Giermaziak jeszcze w tym roku w LMP2?

Polak niestety ograniczy swoje starty w USCC
30.07.1418:48
Paweł Zając
5850wyświetlenia

Kuba Giermaziak ograniczy tegoroczne starty w United SportsCar Championship, jednak Polakowi może udać się zastąpić je rywalizacją w samochodzie LMP2.

Kierowca z Gostynia miał zaliczyć pełny sezon amerykańskich mistrzostw (poza rundami kolidującymi z Porsche Supercup), jednak problemy polityczne w Wenezueli sprawiły, że jego partner zespołowy, Henrique Cisneros, musiał zawiesić swoje starty.

Mimo to Giermaziak być może wystartuje jeszcze w kilku rundach USCC w tym sezonie, zwłaszcza w Austin, jednak póki co nie wiadomo czy Kuba zdecyduje się jeszcze na jakieś dodatkowe starty w tym roku. Na razie myślę, że przyda mi się przerwa, ponieważ podróżowanie przez prawie pół świata w krótkich odstępach czasu jest bardzo męczące. Priorytetem są starty w Verva Racing Team i walka o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Porsche Supercup - powiedział Kuba. Chciałem wystartować w 24-godzinnych wyścigach na Nurburgringu i Spa, jednak obecnie najważniejsze są zawody Porsche Supercup i do nich podporządkowuję mój kalendarz.

Giermaziak zdradził również w rozmowie [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color], że poważnie pracuje nad startem w przyszłorocznej edycji wyścigu Le Mans, a debiut w aucie klasy LMP2 być może uda się zaliczyć jeszcze w tym sezonie. Poważnie rozmawiamy z czterema zespołami. Bardzo chciałbym wystartować w Le Mans, ale nie jestem pewien czy powinno być to auto GT czy LMP2, które byłoby kompromisem między bolidami i samochodami z dachem.

KOMENTARZE

8
No70
02.08.2014 03:48
Równie dobrze te marzenia o LMP2 moga byc zagrywka na zwiekszenie zainteresowania mediow- cos w rodzaju tych oderwanych od rzeczywistości testow w F1.. Pytanie: czy mialby tempo? Naturalną drogą po Pucharze Porsche powinien wejść do świata GT3. Świetne wyniki w Blancpain Endurance czy GT Masters mogłyby mu otworzyć drogę do fabryki w GTE Pro w WEC lub za oceanem. Możliwe że zauważyły by go tez zespoly testowe DTM czy LMP2. Jeśli miałby odpiwiednie wyniki to szansa na auto P1 była by calkiem spora. Mógłby kandydować na równi z np czołowymi zawodnikami GP2 czy IndyCar. To są przykłady na bazie obecnych kierowców fabrycznych. Czy Giermaziak dalby sobie radę z Liebem, Rockenfellerem czy Hartleyem? Wątpię, ale Polak jest dopiero na początku. Rownie dobrze reszte kariery moze spedzic w autach GTE/GT3. Zobaczymy jak sobie poradzi w latach kolejnych.
Gszegosz
01.08.2014 10:25
@No70, gdzie nabierze większego doświadczenia? Jeżdząc co 1 - 2 tyg. 15 kółek gęsiego czy ścigając się przez parę godzin w prototypowy aucie. Chętnie zobaczyłbym Kubę w LM P1 ale jeśli wybierze Gt to raczej ma na to marne szanse.
seba97
31.07.2014 08:48
Fajnie jakby zaczął startować w WEC :)
Kamikadze2000
31.07.2014 08:54
LMP2 to przestarzałe LMP1... ;)
No70
31.07.2014 07:26
@Gszegosz hmm... to nie jest komentarz jakiego można by się spodziewać na tak poważnym portalu. To właśnie puchar Porsche przed rokiem poszedł do przodu, wprowadzając np.wydajniejsze hamulce czy nowy system zmiany biegów. Takie P2 potrafi zaś bazować na około 10 letniej konstrukcji jeszcze z czasów działania Pescarolo (choć jest ciągle ulepszane), a skok w przód właśnie ma się w kolejnych latach i z nowymi podwoziami dokonać.
Gszegosz
30.07.2014 06:34
Niech zgarnie majstra w supercup i idzie do LM P2. Supercup to masakryczna nuda bez znikomego progresu technologicznego. Kuba rozwijaj się i powodzenia w prototypach.
enstone
30.07.2014 05:24
Miło by było zobaczyć Giermaziaka w LeMans.
Carolius
30.07.2014 05:20
To by była świetna wiadomość, gdyby Kuba jeździł w LMP2! Marzę o Polaku, który wystartuje w klasyku 24h Le Mans! 3mam za to kciuki!