FIA ogranicza instrukcje przekazywane przez radia zespołowe

Dyrektywa w tej sprawie wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym.
11.09.1412:22
Nataniel Piórkowski
3854wyświetlenia

FIA zakazała przekazywania przez radia zespołowe informacji dotyczących osiągów samochodu oraz tempa kierowcy.

Dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting zaznaczył, że przepisy mówią jasno o tym, iż kierowca musi prowadzić swój bolid sam i bez pomocy. Aby zagwarantować przestrzeganie tego konkretnego zapisu Regulaminu Sportowego, została wydana dyrektywa techniczna, odnosząca się do komunikacji radiowej. Wchodzi ona w życie ze skutkiem natychmiastowym.

W celu zapewnienia przestrzegania przez wszystkie zespoły artykułu 20.1 Regulaminu Sportowego Formuły 1, zamierzamy rygorystycznie egzekwować jego założenia ze skutkiem natychmiastowym. Żadne rozmowy prowadzone pomiędzy aleją serwisową a zawodnikiem, nie mogą zawierać informacji odnoszących się do osiągów bolidu bądź kierowcy. Należy również przypomnieć, że transmisja danych z alei serwisowej do samochodu jest wyraźnie zakazana przez artykuł 8.5.2 Regulaminu Technicznego Formuły 1 - możemy przeczytać we wspomnianej wcześniej dyrektywie.

