Organizatorzy GP Europy w Azerbejdżanie zaprezentowali pętlę toru

Obiekt na ulicach Baku będzie liczył ponad 6 kilometrów
08.10.1414:43
Mateusz Szymkiewicz
3854wyświetlenia
Organizatorzy Grand Prix Europy w Azerbejdżanie, które dołączy do kalendarza F1 w 2016 roku, zaprezentowali nitkę ulicznego toru.

Runda w Azerbejdżanie zostanie rozegrana na ulicznym torze w stolicy państwa - Baku. Jak potwierdzono, za projekt obiektu był odpowiedzialny Hermann Tilke, natomiast nitka toru będzie miała łączną długość ponad sześciu kilometrów i będzie prowadziła przez historyczne części miasta oraz obok promenady.

Uliczne tory oczywiście stawiają wiele wyzwań w zakresie projektowania pętli, aczkolwiek byliśmy w stanie uwzględnić pewne cechy, które zapewnią fanom oraz zespołom fascynujące wyścigi. Dla przykładu będzie stromy podjazd pod górę na sekcję w starym mieście, na której dokładność oraz odwaga będą premiowane. Ponadto znajdzie się strefa przyspieszenia, która będzie liczyła 2,2 kilometra i zostanie ulokowana wzdłuż promenady, co sprawi, że samochody będą na niej osiągały najwyższe prędkości, a fani na torze oraz przed telewizorami będą mieli niesamowite widowisko - powiedział Hermann Tilke, projektant toru.

To będzie kamień milowy dla wszystkich zaangażowanych w Grand Prix Europy w Baku i chciałbym podziękować panu Ecclestone'owi za poświęcenie swojego czasu, który przybył tu, by pomóc nam zaprezentować nasz najnowszy tor F1 i tym samym dołączyć do najbardziej ekscytującego sportu. Następny etap dotyczy ciężkiej pracy i jesteśmy podekscytowani mogąc zobaczyć, jak obiekt będzie się rozwijał w najbliższych miesiącach. Zdajemy sobie sprawę z wyzwań... Aczkolwiek wiemy, że zasługujemy na spektakularne wydarzenie w 2016 roku, które doda nam reputację nowoczesnego, europejskiego kraju - dodał Azad Rahimov, minister sportu Azerbejdżanu.


