Giermaziak potwierdza starty w Porsche Supercup

Polak wystartuje w tym roku w dwóch seriach PSC oraz USCC
04.02.1415:00
Paweł Zając
5102wyświetlenia

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej PKN Orlen potwierdzono, że Kuba Giermaziak ponownie będzie rywalizował w Porsche Supercup.

W tym roku puchar ponownie będzie serią towarzyszącą F1, jednak wyjątkowo zrezygnowano ze zmagań na Bliskim Wschodzie. Pierwszą rundą Porsche będzie Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya, a zmagania zakończą się dwoma wyścigami na torze w Soczi.

Podczas rozmowy z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color] Kuba przyznał, że celem minimum na ten sezon jest pierwsza trójka. Na pewno będziemy walczyć o pierwsza trójkę. W zeszłym roku, gdyby nie awaria na Spa, to taka sytuacja miałaby miejsce. Wiedząc, że nie będziemy walczyć o tytuł pojechaliśmy do Abu Zabi z innym nastawieniem, jednak teraz nie zamierzamy się poddawać i będziemy walczyć.

Jeszcze w zeszłym roku informowaliśmy, iż Giermaziak będzie ścigał się także w United SportsCar Championship, jednak kierowca Verva Racing Team zdradził, że priorytetem w tym roku będzie Porsche Supercup. Kalendarze obu serii kolidują prawie dwa razy, gdyż teoretycznie podczas rundy na Hungaroringu mógłbym pojechać w USA w piątek i wrócić do Europy na kwalifikacje, jednak taka sytuacja nie będzie miała miejsca, a ja skupie się na startach w Porsche Supercup. Henrique, ten kierowca z którym startuje, zaakceptował to i podczas tych rund będzie musiał znaleźć innego zmiennika. Ja będę się starał, aby pomóc mu w zdobyciu mistrzostwa USCC.

Przygotowaniem samochodu dla Giermaziaka ponownie zajmie się ekipa Lechner Racing. Jeszcze nie wiadomo jednak kto zostanie jego partnerem zespołowym, wiemy na pewno, że nie będzie to żaden polski zawodnik, gdyż Orlen nie przedłużył kontraktu z Patrykiem Szczerbińskim i w tym roku pod szyldem Verva Racing Team będzie ścigał się tylko jeden kierowca.

KOMENTARZE

7
Saruto
04.02.2014 09:37
@Mahilda111 oj proszę Cię upalają więcej na testach niż cały Forch przejechał w obu serialach ;)
Mahilda111
04.02.2014 05:38
Radzę najpierw porównać program startów Patryka w 2013 z programem zawodników z TOP 10 ;)
rno2
04.02.2014 02:55
Jeśli mieliby zatrudniać dalej Szczerbińskiego albo kogoś na jego poziomie, to dobrze zrobili rezygnując z drugiego auta. Z całym szacunkiem, ale nie pokazał on zupełnie nic przez te 2 lata. Podczas gdy Giermaziak walczył w okolicach podium, on przewijał się na tyłach stawki. W drugim roku startów nie zaliczył w ogóle progresu... Wyglądało to jeszcze gorzej niż występy Gutierreza w Sauberze.
kamil_zmc
04.02.2014 02:20
Szkoda Patryka. Mam nadzieję, że znajdzie sponsora i pójdzie w stronę single-seaterów. Szkoda by było gdyby się okazało, że Orlen tylko zmarnował talent.
WooQash
04.02.2014 02:18
PSC moim zdaniem nie jest serią rozwojową. Ciągła procesja w wyścigach
tifosi
04.02.2014 02:18
I dobrze, że ze Szczerbińskim nie przedłużył kontraktu. Z Giermaziakiem też mogli nie przedłużać kontraktu. Orlen powinien zatrudnić dwóch zagranicznych kierowców. Wtedy może osiągną coś jako Polski zespół. Upieranie się przy Polskim kierowcy jest głupie. W F1 Red Bull nie zatrudnia Austriaka, Ferrari nie zatrudnia Włocha. To nie jest recepta na sukces. Giermaziak powinien skupić się na wyścigach długodystansowych. Do sprintów według mnie się nie nadaje. Ale to tylko moje subiektywne zdanie.
punksnotdead
04.02.2014 02:09
"W sezonie 2014 zespół będzie reprezentować jeden kierowca – Kuba Giermaziak, na którym skupią się wszystkie siły i know-how ekipy" - tak piszą na oficjalnej stronie zespołu, więc wygląda na to, że drugiego kierowcy zwyczajnie nie będzie.