KOMENTARZE

26
Player1
12.09.2014 06:45
Tak jak w poprzednim systemie politycznym, który na szczęście się skończył: FIA bohatersko walczy z problemami, które sama tworzy.
Sar trek
12.09.2014 06:26
http://sokolimokiem.com/whiting-o-nowej-komunikacji-radiowej/ Tu mamy dokładny opis tego, co nas czeka. Co do kar, to... nikt tego nie ustalił Już widzę próby zakamuflowania komunikatów: ''Pięć łyżek bigosu" - zwolnij w zakręcie 5 "Główne danie je się widelcem" - jedź spokojniej w zakręcie spoon "- Lewis, co chcesz na obiad? - Pierogi - Pięć pierogów z mięsem" - przyśpiesz w zakręcie 5 " Nico, Gazprom zmniejsza dostawy gazu do Polski" - oszczędzaj paliwo "- Fernando, słyszałeś kiedyś o wielkiej gumowej kaczce" - tak - nasza nie jest taka wielka" - oszczędzaj opony Oczywiście każdy z tych szyfrów będzie miał podwójne znaczenie, jedno dla kierowców, drugie dla FIA
LH44fan
11.09.2014 10:52
Jakby Vettel wygrywał to by plakał, bo dzięki temu wygrywał między innymi.
macieiii
11.09.2014 10:15
brak team orders też było sztuczne więc to porzucono. Dziwne że taki "babol" przeszedł.
al_bundy_tm
11.09.2014 09:11
[quote]http://jbzd.pl/obr/211472/nascar-320-km-h[/quote] Buahahaha - "Miota nią jak szatan" - komentarz młodszego brata, znany co niektórym z polskich dróg :D Wielkie dzięki windulek!
thomas29
11.09.2014 08:18
A tablice pokazywane przez mechaników na pit wall, przecież tam też można różne rzeczy pokazywać. W Moto GP to widać, tam nawet gestami mechanicy poganiają motocyklistów.
Dae
11.09.2014 07:28
Ja się pytam gdzie redukcja kosztów? Teraz każdy zespół będzie musiał zatrudnić kryptologów. hehehehe
Alexx
11.09.2014 07:16
Kierowca : Chcecie herbatę Zespół : Tak Potrzebujemy dwie dziesiąte łyżeczki mniej niż ostatnim razem
ICEman
11.09.2014 03:34
FIA znów zmienia i ulepsza tam gdzie to zupełnie niepotrzebne. Tak tworzy się problemy, pewnie zarzucą ten pomysł jak znam życie
Adakar
11.09.2014 01:26
No bo nawet nie można już powiedzieć, że się zbliżasz lub uciekasz od kogoś ... bo to będzie powiadomienie kierowcy o jego tempie. Masakra. Albo np. będą mogły być komunikaty "Lewis rób short shifty bo mamy problem z temp. oleju" i to będzie komunikat, żeby zwolnić lekko tempo :D Albo będą się posługiwali tytułami piosenek lub wlasnymi skrotami typu LMFO, LOL, YOLO, ROTFL, SWAG :D
jpslotus72
11.09.2014 11:43
Będzie cyrk... na kółkach. I w eterze.
Gie
11.09.2014 11:38
Jeśli dobrze rozumiem to taki zakaz przekazywania informacji obowiązywał cały czas w regulaminie tylko wszyscy to olewali. Dopiero teraz FIA zapowiedziała że będzie karać za nieprzestrzeganie tego zakazu.
Masio
11.09.2014 11:14
FIA jest z roku na rok coraz bardziej żałosna.
temal
11.09.2014 11:14
To trochę ogranicza ingerencje zespołu w wyścig. Moim zdaniem lepiej, ciekawe jak teraz będą sobie radzić kierowcy na torze.
slawek_s
11.09.2014 11:05
problemem FIA jest to, że zamiast pomyśleć jak coś zrobić mądrze, to uznaje, że wystarczy zakazać i będzie ok a potem dziwi się i wyraża oburzenie, że zespoły postanowiły obejść zakaz.
Mariusz
11.09.2014 11:05
Fernando is faster than you. :-)
Indy
11.09.2014 11:04
@slawek_s A po co im lampki skoro mogą mieć radio? ;]
Carolius
11.09.2014 10:57
Cyrku ciąg dalszy... Teraz będą szyfry i tak pewnie każdy nic z tego nie będzie wiedział. Ucierpią kibice, bo teraz wiele komunikatów stanie się niejasnym bełkotem.
Szkot
11.09.2014 10:56
"żyrafy wchodzą do szafy", "pawiany wchodzą na ściany"... żal.fia.com :/
slawek_s
11.09.2014 10:54
a po co sędziom radio jak są flagi i lampki w kokpicie?
Indy
11.09.2014 10:48
Trochę jak z zakazem team orders - jak ktoś będzie sprytny to obejdzie, jak ktoś nie będzie to dostanie karę. Jeśli dobrze rozumiem to radio będzie teraz służyć praktycznie tylko do przestrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami na torze? Dlaczego więc nie "zabrać" radia zespołom i nie dać go sędziom?
slawek_s
11.09.2014 10:46
jest sensowne, ale jedyną drogą osiągnięcia celu jest w tym wypadku całkowity zakaz transmisji radiowej. Inaczej będziemy mieć "multi21" czy "uniwersalną strategię A".
Aeromis
11.09.2014 10:38
"Chciwy dwa razy traci" - zwolnij w 2 "Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść" - zwolnij w 6 "Pokorne cielę dwie matki ssie" - utrzymaj tempo "Trudno z jednego wołu dwie skóry zedrzeć." - oszczędzaj opony "Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe" - nie używaj DRS "Jedna jaskółka wiosny nie czyni" - przyrżnij w Felipe, a niech myśli że ma pecha itp. Wprowadzenie przepisu jest sensowne, dzięki temu układanka do siebie pasuje, ale żeby przepis był egzekwowany... "poczekamy zobaczymy".
windulek
11.09.2014 10:37
tjaa... coraz gorzej, coraz gorzej.... mały offtopic :P http://jbzd.pl/obr/211472/nascar-320-km-h
slawek_s
11.09.2014 10:35
przecież informacja o tym, żeby przestawić jakiś przelącznik w określoną pozycję można spokojnie podciągnąć pod dotyczącą osiągów. Więc jak już ktoś pisał - albo wszystko albo nic bo tak to zespoły będą opowiadać o krzywiźnie bananów albo czerwoności jabłek, albo o innych aspektach życia maskując tym prawdziwy przekaz.
Linus
11.09.2014 10:33
Jestem ciekaw jak to będą weryfikować... albo w zasadzie jak tego nie będą w stanie zweryfikować.