KOMENTARZE

12
Indy
08.10.2014 06:36
Dobra skończcie z tą polityką. Jakby był rzeczywiście tutaj taki zamordyzm to byście byli ścigani za takie posty ;)
ROOK
08.10.2014 06:10
[quote="MairJ23"]wyscig powinien byc w Augustowie :) w Listopadzie :)[/quote] [color=white].[/color] Myślisz? Nie wiem, czy to wciąż aktualne, ale jeśli chodzi o Rosjan, to może w Zakopanem w grudniu? :) [color=white].[/color] (chcieli robić zimowe igrzyska bez śniegu, to chyba drobiazgiem będzie grudniowe GP pod opadami?? :) [color=white].[/color] Z całą resztą też zgoda. Tory uliczne nie dość, że nudne (czasem jedynie z wyjątkiem pierwszego GP, gdy jeszcze nikt nie pomierzył wszystkich niuansów), to zniknął dawny argument za nimi przemawiający szybkości i taniości ich organizacji: trochę bel słomy, trochę opon i GP gotowe… :)) [color=white].[/color] Osobiście zwalczam także imprezy nocne – lubię widzieć „okoliczności przyrody”, a nie tylko sterylne wyścigi „kompletnie nigdzie”.
MairJ23
08.10.2014 05:52
@ROOK wyscig powinien byc w Augustowie :) w Listopadzie :) Co do toru... to powiem szczerze ze nie chce juz wiecej torow ulicznych - one sa poprostu nudne. Ale moze ten bedzie mial cos w sobie :) wiec jeden wyscig moge zobaczyc i moze sie przekonam. Uklad jakis taki za prosty. kilka innych "rodzajow" zakretow by sie tez przydalo lub lukow - wiem ze o takie trudno w miescie. Dlatego mi sie bardzo spodobal uklad niedoszlego toru w NJ. Szkoda ze to nie wypalilo. Pozyjemy zobaczymy.
ROOK
08.10.2014 03:50
[quote="pablonzo"]Co masz na myśli mówiąc "eksport" ?[/quote] [color=white].[/color] Bazowanie na jak największym udziale kibiców zagranicznych: Niemcy, Czechy, Austria… Ew. Rosja, Szwecja przy odpowiednich lokalizacjach, ale potencjał akurat tych kierunków wydaje się ograniczony.
pablonzo
08.10.2014 03:44
@ROOK [quote="ROOK"]Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby nastawienie się na „eksport” [/quote] Co masz na myśli mówiąc "eksport" ?
Wrzatek
08.10.2014 03:42
Ten tor chyba łączy nowoczesność, z tradycją. Ewidetnie po lewej stronie jadą dookoła jakiejś ,,starówki", a po prawej po ,,nowym mieście"
ROOK
08.10.2014 02:19
[quote="Mariusz"]Azerbejdżan może, a Polska...[/quote] [color=white].[/color] Myślę, że jest to myślenie życzeniowe. GP F1 organizują chyba wyłącznie kraje: [color=white].[/color] [color=white].[/color] a). posiadające bogate tradycje wyścigowe; [color=white].[/color] [color=white].[/color] b). posiadające rozwinięty przemysł motoryzacyjny; [color=white].[/color] [color=white].[/color] c). bogate ropą i gazem; [color=white].[/color] [color=white].[/color] d). autorytarne. [color=white].[/color] Obawiam się, że nie spełniamy żadnego z powyższych warunków (może jedynie ostatni powoli budujemy, ale to wciąż chyba za mało), a to oznacza, że organizacja GP byłaby przedsięwzięciem mocno deficytowym i organizowanym po kilku latach przy pustych trybunach (brak nadwyżek finansowych + brak tradycji). [color=white].[/color] Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby nastawienie się na „eksport” widowiska, ale nie mam pojęcia, czy jakakolwiek lokalizacja mogłaby to ułatwić w stopniu zadowalającym (Wrocław? Szczecin?) [color=white].[/color] Ale gdyby ktoś coś tworzył, to proszę mnie pytać, bo mam gotowe kompleksowe rozwiązania… ;) [quote="Pavlos Le Paul"]Prosta startowa wygląda na długą. ciekawe ile dałoby się na niej wycisnąć.[/quote] [color=white].[/color] To zależy nie tyle od długości prostej, co od setupu na resztę toru.
Pavlos Le Paul
08.10.2014 12:56
Prosta startowa wygląda na długą. ciekawe ile dałoby się na niej wycisnąć.
Mahilda111
08.10.2014 12:54
@Mariusz Chyba nie do końca zdajesz sobie sprawę z tego, jakim krajem jest Azerbejdżan. Ja rozumiem, że określenie 'była republika ZSRR' może przywoływać skojarzenia o biedzie, tandecie i czym tylko, ale Azerbejdżan jest krajem ropą i gazem płynącym. Najpierw postawili na rozwój futbolu (dostali m.in. organizację meczów fazy grupowej i pucharowej Euro 2020), teraz widzę biorą się za sporty motorowe. Z resztą, aby sobie uświadomić z kim mamy do czynienia, polecam ten artykuł: http://www.weszlo.com/2014/05/26/od-zachodnich-trenerow-po-sponsoring-atletico-azerowie-probuja-budowac-marke/
Aeromis
08.10.2014 12:51
Pętla przypomina kulę u nogi... Bernie otwiera oczy niedowiarkom, to wielki zdobywca. Natura jest na topie a z Azją jesteśmy na tej samej płycie tektonicznej. "Let's no limits!"
Alexx
08.10.2014 12:50
w sumie nieźle nie licząc kalki tej durnej potrójnej i o wiele za ciasnej szykany z Singapuru a z pozytywów pierwszy zakręt wydaje się doskonałym miejscem do wyprzedzania
Mariusz
08.10.2014 12:48
Azerbejdżan może, a Polska... Niektóre fragmenty przypominają mi dawny tor w Adelajdzie.