absurd

Brytyjczyk wyśmiewa argument bardziej ekonomicznego zużywania paliwa przez jednostki V6.
31.01.1411:39
Nataniel Piórkowski
4466wyświetlenia

Bernie Ecclestone nie kryje frustracji z wprowadzenia do Formuły 1 nowych silników, prześmiewczo komentując założenia FIA mówiące o mniejszym zużyciu przez nie paliwa.

Podczas trwających testów w Jerez, Mercedes, Ferrari oraz Renault po raz pierwszy sprawdzili na torze swoje najnowsze jednostki napędowe. Bardzo szybko stało się jasne, że francuski producent wraz z mistrzowską stajnią Red Bulla mają duże problemy techniczne, co doprowadziło w ich przypadku do znaczącego ograniczenia przejazdów.

Nie wszyscy są także zadowoleni z dźwięku nowych silników. Nico Hulkenberg porównał ich barwę do tej, jaką generują samochody serii DTM, określając ją jako rozczarowanie.

W Daily Mail komentarz, co do rewolucji jaką przechodzi F1, wysunął sam Ecclestone. Przewidziałem że tak będzie. Totalna farsa. FIA i zespoły nalegały na wprowadzenie tych nowych silników. Jeśli chcieli ścigać się tak jak teraz, to powinni startować w Le Mans. Wysuwają argument oszczędzania paliwa, ale nie potrzeba do tego nowych jednostek napędowych. Powinni mieć mniejsze pomieszczenia gościnne. Wtedy nie musieliby wysyłać w Europie tylu ciężarówek na drogi. Mercedes bierze wszędzie ze sobą 23 ciężarówki. Jeśli naprawdę chcieli oszczędzać paliwo, to powinni przestać to robić .

Ta cała sprawa nowych silników to totalny absurd. Ludzie chcą hałasu, czegoś wyjątkowego. W F1 zawsze o to chodziło. Teraz mamy ciche silniki, a na torze nie ma nikogo - zakończył Brytyjczyk.

KOMENTARZE

29
Siux
03.02.2014 12:07
Jednak ten dzwięk nowych silników to dla mnie tragedia jest :( http://www.mototube.pl/film/15991/f1-silnik-v6-turbo-i-stary-v8---porownanie-dzwieku/
MairJ23
01.02.2014 01:32
@michael85 tu nie chodzi o oszczednosci paliwa na polu finansowym. Chodzi o oszczednosci w ilosci. Im mniej spalamy tym mniej wydalanych jest spalin. Tobie moze sie to wydaje bez sensu ruchem ale ktos oczywiscie widzi w tym interes a widzi go przedewszystkim Renault i Mercedes. Oczywiscie ze eksperyment sie nei za bardzo udal... bo faktycznnie z dzwiekiem "cos jest nie tak" Wolalem stare silniki albo nawet ere wczesniej. Tyle ze trzeba sie przyzwyczaic do tego ze zmiany beda i to jest potrzebne - tej serii i nam fanom. Od zawsze byly zmiany w F1 od wczesnych lat 80 jak tylko pamietam. Czasami na lepsze a czasami na gorsze - jak w ewolucji - Lepsze pomysly zostaja a gorsze ida w niepamiec (3 osie w bolidzie :) - ta akurat nie byla narzucona ale nei byla zabroniona rowniez ) . Moze cos sie zmieni z silnikami - poczekajmy. Moze nie w tym sezonie bo juz za pozno. Ale moze w ktoryms nadchodzacym.
michael85
01.02.2014 09:29
Nowe silniki to tragedia. Po prostu żal mnie ogarną kiedy to usłyszałem. F1 i oszczędzanie paliwa? Debilizm czy jak? Pajaców i płatnych terrorystów z Greenpeace to i tak nie przekona a tylko zniechęca fanów do oglądania i "słuchania" tego sportu. Kocham F1 i dlatego boli mnie to co zrobiono z silnikami. Błędem było zejście poniżej V10. Oszczędność paliwa w F1? Brzmi jak żart. Paliwo w przypadku kosztów jakie ponoszą zespoły jest śmiesznym wydatkiem. Wyjątkowo zgadzam sie z Ecclestonem że to co zrobiła FiA to kpina. Ktoś pokroju Jeana Todt nie powinien był odpuścić do takiej sytuacji. Zresztą dziś wszystko w F1 dzieje się jak w naszym państwie. Im więcej przepisów i ograniczeń tym większy bałagan.
jpslotus72
31.01.2014 03:05
@Aeromis Ok, przeproś jeszcze Berniego i po sprawie... :) Przyznać się do błędu znaczy często więcej, niż od początku mieć rację. Szacun (jak powiadają dużo młodsi ode mnie).
