GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu

Na torze Catalunya dwa pit stopy okazały się najkorzystniejsze
12.05.1416:38
Paweł Zając
2885wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.HamiltonPuPn (18)Tn (43)2
2.RosbergPuTn (21)Pn (45)2
3.RicciardoPuPn (14)Tu (45)2
4.VettelPuTu (12)Pn (33)Pn (52)3
5.BottasPuPu (20)Tn (45)2
6.AlonsoPuPu (16)Tn (35)Pu (53)3
7.RäikkönenPuPu (17)Tu (43)2
8.GrosjeanPuPu (15)Tu (34)2
9.PerezPuTn (18)Pn (37)2
10.HülkenbergPuPn (17)Tn (36)2
11.ButtonPuPn (17)Tn (36)2
12.MagnussenPnPn (19)Tn (41)2
13.MassaPuPu (15)Tn (28)Tu (46)3
14.KwiatPnPn (18)Tn (36)Pu (53)3
15.MaldonadoPnPn (15)Tn (37)2
16.GutierrezPuPn (18)Tn (36)Pu (52)3
17.SutilPnPn (17)Tn (35)2
18.BianchiPnPu (21)Tn (41)2
19.ChiltonPnPn (17)Pu (31)Tn (42)3
20.EricssonPnPn (18)Tn (40)2
Niesklasyfikowani
KobayashiPnPn (23)1
VergneTnPn (16)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: W końcówce wyścigu byliśmy świadkami kilku ekscytujących pojedynków w pierwszej dziesiątce, chociaż kierowcy dobierali mocno zróżnicowane strategie. To podkreśla dużą rolę taktyki w każdej tegorocznej Grand Prix: istotna jest nie tylko liczba pit stopów, ale także kolejność wykorzystywania mieszanek. Po nocnym deszczu temperatura powietrza i nawierzchni była dzisiaj niższa, co zmniejszyło różnicę pomiędzy twardym i miękkim ogumieniem. To wprowadziło nowy element do strategii. Chociaż Barcelona należy do obiektów, które są najbardziej wymagające dla ogumienia, zużycie i degradacja opon pozostawały pod kontrolą. Potwierdzeniem jest fakt, że większość kierowców pojechała na dwa pit stopy.
To zasługa ciężkiej pracy naszych ludzi w Mediolanie oraz Izmit, którym bardzo dziękuję. Teraz skupiamy się na drugiej sesji testowej w trakcie sezonu, podczas której będziemy rozwijać opony na 2015 rok
.