Aeromis
31.01.2014 02:43
@jpslotus72 Masz rację, wycofuje się z krytyki (Bernie i silniki) i bezczelnie zaczynam snuć kolejny złowieszczy plan ;-)
jpslotus72
31.01.2014 02:25
@Aeromis Czerwiec 2012 - trwa dyskusja o cenach nowych silników. Norbert Haug wypowiada się z pozycji Mercedesa (w którym był jeszcze dyrektorem sportowym), że koszty będą "znośne".[quote]Jego [Hauga] komentarz pojawił się w czasie, kiedy mówi się o wątpliwościach w kwestii tego, czy nowe silniki V6 naprawdę wejdą w roku 2014, czy znowu będzie to opóźnione (pierwotny plan mówił o roku 2013). Mają one [nowe silniki] bowiem jeszcze jednego przeciwnika - Berniego Ecclestone'a, który od samego początku był przeciwko nim. Stara się on obecnie z jego punktu widzenia zminimalizować straty i powstrzymać zmianę silników. Ma za sobą pewne wsparcie ze strony reklamodawców.[/quote]źródło: http://f1news.autoroad.cz/novinky/41281-ticha-valka-v-zakulisi-predstavuji-nove-motory-hrozbu/ Itd. Wybacz, ale naprawdę nie mam czasu, by odtwarzać tu całą historię sprzeciwu Berniego wobec zmiany silników. Chociaż - jeszcze jedno. Ta wypowiedź Berniego wprost zaprzecza doniesieniom Auto Motor und Sport o tym, że dźwięk V6 w fabryce Ferrari podobał się Berniemu:[quote]"I listened to the noise of the engines in (Ferrari's headquarters at) Maranello the other day, the new engine and the old engine, and even Luca di Montezemolo said it sounded terrible and didn't like it,"[/quote]Nie mam czasu tłumaczyć z angielskiego, ale polecam cały tekst (październik 2012): http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/90325.html Podsumowując, słowami Berniego z tego samego tekstu: [quote]"I blame the FIA for this stupid engine formula."[/quote]
Yurek
31.01.2014 01:49
[quote="asgahn"]to trwa przeważnie jeden dwa sezony[/quote] Minardi. Za to ich tak bardzo szanowałem, że mimo wszelkich przeciwności utrzymali się 20 lat. I wypromowali kilku dobrych zawodników, żeby wspomnieć tylko Alonso i Webbera. Za to szanuję każdy mały zespół zdolny utrzymać się dłuższy czas. Mieliśmy falę koncernów - Honda, BMW, Toyota - jak to się skończyło, wszyscy pamiętamy. Nie ma wyników, nie ma zespołu. Minardi realizowało filozofię "nie ma wyników, ale zespół jest". Zaś co do Twojego postulatu - 16 kierowców to śmiesznie niska liczba, a wyobraź sobie, że taki Mercedes nagle rezygnuje. 12 kierowców? Co to za wyścigi?
jpslotus72
31.01.2014 01:43
@Aeromis To nie jest "zupełnie coś innego". Bernie nigdy nie zmienił zdania po skorygowaniu projektu zmiany na V6. Sprzeciwiał się temu wprost z uporem maniaka. Jeśli będę miał więcej czasu, to znajdę Ci te wypowiedzi - bo były one też rozsiane w wywiadach na inne tematy, kiedy wspominano przy okazji o nowych silnikach. Ale wydaje mi się, że każdy, kto w miarę śledzi wypowiedzi na ten temat, nie potrzebuje taki przykładów. Po prostu robienie z Berniego lekkiego choćby zwolennika zmiany silników, na tle tego, co mówił on w tej sprawie przez ostatnie 2 lata, jest dla mnie absurdalne. PS:[quote]Według niego [Berniego] błędem jest w obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej zmuszanie zespołów do zwiększenia wydatków ze względu na zmianę silników. Nie podoba mu się też ich nowe brzmienie: "To, co mamy, jest dobre. Wszystkim się to podoba, więc po co to zmieniać? Mówiono o tym, że mniejsze jednostki przyciągną do F1 więcej koncernów samochodowych. Ale na razie nie wydaje się, żeby miał dołączyć ktoś nowy."[/quote]źródło: http://f1news.autoroad.cz/novinky/46248-ecclestone-byl-alonso-letosnim-problemem-ferrari/
Aeromis
31.01.2014 01:36
@jpslotus72 Lepiej będzie, jeśli będziemy mówić o tym samym. Link 1 [quote]Jestem przeciwny, przeciwny, przeciwny i jeszcze raz przeciwny przejściu na to małe czterocylindrowe turbo[/quote] A to zupełnie co innego, były rozmowy o czterocylindrowych silnikach, ale to zupełnie inna beczka.
jpslotus72
31.01.2014 01:29
@Aeromis [quote="Aeromis"]Świetny, wspaniały Bernie. Został oskarżony to postanowił się przypodobać fanom F1. Ściema i bujda i wy to kupiliście. Ecclestone zadowolony z dźwięku silnika V6 To organizatorzy torów sprzeciwili się nowym silnikom (w pewien sposób) a nie Bernie[/quote]Wybacz, ale moim zdaniem jest to co najmniej lekkie nadużycie i do pewnego stopnia dezinformacja. W podanym przez Ciebie newsie nie ma bezpośredniej wypowiedzi Berniego o zadowoleniu z dźwięku silnika, tylko:[quote]Według doniesień niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, tuż przed GP Włoch, Ecclestone spotkał się z prezesem Ferrari Lucą di Montezemolo oraz prezydentem FIA, Jeanem Todtem w Maranello. Podczas wizyty Brytyjczyk odwiedził dział silnikowy Ferrari, gdzie usłyszał jak pracuje nowa jednostka napędowa. Jak podaje magazyn „nawet Bernie Ecclestone został usatysfakcjonowany dźwiękiem silnika”.[/quote]Ale jeśli nawet Bernie powiedział wtedy, ze nie jest tak źle jak się obawiał, to jest mnóstwo przykładów na to, że należał on do najzagorzalszych przeciwników tej zmiany. Ot, choćby: http://www.f1wm.pl/php/news_id-20902.html http://www.f1wm.pl/php/news_id-20984.html http://www.f1wm.pl/php/news_id-21051.html Jak widać, to inni nie podzielali obaw Berniego, o których mówił on od samego początku. Były też jego osobne wypowiedzi o kosztach nowych jednostek itd. W każdym razie trudno byłoby mi znaleźć inną osobę ze świata F1, która tak zdecydowanie i tak często mówiłaby o tym, ze zmiana silników jest niepotrzebna i szkodliwa z punktu widzenia F1. Po co mówi o tym teraz? - może jest to jego, tak popularne (także na tym portalu): "A nie mówiłem?".
asgahn
31.01.2014 12:21
@Yurek Faktycznie z tymi słabymi zespołami się zagalopowałem. One były i będą, ale to trwa przeważnie jeden dwa sezony, chociaz ten czas sie wydłuża proporcjonalnie do cięcia kosztów. Ja z chęcią zobaczyłbym 16 naprawdę najlepszych kierowców w czterech zespołach, które stać na rywalizację na na prawdę najwyższym poziomie. Ale podtrzymuję to, że mielibyśmy 8 zespołów a nie 4 bo F1 byłaby dużo atrakcyjniejsza. Niestety teraz jest na krzywej lecącej ostro w dół
Aeromis
31.01.2014 12:11
Świetny, wspaniały Bernie. Został oskarżony to postanowił się przypodobać fanom F1. Ściema i bujda i wy to kupiliście. Ecclestone zadowolony z dźwięku silnika V6 To organizatorzy torów sprzeciwili się nowym silnikom (w pewien sposób) a nie Bernie Organizatorzy wyścigów F1 nie chcą nowych silników. Była też jeszcze inna wypowiedź że brzmią fatalnie, zależy od nastroju... Bernie mówi to co trzeba i kiedy trzeba Ecclestone chętny ponownie rozważyć pomysł o ograniczonych budżetach - 11 marca 2012 Ecclestone przeciwny ograniczeniom w budżetach zespołów F1 - 19 kwietnia 2012 Ja nie wiem za co można w obecnych czasach wychwalać tego człowieka.
hejter
31.01.2014 11:58
Właśnie, gdyby zrobić ekonomiczne V12 to byłby postęp, a nie downsizing.
Yurek
31.01.2014 11:54
[quote="asgahn"]Jeśli budżety mają zapewnione, jak mawia się w prasie, tylko 4 zespoły (Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes) to niech jeżdżą tylko te cztery zespoły, zatrudniając na przykład po 4 kierowców[/quote] Przecież to byłby absurd. [quote="asgahn"]Po co produkować cuda typu Marussia i Caterham, które nie dość, że sprowadzają pay driverów do F1 to jeszcze stanowią zagrożenie na torze stanowiąc ruchome szykany?[/quote] Po co produkowano cuda typu Moda, Life, Pacific, Simtek, Coloni i tak dalej i tak dalej, które nie dość, że sprowadzały pay driverów do F1 to jeszcze stanowiły zagrożenie na torze stanowiąc ruchome szykany? Aaa... Stare dobre czasy...
Amnesiac
31.01.2014 11:53
@raafal Dokłanie, "ciekawe po co mu ta wypowiedź?" W momencie, kiedy decyzja o zmianie silników zapadła było wiadomo, jakie będą tego konsekwencje. Jedyną niewiadomą było kto i jak się do tego przygotuje... Mercedes i Ferrari odrobili prace domowe. Ktoś nie i na dodatek ktoś wielki na tym cierpi... Podobnie było w poprzednim sezonie - mam nadzieję, że to nie jest przygrywka Berniego do jakiś wewnętrznych gierek, tak aby Red Bull dobrze wypadł na domowym GP... Kolejny, ciekawy sezon się szykuje :-)
Ralph1537
31.01.2014 11:50
fia chce ograniczenia kosztów a sami każą płacic ogromne sumy za uczestnictwo w f1, niech obniża najpierw sami wpisowe a nie nakazuja innym ograniczenie kosztow, a to ograniczenie kosztow i tak nic nie daje malym zespolom, bo dla nich to wciaz za duzo
asgahn
31.01.2014 11:41
W Formule 1 powinny się ścigać najlepsze zespoły i najlepsi kierowcy i koniec. Budżety nie powinny być ograniczone, powinno się wrócić do silników 3.0 V10 i do zaawansowanej aerodynamiki, a także wprowadzić różnych dostawców opon. Redukcja kosztów zrobiła z F1 cyrk, problem zaczął się w 2005 roku przez, idiotyczny zresztą, zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych. Jeśli budżety mają zapewnione, jak mawia się w prasie, tylko 4 zespoły (Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes) to niech jeżdżą tylko te cztery zespoły, zatrudniając na przykład po 4 kierowców. Po co produkować cuda typu Marussia i Caterham, które nie dość, że sprowadzają pay driverów do F1 to jeszcze stanowią zagrożenie na torze stanowiąc ruchome szykany? Przecież na ich przykładzie widać, że próba wprowadzenia nowych zespołów na zasadach ograniczonych budżetów nie ma sensu, bo i tak się nie wybiją. Jestem pewien, że conajmniej 8 zespołów byłoby stać na jazdę w warunkach podobnych do 2005 roku. Wtedy też Ferrari miało nie wiadomo jaki budżet, a jednak Renault przez lepiej rozwiązane opony dobrało im się do skóry. Podobnie było w roku 2003 (Williams walczący z Ferrari o Mistrzostwo), 2008, czy 2001. Zrobiono błąd zmieniając coś co było dobre, zastawiając się tym, że nie da się wyprzedzać. Już wolę procesję w GP Hiszpanii niż to sztuczne wyprzedzanie z DRS. Jestem już od dłuższego czasu pasjonatem F1, ale zaczyna mnie denerwować to w jaki sposób niszczy się mój ulubiony sport. Tamta Formuła Jeden była bardziej atrakcyjna dla widza i potencjalnych sponsorów bo była pełna czystej walki na torze a nie sztucznego wyprzedzania i dziwacznych samochodzików.
Ralph1537
31.01.2014 11:41
teraz to jest szajs a nie f1, nie powinni byli zabraniac rozwoju poprzednich silnikow, to zaden postep robiac mniejsze silniki z mniejszym zuzyciem, tak to kazdy glupi potrafi, lepiej by wymyslili cos z tymi v8 zeby mialy mniejsze zuzycie to by byl postep dopiero, nie wiem tez czemu w tych v6 nie dadza wiekszych obrotow chociaz i wiekszej mocy
Yurek
31.01.2014 11:41
Argument mniejszej paliwożerności jest rzeczywiście z czapy, ale Ecclestone widocznie nie chce dostrzec pozytywów. Wolę silniki V6T, które wprowadzą urozmaicenie, niż kolejne 10 sezonów z V8, które wszystkie będą do siebie podobne. A z tym dźwiękiem nie przesadzajmy, myślałem, że będzie 100x gorzej.
Indy
31.01.2014 11:40
@Ralph1537 On zazwyczaj mówi dużo mądrego, problem z nim jest taki że traktuje to bardziej biznesowo a fani sportowo. Podwójna punktacja końcówki sezonu - pasjonaci tak czy tak będą oglądać a niedzielnych fanów te wyścigi przyciągną więcej niż wtedy gdy mistrza znamy troche wcześniej. Czy to sprawiedliwe? Niby wszyscy mają takie same warunki ale raczej trudno tak to nazwać. Jednak jeśli ktoś potrafi przymknąć na to oko (a niedzielnym fanom na pewno będzie łatwiej to zrobić) to jest to atrakcyjne.
Rashad
31.01.2014 11:32
Nic dodac nic ujac, w rajdach jeszcze rozumiem downsizing, poniewaz cos ma to wspolnego z autami seryjnymi chociaz to tylko wydmuszki czyli nadwozie to samo, a bebechy juz zupelnie inne. Dla mnie F1 powinna miec silniki V12, pluć ogniem i zeby bylo ją slychac z paru kilometrow. Wczoraj sobie obejrzalem stare nagrania z GP Włoch 2004 rok, co prawda V10 ale co za pięknie przyspieszenie, moc i uderzenie! Jak to by powiedziano w Killerze o tym co jest teraz "To jest Formula 1 ??? To jakas po***ka a nie F1!!!"
Ralph1537
31.01.2014 11:26
pierwszy raz coś mądrego powiedział
katinka
31.01.2014 11:18
[quote]Jeśli chcieli ścigać się tak jak teraz, to powinni startować w Le Mans. Wysuwają argument oszczędzania paliwa, ale nie potrzeba do tego nowych jednostek napędowych. Powinni mieć mniejsze pomieszczenia gościnne. Wtedy nie musieliby wysyłać w Europie tylu ciężarówek na drogi. Mercedes bierze wszędzie ze sobą 23 ciężarówki. Jeśli naprawdę chcieli oszczędzać paliwo, to powinni przestać to robić” .[/quote] Hahaha :D:D:D Czasami Bernie Ecclestone sam ma głupie pomysły jak te sztuczne deszcze czy DRS, ale zrobił dla F1 chyba więcej niż ktokolwiek inny i lubię tego faceta.
raafal
31.01.2014 11:13
Szybko, krótko i na temat. Za to lubię tego gościa. On rzadko mówi coś bez powodu. Ciekawe po co mu ta wypowiedź?
Carolius
31.01.2014 11:06
Hhahha, nie ma ludzi! Śmieszne ale i przykre... Tysiące ludzi przychodziło po to by na żywo usłyszeć ten huk... Zmiana jako sama zmiana cieszy ale smuci, że nie idzie ku dobremu :(
FAster92
31.01.2014 10:56
Mają za swoje, co roku wymyślają durne przepisy, które i tak są nie potrzebne. Chcieli EKOLOGIE to niech teraz siedzą cicho. Każdy wiedział co się stanie po takich zmianach
maciejas512
31.01.2014 10:52
Pytanie czy kompromis Zespóły i Kibice w przyszłości będzie możliwy?
Wmiarenietypowy
31.01.2014 10:52
Dobre :D W stylu Berniego
Indy
31.01.2014 10:49
@Twoja_Stara Dlaczego?